A Google fontos dolgokat mondott el a webáruházak keresőoptimalizálásáról a legutóbbi Hangouton.

Egy angol keresőoptimalizálással foglalkozó cég, a Web Promo nagyon hasznos beszélgetéseket szervez a Google vezető mérnökeivel. A mostani beszélgetésen szóba kerültek a webáruházak és a duplikált tartalom is.

Aki webáruházat üzemeltet annak az egyik legnagyobb kihívása az egyedi termékleírások biztosítása, hogy ne egyszerűen a nagykereskedő leírásait vegye át. De úgy tűnik ez önmagában nem elég.

Andrey Lipattsev a Google egyik vezető mérnöke beszélt arról, hogy a konkurencia megelőzésére nem elegendő az, hogy újraírjuk a termékleírásokat:

„nem fogod azt a problémádat megoldani (hogy a konkurencia webáruházánál jobb helyezéseket érj el) pusztán azzal, hogy újraírod a termékleírásokat.”

„Ez egy olyan újabb dolog, amit az embereknek meg kell érteniük” – tette hozzá.

Hirdetés

hirdetés

Elmondása szerint, amikor a weboldal tulajdonosok erről a témáról gondolkodnak, rosszul kezelik a kérdést. Azon kellene gondolkodni, hogyan tehetnék weboldalukat jobbá, mint a konkurenseké, ahelyett, hogy azon gondolkodnának, hogyan írják újra a termékleírásokat.

Lipatsev így fogalmazott (szabadfordításban):

„Nem ez kellene, hogy legyen az első dolog, amin az emberek gondolkodnak. Sőt ezen egyáltalán nem kellene gondolkodni. Inkább azon kellene gondolkodni, hogy van egy csomó vetélytársam, mi tévő legyek? És néhány szó kicserélése nem jelenti azt, hogy minőségi előrelépést tettél. Szóval nem ez a dolog dönti el, hogy egy üzlet fellendül, vagy tönkremegy.”

A lényeg tehát, hogy nem fogod megelőzni a vetélytársaidat pusztán a termékleírások újraszövegezésével, a dolog ennél többről szól, az egész webáruháznak kell jól összeállnia.

A duplikált termékleírás nem feltétlenül probléma

John Mueller beszélt arról is, hogy az sem feltétlenül probléma, ha a termékleírás azonos, más oldalak termékleírásához. Elmondta, hogy meg kell különböztetni két dolgot.

Az első, ha a weboldal egésze duplikált. Ebben az esetben ezt figyelmen kívül hagyják. Ha azonban arról van szó, hogy a termékleírások duplikálódnak, de az egyes oldalak számos egyéb információval is rendelkeznek, és az oldal egészének csak egy kis részlete ismétlődik, akkor az nem probléma. A Google ettől még jó helyen szerepeltetheti az oldalt, ilyenkor más tényezők játszhatnak szerepet, például a lokáció, vagy az oldalon megtalálható egyéb kiegészítő adatok és információk a termékről.

A lényeg tehát, hogy a Google külön kezeli, ha az egész oldal duplikálódik, vagy ha csak a termékleírás.

Fontos azonban megérteni, hogy ez nem azt jelenti, hogy a duplikált termékleírás nem gond.

A hazai webáruházak döntő többségének termékoldalán nem található más, csak egy kép, a gyártótól, egy termékleírás, szintén a gyártótól, és esetleg további adatok szintén a gyártótól. Ezen oldalak esetében a termékleírás újraalkotása igenis fontos lépés lehet.

Amiről a Google beszélt az egyfajta ideális állapot, amikor a termékoldalon, kritikák, egyedi képek, termékvideók, felhasználói vélemények, kérdések és válaszok és sok egyéb kiegészítő információ is megtalálható. Ha ezek a plusz értékes tartalmak ott vannak az oldalon, akkor a duplikált termékleírás valóban nem gond.

A hazai webáruházaknál azonban jellemzően nem ez a helyzet. A termékoldal csak a minimális – jellemzően gyártó által biztosított – információkat tartalmazza.

Ilyen esetben lehet helyes döntés, ha a meglévő forrásainkat nem a termékleírás újrafogalmazására fordítjuk, hanem valamilyen plusz egyedi tartalom biztosítására a termékoldalon.

Egy webáruház termékoldala ideális esetben igen sok összetevőből áll, ebben és csak ebben az esetben lehet elfogadható a duplikált termékleírás.

Ugyanakkor sok esetben a konverziós szempontból is hasznos lehet a termékleírások újrafogalmazása.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 10, 2018

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ha szeretnéd, hogy webáruházad több forgalmat kapjon

július 11, 2017

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Gyakori kérdés webáruházak keresőoptimalizálása esetén, hogy vajon

január 5, 2017

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Örök probléma a webáruházak számára, hogy hogyan

november 29, 2016

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A webáruházak keresőoptimalizálása különösen nagy kihívást igényel,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!