Az elmúlt napokban már beszámoltunk róla, hogy jelentősebb algoritmusfrissítést hajtott végre a Google. Lehet, hogy a webáruházak és a brandkeresések voltak a középpontban?
Az algoritmusfrissítésről több feltételezés is napvilágot látott, így egyesek Pingvin, mások Panda jellegű mozgásokat észleltek, ám a Google közölte, hogy a változásoknak nincs köze sem a Pandához sem a Pingvinhez.
Marcus Tober, a SearchMetrics alapítója vasárnap tett közzé egy bejegyzést, amely a cég óriási adatain alapulva igyekezett felderíteni a frissítés hátterét.
Tober leírja, hogy úgy tűnik a Google még most is dolgozik az algoritmuson, mert visszarendeződések még vasárnap is észlelhetőek voltak (megjegyzés: mi a hazai piacon hétfőn is észleltünk visszarendeződést).
Az adataik szerint a frissítés elsősorban az e-kereskedelmi szférát érintették, azon belül is elsősorban azokat a kifejezéseket, amelyre jelentős keresési forgalom van. Az érintett oldalak elsősorban webáruházak, ár-összehasonlító oldalak, viszonteladók, de nem kizárólag.
A változások alapvetően két mintázatot rajzoltak ki. Az egyik néhány pozíciós helyezésváltozást jelentet, a másik büntetés jellegű, jellemzően az első százból való kikerülést eredményezte.
Márkakeresések
A Searchmetrics azt is jelezte, hogy a változások nagyban érintették a márkakereséseket, és azok elütéseit (pl:addidas, két D-vel és hasonlóak). A változásnak elsősorban a nagy márkák a nyertesei, és úgy tűnik a Google igyekszik megtisztítani a találati listát a márkaelütéseket kihasználó oldalaktól.
Mobilkeresések
Tober megjegyzi azt is, hogy a változások érinthették a mobilkereséseket is, előnybe kerülhettek a mobilra is optimalizált oldalak, de ezt egyelőre kevesebb adat támasztja alá.