A seroundtable.com készített egy felmérést webmesterek körében, amely arra volt kíváncsi, ki mennyire találta hasznosnak a disavow toolt.
A felmérésben több, mint 400 résztvevő vett részt, és a beküldök válaszok alapján a webmesterek 15%-a találta csak hasznosnak a disavow toolt, magyarán szólva ennyinek emelkedett a helyezése az eszköz használata után.
A válaszadóknak nagyjából fele nyilatkozott úgy, hogy semmilyen hasznát nem látta a linkbeküldésnek, míg 35 százalékuk bizonytalan volt a hatást tekintve.
A válaszok nem meglepőek, mivel a disavow helyes beküldése nem könnyű feladat, és ha még helyesen küldik be is lehet, hogy nem jár hatással. Mi ennek az oka?
Nos, ha az oldal büntetés alatt áll, a beküldött linkek a továbbiakban nem adnak át linkerő, és lehetséges, hogy nem csak a károkozó linkeket küldjük be. Így ha a büntetés megszűnik, akkor is lehet, hogy a linkerő gyengülése miatt nem lesz számottevő hatás. Ha a büntetést nem oldja fel a Google, akkor lehet inkább károkat okozunk.
Persze ha a beküldés jól céloz, akkor lehet, hogy a büntetés is megszűnik, és a helyezés is javul, ezt tapasztalta meg a válaszadók 15%-a, ám ehhez nagy pontossággal kell célozni.
A disavow tehát a büntetések felszámolására alkalmas elsősorban, a helyezés javítására csak másodlagosan. A disavow használata mellett elengedhetetlen a jó minőségű linkek építése is, amely képes ellensúlyozni a linkerő gyengülését.
És te, használtad már a Google Disavow toolját?
Igazán kíváncsi lennék a magyar viszonyokra. Feltételezhetjük, hogy nincsenek nyelvi különbségek a disavow tool működésében, viszont vannak egy-egy nyelvterületre jellemző sajátosságok. Ez a sajátosság Magyarországon az egyedi szöveges tartalmat megkövetelő, különböző cms rendszerekre alapuló katalógus áradat volt, amelyekről a Google pöpec listát állíthatott össze éppen a disavow tool-nak köszönhetően.
Vajon mi sülne ki a dologból, ha megkérdeznénk 30 magyar webmestert, aki próbálkozott ezzel az eszközzel?