Közel száz, ha nem több webshop SEO Auditját végeztem el az elmúlt években. Összegyűlt rengeteg tipikus hiba. Lássuk a legkomolyabbat ezek közül!

Ingyen, gyorsan sok pénzt = duplikáció!

A hazai webáruházak esetében a legtipikusabb SEO hiba, hogy gyorsan akarnak sok pénzt keresni, minimális befektetéssel. A szándékot értem, de az eredmény erősen kétséges. Mit is jelent mindez a gyakorlatban? Azt, hogy a webáruház indításakor egész egyszerűen átveszik a nagykereskedő vagy forgalmazó adatbázisát és így kerülnek fel a termékek a webáruházba.

Ez persze teljesen érhető hozzáállás, hiszen ki akarna egyedi képeket fényképeztetni, vagy nyűglődni a termékleírásokkal, adatokkal és paraméterekkel, amikor mindezt a programozó gyorsan megoldja egy importálással.

Saját sírját ássa

Miért gond ez SEO szempontból a webshop esetében? Azért, mert így az induló új oldal tartalma gyakorlatilag teljes duplikáció. Az a tartalom, amit a Google talál a webshopban, már legalább egy alkalommal megtalálható a neten, de a hazai webshopok gyakorlatát ismerve már akár egy tucatszor is előfordulhat.

És ezzel keresőoptimalizálási szempontból az oldal már meg is ásta a saját sírját. Hiszen a Google azt látja, hogy ez az oldal egy szemét, hiszen csupa másolt tartalom van rajta. Ráadásul azt is látja ki tette fel először az adott anyagot a netre (jó eséllyel a forgalmazó) így esélyünk sincs őt megelőzni. Ráadásul a weboldal egy nagy feketeponttal indul, és az oldal egészének minősége minimális lesz a kereső szemében.

Tipikus kiutak

Persze a webshopok megpróbálnak kikecmeregni ebből a gödörből. De hogyan? Blogot indítanak, ahol hetente megjelenik egy cikk. Ez szép dolog, de a heti egy blogcikk köszönő viszonyban sincs a több ezer duplikált termékleírással.

Hirdetés

hirdetés

Ilyenkor jön a második „megoldás” a linképítés. Szép is ez és hasznos, de gyakran a linképítés is kimerül cikktáras oldalakon vett linkekben, ami valljuk be őszintén szintén alacsony minőségű.

Akkor miért hoz mégis forgalmat?

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a weboldal nem fog forgalmat kapni. A Google korábban már jelezte, hogy önmagában a másolt tartalomért nem jár büntetés. Ugyanakkor más tényezőkkel együtt eredményezhet büntetést, vagy hátrasorolást. A webshop SEO éppen ezért állandó bizonytalanság. Az oldal a szürke zónában helyezkedik el és könnyen átbillenhet a sötét oldalra, és a forgalom drasztikusan visszaeshet.

A másik lehetséges út, hogy az oldal egész jó eredményeket ér el a duplikált tartalom ellenére. Ez gyakran a linképítésnek köszönhető, mégha annak minősége nem is kiemelkedő. Hogyan lehetséges mindez? Nos, a válasz viszonylag egyszerű. A webshop olyan más webáruházakkal versenyez, akik hasonlóan gyenge minőségűek, struktúrájukat, linkprofiljukat, vagy tartalmukat tekintve.

Van egy alternatív lehetőség is. A webshop már viszonylag régen a piacon van, és sikerült olyan pozitív szignálokat összegyűjtenie (látogatói adatok, márkakeresés, stb.), ami képes kompenzálni a gyenge tartalmat. Valamennyire.

Mert ha ugyan ez a webshop egyedi tartalommal indult volna, és még a pozitív szignálokat is sikerült volna összegyűjteni, akkor nem okozna idővel gondot a stagnálás, vagy hanyatlás.

Akkor mégis hogyan csináljuk?

Sajnos ezt a munkát, aki stabilan és hosszú távra akar tervezni nem kerülheti ki. Igenis bele kell fektetni az egyedi tartalomba, nincs más megoldás. Aki közepes méretű webshopot üzemeltet (max. 1000 termék), annak ez nem is akkora feladat, mint ahogy elsőre tűnik.

Keressük ki a top 100 termékünket, és legyen ez a prioritás. Ha látjuk az eredményeket, akkor nem kell ösztökélni az újabb és újabb tartalomfejlesztésbe.

És hogy én, hogy csinálnám? Hamarosan indítunk egy sorozatot, ahol SEO szempontból bemutatjuk, hogyan kell egy webáruházat elindítani. Ha érdekel a téma iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le róla!

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Kedves Attila!

    Szeretném kikérni a Véleményed. A probléma ugyanez, de egy még speciálisabb terület.
    Ingatlan hirdetési portál, ahol a hirdetések 98%-a hirdetés áttöltő rendszerekből érkezik, vagyis egy
    adott hirdetés ugyanazzal a szövegezéssel és nagy valószínűséggel ugyanazokkal a képekkel is
    megjelenik több portálon.
    A hirdetések szövegéhez nem nagyon lehet hozzányúlni.

    Mit lehet akkor tenni Szerinted?

    Köszönettel: Gábor

    1. Szia!

      Igazából, ha a koncepció lényege az, hogy másolt tartalmat jelenítesz meg, akkor ott sok lehetőség nincs. Megpróbálhatsz blogot vezetni ingatlanos témában. Megpróbálsz valami plusz elemmel kitűnni, pl: statisztika adott térségi ingatlanértékeiről, adott ingatlan távolsága iskolától, központtól. munkanélkülisége, közmű-ellátottsági adatok a KSH-tól, vagy ilyesmi, tehát valami pluszt adni, a másolt dolgokhoz. De miért kerülnél előrébb a találati listán, ha vannak eredeti források, és te csak őket másolod? Ennek a koncepciónak vannak komoly hátrányai, tehát próbálj meg mégis valami plusz egyedit belerakni.

      ÜdV:Attila

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 10, 2018

3MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ha szeretnéd, hogy webáruházad több forgalmat kapjon

július 11, 2017

3MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Gyakori kérdés webáruházak keresőoptimalizálása esetén, hogy vajon

január 5, 2017

3MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Örök probléma a webáruházak számára, hogy hogyan

november 29, 2016

3MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A webáruházak keresőoptimalizálása különösen nagy kihívást igényel,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!