Gyakori kérdés webáruházak keresőoptimalizálása esetén, hogy vajon jól tesszük-e, ha egyszerre többezer, vagy százezer termékoldalt publikálunk. Nos most erre is választ kaptunk a Google-tól.

Egy induló webáruház esetén gyakran felmerül a kérdés, hogy szabad-e az adatbázisból kinyert rengeteg termékoldalt egyszerre publikálni és indexeltetni a Google-val, vagy inkább fokozatosan szabad csak indexeltetni a termékoldalakat.

Ugyan ez a kérdés, felmerülhet már üzemelő webáruház esetén, ahol egy új partner esetén jelenhet meg egyszerre akár százezer új termék is.

Keresőoptimalizálási körökben mindig élénk vita folyt erről a kérdésről, amiben most a Google egyértelmű választ adott.

John Muellert a Google szóvivőjét annak kapcsán kérdezték meg, hogy vajon károsíthat-e egy weboldalt, ha egyszerre rengeteg, akár százezer oldalt publikál egy weboldal.

John Muellere szerint ez nem jelent semmiféle gondot a Google, vagy a weboldal számára.

Hirdetés

hirdetés

Ahogy ő fogalmazott: „No problem”. Majd kiegészítette azzal, hogy keresőoptimalizálási szempontból ez általában nem okoz gondot.

Majd hozzátette, hogy SEO szempontból egyetlen gond jelentkezhet, és ez pedig az, hogy a Google robotjai ezt követően igyekeznek minél hamarabb feltérképezni az oldalt, és ez a szerver számára megterhelést jelenthet.

Ennél is érdekesebb, hogy John Mueller szerint az indexelés valamilyen mesterséges trükkel történő késleltetése gyakran több problémát okoz, mint amennyi problémát megold. Érdekes.

John Mueller ugyanakkor hozzátette, hogy az, hogy ezek az oldalak közzé lettek téve nem jelenti azt, hogy azonnal feltérképezésre is kerülnek és helyezést érnek el a találati listán. Ehhez idő kell.

Az, hogy mennyi, sok mindentől függ. Az új oldalak és a már meglévő, indexelt oldalak minőségén például, vagy a linkek számától, de ez már saját tapasztalat nem John Mueler szavai.

A saját tapasztalatunk egyébként az, hogy ha egy új weboldal indul, akár milliós termék-adatbázissal, akkor akár egy évet is igénybe vehet mire a Google az oldal jelentős részét feltérképezi.

Ugyanakkor induló webáruházak esetén érdemes néhány dolgot átgondolni, mielőtt tömegesen indexeltetnénk a termékoldalakat.

Ma már a weboldalak rangsorolásában kiemelt fontosságú a minőség. Vajon az indexelni szándékozott százezer termékoldal valóban minőséginek tekinthető a felhasználók és a Google szemében? Vajon a termékoldalak kellően jó minőségűek, egyedi tartalommal rendelkeznek? Nem csak a nagykereskedő termékleírásainak és képeinek duplikációja?

A másik szempont amire érdemes figyelni, hogy ha százezer termékoldalt indexeltetünk, akkor könnyen elveszhet az oldalunk hierarchiája. Minden webáruház esetén vannak kiemelt termékek. Gondoskodni kell, hogy ezek a linkstruktúrában is kiemelt helyet kapjanak, különben hónapok is eltelhetnek mire ezt a termékoldalt is megtalálja a Google robotja, és csak egy lesz a több ezer, vagy tízezer termékoldal közül.

A Google tanácsa ellenére tehát a szakaszos indexeltetésnek is lehet SEO szempontból jól indokolható oka. Ilyen lehet a fontosabb termékoldalak gyors indexeltetése, és a webáruház minőségének magasan tartása, többek között.

Jól bejáratott webáruházak esetén azonban valóban egyszerű és gyors megoldás lehet az új termékoldalak akár tömeges indexeltetése is.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Új webáruházat szeretnék indítani és arra gondoltam, hogy amíg nem tudom egyedi tartalommal kiegészíteni a termékoldalakat, addig noindex-re teszem azokat és a főoldal, illetve kategória oldalak optimalizálására helyezem a hangsúlyt. Majd miután ezek megvannak, szép sorjában töltöm fel egyedi tartalommal a termék oldalakat és egyesével kezdem el indexeltetni őket.
    Jó stratégia, vagy elvetendő ötlet?

    1. Szia!

      Én csináltam hasonlót, de azért azt javasolnám, hogy x darab termékoldalt indexeltess, mert a Google akkor jobban fogja érteni, hogy miről is szól a te weboldalad, így kap relevanciát és long tail forgalmat. Pusztán a főoldal és a kategóriaoldalak önmagában kevés. Pláne, hogy a főoldal és a kategóriaoldalak egy új webáruház esetén nemigen kapnak forgalmat.
      Tehát inkább egy köztes megoldást javasolnék. De a döntés függ attól is, hogy hány terméked van és lesz.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 10, 2018

64MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ha szeretnéd, hogy webáruházad több forgalmat kapjon

július 11, 2017

64MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Gyakori kérdés webáruházak keresőoptimalizálása esetén, hogy vajon

január 5, 2017

64MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Örök probléma a webáruházak számára, hogy hogyan

november 29, 2016

64MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A webáruházak keresőoptimalizálása különösen nagy kihívást igényel,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!