Utoljára frissítve: április 21, 2016
Témakör: Youtube

Bizonyára sokan tudjátok, hogy a Google birtokolja a világ két legtöbbet használt keresőjét. A Google-t és a YouTube-ot. A Google-lel szemben a YouTube egy viszonylag elhanyagolt csatorna, pedig bőven rejt magában potenciált, főleg hazai KKV-k számára. YouTube keresőoptimalizálás (vagy YouTube SEO) segítségével mindkét keresőben lehetőségünk van előkelő pozícióban megjelenni. Erről szól Minorics Dávid, a The Pitch Education SEO szakértőjének vendégposztja.

Mióta keresőoptimalizálással és content marketinggel foglalkozom, azt látom, hogy sokan egyre ügyesebben kezelik tartalmaikat. Azonban elsősorban a klasszikus, szöveges tartalmakra koncentrálnak a legtöbben, pedig sokan szívesebben fogyasztanak interaktív tartalmakat, mint amilyen egy infografika, vagy egy videó. Ezért is érdemes foglalkozni azzal, hogy milyen módon tűnhetünk ki a hagyományos Google találatok közül. Alapvetően erre több módszer is van, például:

  • instant válaszok (a keresések 17%-a esetében instant választ ad a Google ezen esettanulmány szerint – bár magyar nyelven ezt jóval kevesebbnek, mindössze néhány százaléknak gondolom)
  • helyi keresőoptimalizálás (kisebb cégek esetében a szájreklám után az email marketing és a helyi keresőoptimalizálás eszközét tartják a legjobb lead generáló megoldásnak)
  • képtalálatként való megjelenés (képként tudatosan top helyezést elérni a Google találatok között)
  • YouTube videó találatként megjelenés (erről lesz szó most)

A YouTube SEO marketing témakörét négy fő pontra bontottam:

  1. videó kulcsszavak megtalálása
  2. saját tartalom elkészítése
  3. a videó feltöltése a YouTube-ra keresőoptimalizálás fókusszal
  4. megtekintések szerzése

Vágjunk is bele!

#1: Megtalálni a “videó kulcsszavakat”

Alapvetően két típusú kulcsszó létezik, ha videó keresésről van szó:

  1. normál és
  2. videó kulcsszavak.

Míg a normál kulcsszavak esetben csak YouTube keresőjén belül ad eredményt a kereső, a videó kulcsszavakra Google találatok között is megjelenik a tartalom. A videókulcsszavak mögött meghúzódó logika, hogy egy videóban jellemzően jobban meg lehet érteni valamit, elégedettebb lesz a tartalom fogyasztója mint más tartalomtípus esetében.

Hirdetés

hirdetés

Ennek megfelelően a videós tartalmak jellemzően három fő kategóriába esnek:

  • hogyan csináld (how to…)
  • oktató (tutorial)
  • értékelés / vélemény (review)

Hogyan találhatunk ilyen kulcsszavakat?

Legegyszerűbb módja, ha a saját területünkön elkezdünk keresni Google-ben. Ha valahol találunk egy már létező videót, akkor az biztosan jó terep lesz számunkra.

Ezután érdemes ellenőrizni a keresési volument Google Keyword Plannerben.

Haladó Tipp: kereshetünk rögtön címsorból YouTube-on. Írjuk be, hogy youtube.com, nyomjunk egy TAB gombot, majd írjuk be a keresni kívánt kifejezést.

#2: Készítsd el a saját videód

A tartalom minél több értéket nyújt a nézőnek, annál többet ér majd számunkra is. Ha ez nincs meg, nem lesz alkalmas jó pozícióban való rangsorolásra.

Mi alapján érzékel a YouTube értékesnek egy videót? A következő mutatók a legfontosabbak:

  • átlagosan mennyit néztek meg a videóból (pl. 60%)
  • kommentek (ha kommentelnek, valószínűbb, hogy megnézték, illetve tetszett nekik)
  • feliratkozók száma a videó megnézése után
  • közösségi háló megosztás
  • “kedvenc”-nek jelölés
  • kedvelés (thumbs up / thumbs down)
  • csatorna hitelessége

Mindezt a YouTube Analitikájában tudjuk ellenőrizni. A Google a YouTube analitika adataira támaszkodik, és azokat használja fel a saját keresőjében való megjelenés rangsorolásához.

Általános tanács, hogy a videó legyen legalább 5 perc hosszú. Az írott tartalmakhoz hasonlóan a hosszabb videók jobban rangsorolnak. Ugyanakkor fontos, hogy csak akkor fogják végignézni, ha ténylegesen profitálnak belőle.

A videó tartalmazzon egy profi intrót, vagy outrót, ez növeli az elkötelezettséget a tartalom készítője mellett. Nekem például nagyon átjött Brian Dean Backlinko TV-s intrója.

#3: Töltsd fel a videód YouTube-ra keresőoptimalizálási fókusszal

Magát a videót a Google és a YouTube nem tudja megvizsgálni. Így más eszközökre kell hagyatkoznunk. Ezeket a következőkben szedtem össze.

A YouTube keresőoptimalizálás eszközei

  • Fálj neve (amit majd feltöltesz)
      • tartalmazza a kulcsszót
    • Videó címe (a videó megjelenő elnevezése)
      • tartalmazza a kulcsszót
      • legyen legalább 5 szavas, így biztosan tartalmazni tudja majd a kulcsszót
      • lehetőleg a cím elején szerepeljen a kulcsszó
  • Felirat
      • amennyiben felirat is tartozik a videóhoz, azt érzékeli a Google, amennyiben nem égetett feliratról beszélünk
      • rendkívül hasznos pont, hiszen a kulcsszósűrűséget emeli
  • Ajánlott videóként beállítás
      • YouTube dashboard / Channel Settings / Featured Video útvonalon beállíthatjuk, hogy más videóknál megjelenjünk a jobb oldali sávban, amennyiben releváns lehet a videónk egy másik videó megnézése után
  • Leírás
      • saját oldalunk linkjét helyezzük el az elején (így nagyobb lesz az átkattintási arány)
      • az első 25 szóban szerepeljen a kulcsszavunk
      • legyen legalább 250 szavas a leírás
      • 3-4-szer szerepeljen benne a kulcsszó
  • Címkék (tags)
    • hasznos, ha ezzel utalunk a videó tartalmára
    • ezáltal más videók nézése közben is nagyobb eséllyel szerepelhetünk a jobb oldali javasolt videók sávban
    • érdemes lehet versenytársak nevét is használni, így konverziót generálva tőlük

#4: Szerezz megtekintéseket

Minél több valódi megtekintéssel rendelkezünk, annál jobban szerepelhetünk SEO terén. Ezért érdemes minél több platformon elhelyezni az elkészített videós tartalmunkat. Ilyen platform lehet:

  • a saját weboldalunk
  • szakmai blog
    • ha el tudjuk érni, hogy elhelyezzék a linket, de akár
    • vendégblogként, vagy kommentként
  • megfelelő témájú fórum
  • az email aláírásunk
  • közösségi média

Ha szeretnél mélyebbre ásni a témában, mindenképp ajánlom Brian Dean YouTube SEO videóját, vagy blogposztját, Sean Si infografikáját.

Amennyiben pedig kérdés merült fel benned, nyugodtan írj egy emailt.

 

Szerző: Minorics Dávid

Dávid online marketing és SEO tanácsadó, vállalkozásfejlesztés gondolkodásmóddal. A The Pitch Education egyik alapítója. Az Intellyo korábbi online marketing vezetője.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 24, 2016

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mostantól naponta frissülő statisztikákkal találkozhatnak a Tubenews.hu

április 21, 2016

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Bizonyára sokan tudjátok, hogy a Google birtokolja


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!