Utoljára frissítve: október 9, 2019
Témakör: SEO

A Pubcon konferencián már visszatérő vendég Gary Illyés, a Google szóvivője, aki ezen a konferencián jellemzően számos SEO tippel szolgál és olyan dologról is beszél, ami addig nem volt nyilvános a keresőoptimalizálók számára.

Nem történt ez idén se másképpen. Lássuk, mi az idei Pubcon konferencia legfontosabb SEO tippei Gary Illyéstől, a Google szóvivőjétől.

(megjegyzés: ez a cikk jegyzetekből készült, így nem egy folyamatos leírta az elhangzottaknak, hanem a lényeges dolgok összegyűjtve)

Fülek alá rejtett tartalom

Ennek kapcsán Gary Illyés több mindenről is beszélt. Az első dolog az volt, hogy a fülek alá rejtett tartalmakat a Google megjelenítheti a találati lista kivonatában, de félkövérrel nem emeli ki bennük a kulcsszót (ellentétben a hagyományos szövegben talált szövegrészlettel, amit félkövérben kiemel).

Arról is beszélt, hogy a fülek alá rejtett tartalmak esetében, a Google azt korábban nem tudta indexelni, ha az CSS-JS kombóval volt megoldva. Ahogy a web fejlődik, úgy fejlődik vele együtt a Google is, így már ezeket a tartalmakat is képes indexelni a Google.

Arra ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy ha a tartalom nem töltődik be, addig, amíg a felhasználó valamilyen akciót nem hajt végre (pl klikkel) akkor a Google sem tudja indexelni ezt a tartalmat.

Hirdetés

hirdetés

A Googlebot megújulása

Gary azt is elmondta, hogy a Googlebot már elé „öreg” volt, a Chrome 41-es verzióját használta, ami 2 éves lemaradásban volt és emiatt sok Javascriptes tartalmat nem tudott feldolgozni, ezért döntöttek, úgy hogy a Googlebot-ot mostantól kezdve mindig a legfrissebb verzióval használják (Gyakorlatilag mindig az új Chrome-nak megfelelőt alkalmaznak).

Az új verzió a régihez képest ezernél is több új funkciót tud kezelni.

Nofollow, ugc és sponsored link attributumok

Egy nagy cikket írtam már a Google új linkattributumairól, és arról, hogy a nofollow linkek-et is követ már a google. Most azt is elmondta Gary illyés, hogy miért voltak kénytelenek változtatni ezen.

A nofollow, ugc és sponsored linkmegjelölések között nincs különbség a PageRank tekintetében. A különbség csupán annyi, hogy az egyes jelölések extra információt hordoznak.

Gary Illés arról is beszélt, hogy az emberek mindig megtalálják a módját, hogy trükközzenek a dolgokkal, és ez nincs másképp az új nofollow/ugc/sponsored jelöléssel sem. A Google ugyanakkor erre fel van készülve.

Az ugc és sponsored linktulajdonságok opcionálisak, nem kötelező őket használni, ugyanakkor a Google szeretné ha alkalmaznád őket mert segít felismerni a mintázatokat és jobban megérteni, hogy miként működik a linkelés a weben.

A nofollow jelölés már csak javaslat és nem kötelező érvényű a rangsorolásban és a Google időnként figyelembe veszi azt. A nofollow jelölést eredetileg a komment spam ellen hozták létre, majd elkezdték alkalmazni a fizetett linkekre is. De idővel az emberek elkezdték általános érvényű beállításként használni a weboldalon található összes linkre és emiatt a Google vak lett „majdnem a web felére”.

A Google számára a linkek nagyon fontosak, hogy megértsék mi történik a weben. Ha például a CNN meghivatkozik egy Fake News oldalt, de nofollow címkével látja el, akkor a Google eddig nem tudta azt követni és nem értette miről van szó.

Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a Google innen-től az összes Wikipédia linket dofollow linkként értékelné.

Azt is elmondta, hogy angol nyelvterületen nem jelentett problémát a nofollow használata, mert rengeteg a link, de más kisebb nyelveken a nofollow beállítás miatt a fél webre vakká lett a Google, mert megígérte, hogy nem követi a nofollow linkeket, ezért váltott a Google.

Alapalgoritmussal kapcsolatos hírek

Beszámoltam már több ízben a Google alap-algoritmus frissítéseiről is, amire legútóbb 2019 szeptember végén került sor.

Gary Illyés arról beszélt, hogy az alapalgoritmus frissítés nem büntet domaineket, nem olyan, mint a manuális büntetések. Így nincs értelme nyertesekről és vesztesekről beszélni.

Azt is elmondta, hogy ha megtisztítod a linkprofilodat, az nem segít az alapalgoritmus-frissítés során tapasztal visszaesés helyezéseinek javításában. Magyarán szólva, ez nem link alapú.

Gary azt javasolta, hogy ne fókuszálj az alapalgoritmus frissítésekre. Ezek csak finomhangolások, ami azt a célt szolgálja, hogy minőségibb és relevánsabb találatokat adjon a Google a felhasználók számára. Ez nemjelenti azt, hogy a tartalmad „vacak” lenne. Egyszerűen csak van egy másik weboldal, akinek a tartalmi minősége és relevanciája jobb, mint a te oldaladé.

Egy kérdés kapcsán, ami arról szólt, hogy a keresőoptimalizálással szolgáló szakembereknek el kell olvasni a Google Minőségi Értékelőknek szóló útmutatóját újra és újra, Gary abszolút egyetértett.

Robots.txt és noindex

A zárt Facebook SEO csoportban írtam arról, hogy a Google a jövőben nem veszi figyelembe a robots.txt-ben található noindex beállításokat. Most az is kiderült mi ennek az oka.

A weben a weboldalak 99.999 százaléka rosszul használt a robots.txt-ben a noindex beállításokat. ezek zöme családi vállalkozások honlapja volt, amelyek értékes tartalmakat nem tettek elérhetővé emiatt. „Lábon lőtték magukat” – ahogy Gary Illyés fogalmazott.  Ezért döntött úgy a Google, hogy nem veszi figyelembe ezt a beállítást. Ez egyébként Gary Illyés személyes javaslata volt.

A robots.txt feldolgozásában is volt előrelépés. Most már gyorsabban dolgozik a rendszerük.

Hibák a Google-nél

Gary Illyés arról is szót ejtett, hogy 2019 áprilisában a Google elvesztette az indexének egy részét, majd nem sokkal később, ettől függetlenül egy renderelési hibájuk is volt, emiatt sok, kiemelten fontos URL esetén a rendszerük random módon gyengébb URL-eke jelenített meg a találati listán.

Éppen ezért mostantól a Google már figyeli a közösségi médiát, hogy hamarabb észleljék az ilyen belső hibákat, mint amilyen az index kiesése is volt.

Gary arra kért mindenkit, hogy ha indexelési problémát észlel, mert ha több hasonló jelzés jön, akkor megvizsgálják a bejelentéseket.

Címsorok

A címsorok kapcsán Gary azt mondta el, hogy segít jobban megérteni az oldal struktúráját, de a válaszából az tűnt ki, hogy a szöveg formázásából a Google meg tudja határozni, hogy egy adott elem címsor-e vagy sem, ilyen értelemben a hagyományos HTML címsorok nem igazán fontosak.

Egyéb információk

Alább pedig néhány további hírt/érdekességet olvashatsz, amiről Gary Illyés beszélt a konferencián.

A Google találati listáján a tartalmi kivonatokat átkattintásra optimalizált algoritmusok vezérlik. A lényeg, hogy olyan kivonatot jelenítsenek meg, amire nagyobb eséllyel kattint a felhasználó.

Gary arról is beszélt, hogy a jövőben a Google konferenciákat fog szervezni olyan helyszíneken, ahol nincsenek jó SEO konferenciák, vagy ahol az emberek nem tehetik meg, hogy elutazzanak nívós konferenciákra.

A Search Console adatok alapján elmondta, hogy azok ugyan azok az adatok, amit a Google saját maga is használ. A régi webmester eszközökben pedig azért volt csak 90 napnyi adat elérhető, mert az infrastruktúra mögötte elavult volt. egyes eszközei a régi webmester eszközöknek több mint 10 évesek voltak, azért könnyebb volt új rendszert építeniük, mint a régi foltozgatni.

Az új meta címkékről elmondta, hogy ezek segítenek a webmesternek megmondani, hogy milyen hosszú szöveg jelenhet meg, vagy hogy mekkora lehet a képek maximális mérete.

Amíg jó minőségű blogbejegyzéseket publikálsz, addig a Google-t nem érdekli, hogy ezt milyen gyakran teszed, lehet akár napi 400 új cikked is.

Ha érdekel miről beszél korábban Gary Illyés a Pubcon konferencián itt találod a 2018-as beszéd összefoglalóját a tavaszi SEO tippekkel és az őszi SEO tippekkel.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

    1. Szia!

      A hozzászólásokat kézzel engedélyezzük, de általában, aki adott e-mailcímen szól hozzá, az automatikusan kikerül. Egyébként a tegnapi hozzászólásod nem futott be, így vélhetően eltűnt az éterben.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 16, 2022

174MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elkészültek a karácsonyi ajándék sorsolások. Az alábbi

szeptember 2, 2022

174MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2022 augusztusában 50 SEO szakértőt és ügynökséget

augusztus 26, 2022

174MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat a magyar

május 26, 2022

174MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Van néhány kihagyhatatlan SEO beállítás, amely nélkül


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!