A Google szóvivője Danny Sullivan egy terjedelmes anyagot tett közzé a Google hivatalos blogoldalán amelyben megpróbálja elmondani mit is jelentenek a Google alap-algoritmus frissítései és mindezekre hogyan reagálhatsz. A cikket itt találod.

Az alábbiakban ennek a cikknek a némileg szabad fordítását olvashatod. Azt gondolom ez kötelező olvasmány, ha egy kicsit is érdekel a keresőoptimalizálás.

Lássuk tehát a cikket magyarul (a kiemelések tőlem vannak):

A Google tanácsai, ha érintett az alapalgoritmus módosítás

Minden egyes nap a Google jellemzően egy vagy több változtatást hajt végre az algoritmusán, annak érdekében, hogy javuljon a találati lista. A legtöbb ezek közül észrevehetetlen, de mégis apró lépésben segíti a fejlődést.

Néha ezek a változások könnyebben észrevehetőek. Ha úgy érezzük, hogy ezek a módosítások olyanok, hogy valamilyen lépést tehetnek ezekkel kapcsolatban a webmesterek, vagy a tartalomkészítők, akkor hivatalosan is megerősítjük ezeknek a módosításoknak a hírét.

Például, amikor a „Speed Update”-re került a sor hónapokkal előtte jeleztük és tanácsokat javaslatokat is adtunk.

Hirdetés

hirdetés

Évente számos alkalommal jelentős, széles körű módosításokat hajtunk végre a keresési algoritmusainkon és rendszerünkön. Ezeket hívjuk Core-updatenek, azaz Alap-algoritmus frissítéseknek. A céljuk az, hogy összességében relevánsabb és megbízhatóbb találatokat nyújtsunk a keresőknek. Ezek olykor érinti a Google Discover-t is.

Ezeket a széleskörű algoritmusfrissítéseket meg szoktuk erősíteni, mivel jellemzően széles körű változásokat eredményez és könnyen észlelhetőek. Néhány weboldal visszaesést, mások előrelépést észlelhetnek. Tudjuk, hogy azok a weboldalak, amelyek visszaesnek, valamilyen javítási megoldást keresnek. Mi azt akarjuk megértetni, hogy ne próbálják meg a nem megfelelő hibákat javítani. Sőt, lehet, hogy nincs is olyan dolog, amit meg lehetne javítani.

Alapalgoritmus frissítések és a tartalom újraértékelése

Nincs semmi probléma azokkal az oldalakkal, amelyek esetlegesen rosszabban teljesítenek egy alap-algoritmus frissítés után. Nem sértették meg a webmester irányelveket, nem kaptak manuális vagy algoritmikus büntetést.

Valójában nincs semmi olyan az alap-algoritmus frissítésben, amely valamilyen specifikus oldalt, vagy weboldalt célozna. E helyett a módosítás arról szól, hogy miként értékeli a rendszerünk a tartalmat általában. Ez pedig azt eredményezi, hogy néhány korábban alul-értékelt oldal jobban teljesít.

Egy konkrét példa a működésről

Hogy jobban megértsd, hogyan működnek az alap-algoritmus frissítések, képzeld el, hogy készítesz egy listát 2015-ben a 100 legjobb mozifilmről. Néhány évvel később 2019-ben frissíted a listát. Természetes módon lesz pár változtatás.
Néhány új és csodálatos film jelölt lesz arra, hogy felkerüljön a listádra. Néhány filmet újraértékelsz és rájössz, hogy a listán magasabb helyet érdemelnének.

A lista változik és azok a filmek, amelyek korábban feljebb voltak és most lejjebb kerültek nem lettek rosszak. Egyszerűen vannak még jobb filmek, amelyek beelőzték őket.

Fókuszálj a tartalomra

Ahogy megpróbáltam elmagyarázni, azok az oldalak, amelyek visszaesnek egy alapalgoritmus frissítés után, azoknál nincs semmi olyan rossz a dolog, amit javítani kellene. Ennek ellenére megértjük, hogy azok, akik rosszabban teljesítenek mégis úgy érzik, hogy valamit tenniük kellene.

Nekik azt javasoljuk, hogy koncentráljanak arra, hogy vajon valóban a lehető legjobb tartalmat nyújtsák, amire képesek. Ez az, amit az algoritmusaink figyelnek és jutalmaznak.

A kezdő lépés, hogy keresd fel ismét azokat a javaslatokat, amit a múltban tettünk azzal kapcsolatban, hogy miként tudod magadtól értékelni saját tartalmaid minőségét.

Most frissítettük ezeket a tanácsokat, új kérdéscsoportokkal, amelyeket feltehetsz a tartalmaddal kapcsolatban.

Tartalmi és minőségi kérdések:

  • A tartalom eredeti információkat, jelentéseket és kutatásokat tartalmaz?
  • A tartalom részletes, átfogó és mindenre kiterjedő módon írja le a témát?
  • Ha a tartalom más forráson alapul, akkor elkerüli azt a hibát, hogy egyszerűen másolja, vagy újraírja azokat a forrásokat, ahelyett, hogy jelentős egyedi értéket, vagy eredetiséget adna hozzá?
  • A cikk címe és a title leírja és segítőkész módon összefoglalja a tartalmat?
  • A cikk címe elkerüli a túlzásokat és a sokkolást?
  • Ez az a típusú tartalom, amit könyvjelzőre tennél, vagy megosztanád és javasolnád egy barátodnak?
  • Ez olyan tartalom, ami szerinted hivatkozva lenne, vagy megjelenhetne egy nyomtatott magazinban, enciklopédiában, vagy könyvben?

Kérdések a szakértelemről:

  • A tartalom olyan formában közli az információkat, ami a szemedben megbízhatóvá teszi? Mint például világos forrásmegjelölés, a szakértelem jele a cikkben, háttérinformáció a szerzőről, vagy az oldalról, ami publikálja a cikket, mint például link a szerzői oldalra, vagy a rólunk oldalra.
  • Ha kutatnál az oldal után, ami a tartalmat készítette, azzal a véleménnyel fejeznéd be, hogy ez egy megbízhatónak tartott és széleskörűen ismert, tekintélyes oldal a témában?
  • A tartalmat egy szakértő, vagy a téma iránt szenvedélyesen érdeklődő személy írta, aki egyértelműen jó ismerője a témakörnek?
  • A tartalom mentes a könnyen ellenőrizhető ténybeli hibáktól?
  • Nem lenne benned rossz érzés, hogy megbíztál az oldal információiban, ha az életedről, vagy a pénzedről lenne szó?

Megjelenés és tartalomkészítés kérdései

  • A tartalom mentes a helyesírási és stilisztikai hibáktól?
  • A tartalmat igényesen állították össze, vagy pongyola és hanyag módon?
  • A tartalmat tömegesen állították elő, vagy kiszervezték nagy számú külső tartalomkészítőnek, esetleg számos oldalon megjelenítették, így ellehetetlenítve azt, hogy egy önálló aloldal, vagy weboldal nagy figyelmet kaphasson?
  • A tartalom körül túlzott mennyiségű hirdetés jelenik meg, ami elvonja a figyelmet, vagy összekeverhető a fő tartalmi résszel?
  • A tartalom mobil eszközökön is jól jelenik meg?

Összehasonlító kérdések

  • A tartalom fontos értéket képvisel, ha összehasonlítjuk a találati lista többi oldalával?
  • A tartalom képes valódi érdeklődést kiváltani a látogatókból, vagy csak vagy azért készült, mert valaki megpróbálta kitalálni mi érhet el jó helyezést a találati listán?

Azon túl, hogy te magad felteszed ezeket a kérdéseket, fontold meg, hogy megkérdezel másokat, akikben megbízol és akik nem elkötelezettek a weboldalad irányában, hogy őszintén értékeljék az oldaladat.

Szintén fontold meg, hogy készítesz egy Auditot azokról a visszaesésekről, amit tapasztaltál. Mely oldalaidat és milyen típusú kereséseket érintett leginkább a visszaesés? Vizsgáld meg ezeket alaposan, hogy miként függhetnek össze a fenti kérdések némelyikével.

Ismerd meg a Minőségi értékelőknek szóló útmutatót és az E-A-T-t!

Egy másik hasznos forrás, ha szeretnél tanácsokat kapni a kiemelkedő tartalomról a Minőségi értékelőknek szóló útmutató. Az Értékelők emberek, akik betekintést nyújtanak arról, hogy az algoritmusaink megfelelő minőségű találatokat adnak-e. Ez egy módszer, ami segít megmutatni, hogy a változásaink valóban jók-e.

Fontos megértened, hogy az értékelők nincsenek befolyással arra, hogy a weboldalak hogyan rangsorolódnak. Az értékelők adatai nem használjuk közvetlenül a rangsorolási algoritmusunkban. A visszajelzéseik segítenek abban minket, hogy tudjuk, hogy a rendszereink jól működnek-e.

Ha megérted, hogy az értékelők miként tanulják meg a jó tartalmat felmérni, az segíthet abban, hogy a saját tartalmaidat is fejleszthesd. Cserébe talán jobban teljesítesz a találati listán.

Pontosabban, az értékelőket arra tanítjuk meg, hogy megértsék, hogy a tartalom rendelkezik-e azzal, amit mi erős E-A-T-nek hívunk. Ez az Szakértelem, a Hitelesség és a Megbízhatóság. Az Útmutató elolvasásával, talán megértheted, hogy miként teljesít a tartalmad az E-A-T szemszögéből és milyen fejlesztésekre van szükséged.

Az alábbi linkeken találsz néhány leírást harmadik felektől, akik megosztották, azt hogy miként használták az útmutatót:

 

Helyreállítás és további tanácsok

Tipikus kérdés az alap-algoritmus frissítés után, hogy mennyi időt vesz igénybe, hogy egy oldal helyreálljon, ha a javításokat megtették?

A széleskörű algoritmusfrissítésekre pár havonta kerül sor. Az a tartalom, amelyet egy ilyen érint nem biztos, hogy helyreáll – feltételezve, hogy a fejlesztéseket megtették – amíg a következő széleskörű algoritmusfrissítés le nem fut.

Ugyanakkor folyamatosan hajtunk végre  módosításokat a keresési algoritmusok, beleértve a kisebb változtatásokat is. Nem jelentjük be valamennyit, mivel ezek általában nem észlelhetőek széles körben. Ugyanakkor, amikor ezeket útjára engedjük, eredményezhetik a helyezések javulását a fejlesztések eredményeként.

Tartsd észben, hogy a javítások, amit a oldaltulajdonos végrehajtott nem garantálják a helyezés javulását, ahogy egyetlen oldalnak sincs állandó és garantált helye a találati listán. Ha több olyan tartalom van, ami megérdemli, akkor azokat fogja jobban rangsorolni az algoritmus.

Fontos azt is megértened, hogy a keresőmotorok, mint a Google is a tartalmat nem úgy értelmezik, mint ahogy az emberek. E helyett szignálokat keresünk, amiket össze tudunk gyűjteni a tartalomról és próbáljuk megérteni, hogy mindez hogy függ össze azzal, ahogyan az emberek értékelik a relevanciát. Az ahogy az egyik weboldal hivatkozik a másikra az egy jól ismert ilyen szignál. De számos egyebet használunk, amiket nem osztunk meg annak érdekében, hogy a találataink tisztaságát fenn tudjuk tartani.

Minden széleskörű alap algoritmusfrissítést tesztelünk, mielőtt élőben útjára engednénk, beleértve a korábban említett minőségi értékelők visszajelzéseit is, hogy lássuk a szignálok súlyozása hasznosnak bizonyult -e?

Természetesen egyetlen algoritmusmódosítás sem tökéletes. Ez az amiért folyamatosan fejlesztjük rendszerünket. Több visszajelzést gyűjtünk, több tesztelést hajtunk végre, és azon dolgozunk, hogy még jobbá tegyük az algoritmusunkat. Mindez azt eredményezheti a végén, hogy az oldalak helyreállhatnak még akkor is, ha a tulajdonos nem nyúlt hozzájuk. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztéseink az adott tartalmat előrébbvalónak tekintik.

Reméljük, hogy ez az útmutató hasznosnak bizonyul. Számos további tippet és tanácsot olvashat a Google Webmasters oldalon.

Zárszó

Most, hogy elolvastad mindezt javaslom értékeld saját weboldaladat a fenti szempontok alapján. akkor is érdemes ezt végrehajtanod, ha még nem érintett az alap-algoritmus frissítés.

Ha tetszett a cikk és hasznosnak tartottad, kérlek oszd meg! Ingyenes tartalom, amin sokat dolgoztam ezzel segítheted, hogy legközelebb is olvashass ilyen tartalmakat.

 

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Évek óta azon ajánlás mentén dolgozom a saját ki webáruházamon, hogy minőségi, nem másolt tartalmat készítsek, részletes termékleírásokkal, a témába vágó bloggal. Az utóbbi két hónapban a Google kb megnégyszerezte, ötszörözte a helyezéseimet a z 1-3. és a 4-10. tehát az első oldali kulcsszavak tekintetében. A korábbi 40-50 első három helyezés után most 240 – 250 van ebben a kategóriában és a 4-10.-ig terjedő korábbi 100 körüli helyett, most közel 400 találat (legalábbis a semrush szerint) Lehetne mondani, hogy hurrá, így tovább. Nem írom, hogy nincs hatása mert van, de korántsem akkora, mint az előző időszakban vártam volna ilyen előrelépés után. Arra tudok csak gondolni, amivel naponta szembesülök. Felül Shopping, alatta fizetett találatok, ezután esetleg képtalálatok, van, hogy jobb oldalt is Shopping, és valahol a végén ha lefelé görgetek az organikus találatok. Felvetődik, hogy megéri-e az irdatlan munka a minőségi tartalom készítéssel, vagy legyen ötször akkora közepes minőségű tartalom, aztán hirdessünk. Meglátjuk, kíváncsi vagyok mit hoz ez az év. Szerencsére már túl az ötvenen nem kenyérre kell.

    1. Igazad van, valóban ez a helyzet. Az internetes üzletek legkezdetibb aranykora lassan a végéhez ér. De ez még mindig az aranykor, még mindig egy garázsból kemény munkával és minimális tőkével lehet jó üzleteket csinálni, ami nem igaz az offline üzleti életre, vagy kevésbé igaz. De nyilván a terep egyre nehezebb lesz, egyre több a versenyző, a találati listán is egyre a ” zavaró” elem. És ez csak rosszabb lesz idővel. Arra kell törekedni, hogy a SEO-val befogott látogatókat utána direkt módon is el tudjuk elérni. Erre még mindig jók az információs célú keresések és a blogtartalom, ahol az organikus találatok felett kevesebb az egyéb elem.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

augusztus 2, 2019

262MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google szóvivője Danny Sullivan egy terjedelmes

március 17, 2017

262MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A korábbi években rendszeresen kiszivárgott a Google

december 19, 2016

262MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nincs is jobb az önkritikus SEO cikkeknél.

október 5, 2016

262MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Újabb információt osztott meg a Google arról,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!