Íme, a magyarországi nyertesek és vesztesek a Google nagy 2022 májusi alapalgoritmus frissítésén. A cikk elején a hazai adatok, a végén, amit tudni kell az algoritmus frissítésről.
Magyarországi nyertesek és vesztesek
Az alábbi táblázatban nézhetitek meg hogy a TOP100 hazai organikus forgalommal rendelkező weboldal forgalma hogyan változott a 2022 májusi Google alap-algoritmus frissítés hatására. A táblázat után számos oldal organikus forgalmát nézheted meg diagramon. Azt azonban tudni kell, hogy a Semrush adataiban van némi bizonytalanság, tehát az adatok nem feltétlenül biztosak.
Személyes észrevételeim (sok kétely mellett):
- általában a videós tartalmak pozíciója erősödött (youtube, videa, tiktok)
- a nagy általános oldalak (pl. hírportálok: hvg, blikk) inkább veszítettek a pozíciójukból
- a nagy mindent áruló webáruházak inkább vesztesek (Alza, Emag, stb.)
- mindez arra utal, hogy egyrészt a specifikusabb, szűkebb területre koncentráló weboldalak jöttek ki jobban a változásról, ami utalhat arra, hogy a Google jobban tudja értelmezni a felhasználói szándékot (ezért csökkent a Wikipédia, és lett jobb a gyakorikerdesek.hu).
- a nagy nemzetközi brandek általában nyertesek (Youtube, Instagram, Pinterest)
Rangsor | Domain | Forgalomváltozás |
1 | wikipedia.org | gyengült |
2 | google.com | stagnál |
3 | facebook.com | erősödött |
4 | youtube.com | erősödött |
5 | idokep.hu | gyengült |
6 | emag.hu | gyengült |
7 | gov.hu | stagnál |
8 | arukereso.hu | gyengült |
9 | instagram.com | erősödött |
10 | port.hu | erősödött |
11 | imdb.com | stagnál |
12 | pinterest.com | erősödött |
13 | nosalty.hu | gyengült |
14 | pornhub.com | erősödött |
15 | jofogas.hu | erősödött |
16 | index.hu | erősödött |
17 | mindmegette.hu | erősödött |
18 | freemail.hu | stagnál |
19 | videa.hu | erősödött |
20 | hasznaltauto.hu | stagnál |
21 | blikk.hu | gyengült |
22 | portfolio.hu | stagnál |
23 | webbeteg.hu | gyengült |
24 | origo.hu | gyengült |
25 | xnxx.com | erősödött |
26 | 24.hu | gyengült |
27 | obi.hu | gyengült |
28 | apple.com | erősödött |
29 | netflix.com | stagnál |
30 | szerencsejatek.hu | bizonytalan |
31 | fandom.com | gyengült |
32 | google.hu | stagnál |
33 | otpbank.hu | erősödött |
34 | xvideos.com | erősödött |
35 | eredmenyek.com | stagnál |
36 | rosszlanyok.hu | bizonytalan |
37 | ikea.com | stagnál |
38 | hazipatika.com | gyengült |
39 | startlap.hu | gyengült |
40 | ingatlan.com | bizonytalan |
41 | arcanum.com | erősödött |
42 | nemzetisport.hu | gyengült |
43 | magyarorszag.hu | stagnál |
44 | hvg.hu | gyengült |
45 | argep.hu | bizonytalan |
46 | twitter.com | gyengült |
47 | praktiker.hu | gyengült |
48 | szallas.hu | stagnál |
49 | menetrendek.hu | gyengült |
50 | microsoft.com | gyengült |
51 | tesco.hu | gyengült |
52 | femina.hu | erősödött |
53 | mediamarkt.hu | erősödött |
54 | benu.hu | erősödött |
55 | online-filmek.me | stagnál |
56 | m4sport.hu | bizonytalan |
57 | decathlon.hu | gyengült |
58 | myonlineradio.hu | erősödött |
59 | tippmix.hu | stagnál |
60 | tv2play.hu | gyengült |
61 | telex.hu | bizonytalan |
62 | amazon.com | erősödött |
63 | telekom.hu | gyengült |
64 | xhamster.com | bizonytalan |
65 | lidl.hu | stagnál |
66 | napiszex.com | bizonytalan |
67 | mafab.hu | gyengült |
68 | gyakorikerdesek.hu | erősödött |
69 | dm.hu | gyengült |
70 | musor.tv | bizonytalan |
71 | jysk.hu | erősödött |
72 | vatera.hu | gyengült |
73 | 444.hu | bizonytalan |
74 | penzcentrum.hu | stagnál |
75 | vodafone.hu | stagnál |
76 | streetkitchen.hu | gyengült |
77 | kormany.hu | stagnál |
78 | cookpad.com | gyengült |
79 | libri.hu | erősödött |
80 | kapu.hu | gyengült |
81 | nlc.hu | bizonytalan |
82 | egeszsegkalauz.hu | erősödött |
83 | holnapiidojaras.hu | stagnál |
84 | booking.com | erősödött |
85 | wiktionary.org | erősödött |
86 | citromail.hu | stagnál |
87 | euronics.hu | stagnál |
88 | koponyeg.hu | gyengült |
89 | mlsz.hu | bizonytalan |
90 | cinemacity.hu | erősödött |
91 | profession.hu | erősödött |
92 | alza.hu | gyengült |
93 | angol-magyar-szotar.h | stagnál |
94 | filmkatalogus.hu | erősödött |
95 | met.hu | stagnál |
96 | jobbmintatv.hu | erősödött |
97 | nyitva.hu | erősödött |
98 | zooplus.hu | stagnál |
99 | topszotar.hu | erősödött |
100 | steampowered.com | erősödött |
Az alábbi ábra az emag.hu organikus forgalmát mutatja, egyértelmű az organikus forgalomromlás a frissítés követően.
Szintén visszaesést mutat az origo.hu:
Akárcsak a 24.hu, ahol szintén egyértelmű a csökkenés:
A hvg.hu esetén nagyon markáns az organikus forgalomcsökkenés:
A mandiner.hu inkább a nyertesek közé tartozik:
Nagyon markáns visszaesésben a blikk.hu:
Miközben a femina.hu inkább nyertese a változásnak:
Az időjárási oldalak közül nyertes a sussfelnap.hu:
Az indavideo egy hosszú lejtmenet újabb szakaszát könyvelheti el:
A tiktok.com viszont jelentősen erősödött (akárcsak a youtube.com):
A videa viszont erősödött a magyar videós oldalak közül:
Nagyon fontos megemlíteni, hogy a wikipedia.org is gyengült idehaza:
Ezzel szemben a gyakorikerdesek.hu erősödött:
Szintén visszaesést mutat a webbeteg.hu:
Gyengülést mutat a nosalty.hu is:
A mindmegette.hu viszont erősödni tudott:
Romlott a találati listán való megjelenése a szeretlekmagyarorszag.hu oldalnak is:
Gyengültek az arukereso.hu pozíciói is:
Korábban írtuk: Első hazai tapasztalatok
Ma reggel elkezdtük az oldalak helyezéseit ellenőrizni, és kaptunk több olvasótól is levelet.
A kék vonal mutatja a mai adatokat, a narancssárga a tegnapi(vagy tegnap előtti).
Ennél az oldalnál (infpormációs szegmens) az órás helyezések 50-100%-os forgalomnövekedést mutatnak:
Az alábbi oldalnál egyelőre a kék vonaltól reggel nyolcig vannak adatok. Jól látszik, hogy sokkal magasabb az organikus forgalom mint a megelőző napon:
És ahogy lenni szokott, ahol vannak nyertesek, ott vannak vesztesek is, íme egy jelentős visszaesést mutató oldal:
A találati listán is vannak változások, bár itt inkább csak helycseréket látok, nem jelentős visszaeséseket. Íme a napelem szóra történő helyváltoztatások:
Ez az ábra pedig egy korábbi 2020 végi algoritmusfrissítés hatását mutatja:
Indul az algoritmus frissítés
A 2022-es éve első alapalgoritmus frissítése a – nem túl kreatív – May 2022 Core Update ( azaz 2022 májusi alapalgoritmus-frissítés) nevet kapta.
A bejelentést a Google keresési nagykövete Danny Sullivan tette a Google blogoldalán.
Legutóbb 2021 november 17-én került sor alapalgoritmus frissítésre. Míg korábban a google jellemzően évente 4 havonta, kb három alkalommal frissítette az alap-algoritmus, az elmúlt időszakban már inkább az évi két nagy frissítés vált jellemzővé.
A hivatalos bejelentés így hangzott:
„A mai napon útjára engedjük a 2022 májusi alap-algoritmus frissítést. A teljes lefutás várhatóan 1-2 hetet vesz igénybe.”
Danny Sullivan, Google szóvivő
„Az alapalgoritmus frissítések célja, hogy javítsuk a keresés egészét és tartsuk a lépést a web változó természetével. Bár az alapalgoritmus frissítés egyetlen weboldalt sem érint specifikusan, azonban ezek a változások észrevehető változást eredményezhetnek a weboldalak teljesítményében, ahogy azt a korábbi útmutatónkban már jeleztük.”
Danny Sullivan, Google szóvivő
Régóta várt frissítés
A mostani frissítést már régóta várta a SEO szakma. Május 16-án és az azt követő néhány napban ugyanis már számottevő változások voltak a találati listán. Azonban a Google azokat a változásokat nem erősítette meg. Vélhetően azok a változások nem voltak összefüggésben a mostani alapalgoritmus-frissítéssel.
Az alapalgoritmus-frissítés magyar idő szerint 17:30 perckor indult útjára és a Google ígérete szerint amint teljesen lefut a frissítés szintén jelezni fogja.
A személyes tapasztalatom, hogy a legnagyobb változásokra keresőoptimalizálási szempontból az első 24-48 órában kell számítani, de ez csak a korábbi évek tapasztalata, nem zárható ki, hogy most valami újat tapasztalunk. Ugyanakkor holnap reggel és holnap után mindenképpen érdemes ellenőrizni a helyezéseket és 1-2 hét múlva pedig részletesebben elemezni az adatokat.
Már most nagy a várakozás
Külföldön már megjelentek az első reakciók az alapalgoritmus frissítés hírére:
https://t.co/OiNGC73HNQ pic.twitter.com/QfUoA3bZjv
— Niche Site Lady (@NicheSiteLady) May 25, 2022
És egy másik SEO szakember, aki „Új remény”-nek nevezi az algoritmus frissítést:
És még egy: sört bontunk, vagy a sarokban zokogunk majd?
Korábbi alapalgoritmus-frissítések
A mostani algoritmus frissítést megelőző nagy alapalgoritmus-módosítások dátumai:
- 2021. november 17.
- 2021. július (ez egy kétlépcsős frissítés volt a júniusival együtt)
- 2021. június
- 2020. decemberi frissítés
- 2020. májusi alapalgoritmus frissítés.
- 2019. szeptemberi frissítés
Mit tegyél, ha romlanak a helyezéseid?
A Google több alkalommal elmondta, hogy az alapalgoritmus frissítés nem büntetés és nem egyes weboldalak ellen irányul, hanem ilyenkor a google újraértékeli a rangsorolási szignálokat, különösen azt, hogy mit jelent a minőségi találat.
Éppen ezért egyes oldalakat feljebb, másokat lejjebb sorolhat. Elképzelhető, hogy nincs semmi gond a weboldaladdal, egyszerűen csak a konkurens oldalak kaptak jobb minősítést és ezért romlanak az oldalaid helyezései.
A személyes tapasztalatom azonban az, hogy ha egy oldalt hátrányosan sújt az alapalgoritmus frissítés akkor a mögött jellemzően a weboldal egészére érvényes minőségi problémák állnak fenn. Nem a SEO egyes konkrét elemeivel van ilyenkor gond, hanem a weboldal egészének minősége hagy hátra kívánnivalót.
Így tehát a helyreállás sem egyetlen egy területen történő beavatkozást igényel, hanem inkább széleskörű javításokat.
Fontos azt is tudni, hogy ha egy weboldalt jelentősen érint egy alap-algoritmus frissítés, akkor teljes értékű helyreállás csak a következő nagy frissítés során következik be.
Tehát akit negatívan érintett bármely korábbi alapalgoritmus-frissítés, az most reménykedhet, hogy helyezései javulnak. Ehhez általában javítani kell az oldal minőségén, de láttam már arra példát, hogy egy a minőségi határvonalon billegő oldal magától helyreállt egy ilyen frissítés során (bár ez a ritka szerencsés helyzet).
Mi tehát a teendő?
Első körben figyel a következő napokban a helyezéseidet. Egy-két hét múlva pedig, ahogy lefut az algoritmus frissítés elemezd ki az oldal teljesítményét.
Korábban írtam egy részletesebb cikket a Google tanácsai alapján, hogy mi a teendő, ha egy weboldalt negatívan érint egy alap-algoritmus frissítés. Ajánlom annak elolvasását.
Az alapalgoritmussal kapcsolatos korábbi cikkeket a témakör oldalamon találod.
A holnapi és holnaputáni napon frissítem ezt a cikket, amint befutnak az első hírek a változásokról. Ha van saját tapasztalatod írd meg nekem!
Azt látjátok, hogy mik azok a szempontok, amiket másként értékel az új algoritmus?
Sajnos ehhez több időnek kell eltelnie, és sokszor nem is lehet megállapítani, mivel az alapalgoritmus frissítés során sok tényező változik (mégha kisebb mértékben is), tehát nem egy-egy tényező hatása változik jelentősen.