A szokásos Webmester Hangout-on arról kérdezték John Muellert, mi a jobb döntés, ha kevesebb, de erősebb oldalt hoznak létre, vagy ha rövidebb tartalmakat, de ezekből többet.
Több, vagy kevesebb tartalom jó?
A kérdezőnek egy webáruháza volt és blogposztokat hozott létre a Google autocomplete javaslatai alapján. Amire kíváncsi volt, hogy mikor jár el helyesebben keresőoptimalizálási szempontból.
Akkor, ha egy-egy specifikus témára külön tartalmakat hoz létre, vagy ha több kulcsszót egyesítve általánosabb, de hosszabb tartalmakat állít elő?
A döntés a tartalomstratégiádon múlik
John Mueller a Google szóvivője válaszában elmondta, hogy a kérdés eldöntése alapvetően stratégiai döntés.
Lehet dönteni a kevesebb tartalom mellett, ez esetben ezek a tartalmak vélhetően kissé erősebbek lesznek. Vagy lehet dönteni a több tartalom mellett ez esetben az a tartalom értéke több oldal között oszlik meg.
John Mueller szerint, ha a témában erős a konkurencia, akkor jobb döntés lehet a kevesebb, de erősebb oldalak és tartalmak létrehozása.
Ugyanakkor ha a konkurencia gyengébb akkor a több, de rövidebb tartalom is jó döntés lehet.
Mueller elmondta, hogy véleménye szerint meg kell találni a helyes egyensúlyt a kérdés eldöntéséhez.
A kezdő oldalakra vonatkozó ajánlás
Végül John Mueller azt is hozzátette, hogy SEO szempontból , ha az oldal újonnan indul, akokr érdemesebb lehet kevesebb, de erősebb oldalakkal indulni. Majd ha befut az oldal és jól teljesít, akkor a réstémákat akár már rövidebb tartalmakkal is meg lehet célozni.