Duane Forrester közölt tegnap egy bejegyzést a Bing Webmestereknek szóló blogjában. Szerinte az csak egy mítosz, hogy a kulcsszavas domaineknek jelentős szerepe van a rangsorolásban.
Csupán egy mítosz, hogy a pontos, kulcsszavas domainnév jelentős előnyt adhat a versenytársaddal szemben, írta Duane Forrester, a Bing egyik vezető fejlesztője. Talán volt ebben némi igazság tíz évvel ezelőtt, de ma már teljesen más a helyzet.
A domain és a kulcsszó „egyre kevesebb és kevesebb” súllyal számít bele a rangsorolásba, a Bing algoritmusában.
Dunae szerint ez jó dolog, hiszen így más tényezők súlya növekszik, és nem lesz jelentős pusztán egy szó szerepe a domainnévben. ez azért is hasznos, mert viszonylag egyszerű volt régen pontos kulcsszavas domainnel jó helyezést elérni, akkor is, amikor a tartalom gyenge minőségű volt. Ma már azonban más a helyzet.
Mindez persze nem azt jelenti, hogy a kulcsszavas domainnév káros lenne. Egyes feltétezések szerint azonban a Google esetében a kulcsszavas domain párosulva a spam jellegű tartalommal, kifejezetten negatív szempontnak számít.
A webmesterek domainnév választásakor gyakran az egyik legfontosabbnak tűnő kérdés a domainnév választás. Itt a vélemények igen eltérőek, én személy szerint azonban inkább a jó brand domainre szavazok, mintsem a kulcsszavas domainre. A brandnév sokkal jobban megjegyezhető, és kevésbé keverhető össze a konkurencia hasonló, kulcsszavas domainével.
Az a kicsi hátrány pedig amit a nem kulcsszavas domain jelent könnyen ledolgozható a tartalommal, és a direkt látogatókkal, akik megjegyzik, megjegyezhető domainnevünket.