A Google ismét megerősítette, hogy valószínűleg soha többé nem frissítik a nyilvános PageRank értékeket.
A weboldaltulajdonosok a mai napig hajlamosak egy weboldal értékét a PageRank alapján megítélni, holott a Google újra-és-újra elmondja, hogy a PageRank nem számít.
A Google utoljára több, mint 14 hónapja frissítette utoljára a nyilvános Page Rank értékeket és akkor is egy véletlennek köszönhetően. Ahogy azt akkor megírtuk 2013. december 6-án, a Google mérnökei egy adatbázis hibát javítottak, és ennek lett a nem várt következménye, hogy frissültek a PageRank adatok. Bár a történet nehezen hihetőnek tűnik, azt több Google alkalmazott is megerősített egymástól függetlenül. Legutóbb John Mueller beszélt róla a webmestereknek szóló Hangouton.
A beszélgetésen feltették neki a kérdést, hogy mikor lesz a következő PageRank frissítés, mire John Mueller, az alábbi választ adta:
„ Valószínűleg soha. A PageRank-et már nem frissítjük. Azt nem tudom, hogy mi lesz a nyilvános PageRank sorsa, de a PageRanket, már valószínűleg nem frissítjük”
A véleményben az az érdekes, hogy John Mueller ebben azt ecseteli, hogy a Google nem hogy a nyilvános PageRanket nem használja, hanem saját rendszerükön belül a PageRanket mint olyant, nem frissítik már. Tehát azt a mutatószámot, ami a Google sikerének alapját képezte.
Ez azt jelenti tehát, hogy nem csak a nyilvános PageRank-től kell elbúcsúzni, hanem attól a koncepciótól amit a PageRank jelentett. A Googlenek ma már sokkal összetettebb mutatói vannak arra, hogy egy-egy weboldalt értékeljen és nincs szüksége a meglehetősen egyszerű PageRank értékre, mégha ez egykor forradalmi újítás is volt.
Hogyan értékeljünk tehát egy weboldalt, ha nincs többé PageRank? Nos, erre John Mueller sem ad világos választ. Ha szeretjük a mutatókat, akor a ite.hu SEO eszközein elég sok adat lekérhető, így a Domain Authority, vagy a Trust Flow, de mi mégis azt javasoljuk, hogy ennél összetettebben tekintsünk egy weboldalra. Vegyük figyelembe a látogatói adatokat, a linkprofil relevanciáját, természetességét, és a weboldal minőségét, így jobb képet kaphatunk az oldalról, mintha csak egy-egy mutatóra esküszünk.