Ha jó linkeket is beküldtünk a Google linkvisszautasító eszközébe, akkor van lehetőség javítani a hibát. Eddig másképp tudtuk.
Kezdjük az elején. Ha weboldalunkat büntetés érte, legyen szó manuális büntetésről, vagy a Pingvin algoritmusról, akkor a Googlenak van egy eszköze, ahol beküldhetjük azokat a linkeket, amit törölni akarunk a linkprofilból.
Ezzel a ránk épített káros linkek is törölhetőek, vagy az általunk épített káros linkek is. Tulajdonképpen ilyenkor egy nofollow címke kerül a link mellé, így a rangsorolásban ezek a linkek már nem játszanak szerepet. Elméletben ennek köszönhetően a büntetés lekerülhet oldalunkról. A valóság kicsit összetettebb, de most elég ennyi áttekintésként.
A mai hír az, hogy John Mueller a Google szóvivője erről a linkvisszautasító eszközről – a disavow tool-ról – beszélt a webmestereknek.
A kérdést egy weboldal tulajdonos tette fel, aki szerint a megbízott SEO ügynökség olyan linkeket is beküldött az eszközzel, amelyek szerinte hasznosak és természetesek voltak. A kérdés az volt, hogy ha ezeket eltávolítja az eszközből, akkor ezek később ismét erősítik-e az oldalt?
John Mueller válaszában azt mondta, hogy egyértelműen igen. Ha a disavow fileból törlésre kerülnek a linkek, és frissül a file, akkor a Google idővel, amikor újra feltérképezi a linkeket, akkor ismét dofollow linkként kezeli azokat, azaz adnak át linkerőt.
John Mueller még azt is hozzátette, hogy büntetés esetén általánosságban nem ajánlja a túl sok törlést, mert sokszor hasznos és értékes tartalmak is elveszhetnek így.
Érdekes ez a válasz, hiszen korábban az egyik legnevesebb SEO szakember saját oldalán tesztelte a linkeltávolító eszközt, és beküldte 35 ezer linkjét. Ezt követően az organikus forgalma meredeken visszaesett.
Ez után törölte a disavow file-t, épp úgy ahogy John Mueller javasolta. Ezt követően eltelt 6 hónap, volt Pingvin frissítés is, de az oldal forgalma nem állt helyre. Ez 2013-ban történt, lehet azóta változott a helyzet, de én ezen tapasztalat alapján nem venném teljesen biztosra John Mueller szavait.
Inkább járjunk el lassabban, de óvatosabban és csak a valóban káros linkeket töröljük, nehogy elvesszen organikus forgalmunk. A Google szóvivői sokmindenről beszélnek, de sajnos a tapasztalat nem mindig igazolja szavaikat.