Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » 404-es hibaként kezeli az irreleváns 301-es átirányításokat a Google
Keresőoptimalizálás

404-es hibaként kezeli az irreleváns 301-es átirányításokat a Google

átirányítás Google

John Mueller a Google Webmester Hangoutján beszélt arról miért nem érdemes trükközni az átirányításokkal.

Ne trükközz az átirányítással

John Mueller arról beszél, hogyha valaki egy adott oldal tartalmát törli nem érdemes irreleváns oldalra átirányítani. Mueller szerint a Google azokat a 301-es átirányításokat, amelyek olyan oldalra irányítanak át, amelynek nincs köze a korábbi tartalomhoz, nem veszi figyelembe, pontosabban szólva úgy kezeli, mintha az adott oldal 404-es hibakódot adna vissza.
A Google tehát felismeri, ha az átirányítás nem valós, és ennek megfelelően kezeli. John Mueller ilyen helyzetekben azt javasolja, hogy inkább a törölt url-t hagyjuk 404-es hibát adni, mintsem hogy feleslegesen átirányítsuk. Ez az egyszerűbb és tiszta módszer.

Tanulságok

Az elmondottaknak több tanúsága is van. Az első és legfontosabb, hogy nem érdemes a megszűnő, például termékoldalakat átirányítani egy kategóriaoldalra, vagy főoldalra. A Google ugyanis ezeket 404-es oldalként kezeli a továbbiakban is.
Nagy kérdés, hogy mindez azt is jelenti-e, hogy így a linkerő sem adható-e át. Tehát ha feltételezzük, hogy egy termékoldal kapott egy linket, de a termék már nem elérhető, ha átirányítjuk az oldalt, vajon a linkerő átadódik-e akkor, ha nem releváns oldalra történt az átirányítás.

A másik nagy tapasztalat, hogy az újraregisztrált un. PR cikkes oldalaknál sem biztos, hogy eredményre vezet a korábbi linkelt oldalak átirányítása mondjuk a főoldalra.

Azért hasznos a 301-es átirányítás

Mindez persze közel sem jelenti azt, hogy a 301-es átirányítás haszontalan lenne. Domainváltáskor, vagy az oldal szerkezetének átalakításakor elengedhetetlenül fontos a megfelelő 301-es átirányítás, hiszen a korábbi jó pozíciók csak így tarthatóak meg, és ez gondoskodik a linkerő átadásáról is.
Mindazonáltal trükközni nemigen érdemes, és a lejáró termékek esetén sem kell ragaszkodni a 404-es hibák eltüntetéséhez az irreleváns átirányítások erőltetésével.

hirdetés

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

12 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Szia!

    A második h2-t elírtad, nem ‘tanulságok’ szeretne inkább lenni?

    • Szia!

      Köszi, javítottuk. Sajnos én még papíron szocializálódtam, és ott megy is a helyesírás, valamiért számítógépen viszont nem.

  • Szia!
    Egy megszűnt oldal domainjét sikerült újra beregisztrálnom, másfél évig pihentettem, majd el kezdtem rá felhúzni egy weboldalt. A téma nagyjából fedi a régi domaint, azonban vannak a régi weboldalnak olyan részei – pl.: az apróhirdetés rész – amit nem szeretnék tovább csinálni.

    A webmestereszközökből kaptam egy e-mailt, hogy túl sok a 404-es hiba, ami elsősorban a több mint 6000 apróhirdetésből adódik.

    Átirányíthatnám a főoldalra, vagy egy aloldalra, de nem releváns egyik sem.

    Így sem maradhat, mert nem véletlen, hogy a G. figyelmeztetést küldött.
    Mit tanácsolsz, legyen a megszűnt oldalakkal, amiket rajtam keres a Google? Van valami ötleted?

    • A WMT a figyelmeztetést automatikusan küldi. Ha egy működő weboldalnál hirtelen megugrik a 404-es hibák száma, arra nem árt figyelmeztetni a webmestert. A te esetedben más a helyzet, itt természetes, hogy kijönnek a 404-es hibák. Bár van néhány SEO-s, aki aggódna emiatt én ezt nem tartom szükségesnek. Új oldal indult, más tartalommal, természetes, hogy a régi url-ek nem elérhetőek. Kb fél év múlva kikipnak majd az indexből.
      Ha nagyon aggódsz írhatsz egy scriptet, ami az adott url-ek esetén visszaad egy noindex címkét, és így kikerülnek ezek az oldalak az indexből és nem adnak 404-es hibát.
      Egy dologra érdmes figyelni. Azok az oldalak, amelyeknek van külső linkje, azt irányítsd át. Ez a prioritáslistán az első helyeken szerepelnek.

  • Szia!

    Ez nagyon szépen hangzik elméletben, de akkor miért “bevett szokás” még mindig és használják folyamatosan ezt a módszert, teszem hozzá igen szép eredményekkel? 🙂
    Szerintem ez megint csak valami Google kacsa…

    • Attól függ hol használják. Ha van az adott oldalnak külső linkje, akkor át kell irányítani, de pl. megszűnt termékoldalak esetén feleslegesnek tartanám.
      Az más kérdés, amikor egy lejárt domain egy-az-egyben átirányítanak egy másik domainre, ott a linkerő dolog miatt működik.
      Szóval sztem összetett, de abban teljesen igazad van, hogy a Google híreket kritikával kell kezelni.

  • Részigazság van abban, amit John Mueller elmondott, de
    – a megszűnt termékoldalakat, amennyire lehet vagy a megszűnt termék újabb verziójára kell irányítani, vagy egy “sajnáljuk a terméket már nem forgalmazzuk, de ezeket ajánljuk helyette” oldalra. Ez felhasználóbarátabb és a Google se veszi teljesen irreleváns átirányításnak, így (tapasztalatból is mondom, hogy) működik.
    – ha pl. egy újraregisztrált domainre teszünk tartalmat, akkor is érdemes lehet azokhoz a megszűnt url-ekhez, amelyekre link mutat az új oldalon releváns tartalmat készíteni (pl. hír, vagy érdekes cikk formájában) és akkor máris nem irreleváns tartalomra irányítjuk át a 404-es oldalakat.

  • Nálam most július egytől 90%-kal visszaesett a google-ben való helyezések száma. Tartalmi url-ek linkjei pár nappal július 1 előtt lettek átirányítva. Újra lett indexeltetve, Google webmester alatt helyesnek ítéli meg az átirányítást, de a minőség ellenőrző, ami július elsején futott le az sajnos brutálisan odacsapott és eléggé visszaesett a kattintások száma a google keresőből.

      • Június 29.-én lettek átirányítva, ekkor még nem volt gond, majd június 1-től érezhetően kevesebb lett. Megnéztem jankate.hu-n és akkor ott láttam, hogy lefutott egy minőségellenőrzés, amelyre azt írja “Tartalmi” – “Erős” és nem gyógyulás (vlsz: büntetés). Az átirányítások php-vel történnek, tehát milyest megnyitja az adott linket valaki azonnal át lesz irányítva az új URL-re, még a tartalom sem tölt be előtte. A régi link átirányításánál header 301 p. is van, tehát rendesen mennie kellene. Webmestereszköz szerint az átirányítások jók.

  • Sziasztok, és mi van olyankor ha létrehozunk egy oldalt a megszűnt termékeknek, ahol tájékoztatjuk a vevőt hogy ez a termék kikerűlt a szortimentből de ajánlunk neki más termékeket ezen az oldalon. ez szerintem felhasználóbarátabb mint a 404 es oldal . mit szólna ehhez a google és Mueller