A Searchengineland ma tette közzé frissített SEO periódusos tábláját, amely már négy éves múltra tekint vissza.
A SEO periódusos rendszer célja nem az hogy tételesen felsorolja a Google valamennyi feltételezett rangsorolási tényezőjét, hanem az, hogy közérthetően összefoglalja a legfontosabb tényezőket a keresőoptimalizálásban és kísérletet tegyen arra, hogy rangsorolja is az egyes tényezők súlyát.
A SEL anyaga ideális lehet azoknak, akik most ismerkednek a SEO-val, de hasznos azoknak is akik már régóta a szakmában vannak, hiszen az új táblázatban új elemek is megjelentek.
A táblázatban alapvetően két nagy csoportot különíthetünk el, az off-line elemek azok, amelyek weboldalunkon túl találhatóak, tehát amit elméletileg közvetlenül nem befolyásolhatunk, az on-site elemek weboldalunkoz kapcsolódnak.
Ezen két főcsoport hét kategóriára oszlik:
– Tartalom : a weboldal minősége és az ehhez kapcsolódó rangsorolási tényezők
– Szerkezet: az oldal működését leíró tényezők
– HTML
– Bizalom: az oldal bizalmához és tekintélyéhez kapcsolódó mutatók
– Linkek: az oldalra mutató hivatkozások
– Személyesség: hogyan hat a személyesség a rangsorolásra
– Social: a közösségi média hatása a rangsorolásra.
Összességében a fenti kategóriákon 37 tényezőre bomlanak, olyan elemektől kezdve, mint a jó title alkalmazása, egészen a felhasználói élményig.
Hogyan használható a táblázat?
A táblázatban minden elemnél két betű található. Az első nagy betű a kategória betűje, például a nagy A betű a szerkezeté (Architecture), az utána következő kis betű, pedig magának az adott elmnek a rövidítése.
Minden egyes elemhez tartozik egy szám is a +3 a legjelentősebb rangsorolási súlyt képviseli, a +2 kevesebbet és így tovább. Fontos tudni, hogy önmagában egyik elem megléte sem garantálja sikert, ezek együttes meglétes szükségeltetik a jó helyezéshez.
Vannak negatív értékek is, ezek olyan elemek, amelyek ronthatják a helyezéseket, vagy büntetést eredményezhetnek, ezeket kerülni kell!
Mi változott?
Idén három új elem került be a táblázatba:
Cv: a vertikális keresés. ez arra utal, hogy a találati listán már nem csak 10 kék link található, hanem térképes, képes és egyéb találatok is. ennek az új elemnek a súlya +2
Ca: direkt válaszok. ezek azok a válaszok, amit a Google a találati listáján azonnal megjelenít, egy weboldalt használva forrásként. Ez a bizalom jele és +1-es értéket kapott
Ah: a HTTPS mint rangsorolási szignál. Mivel a Google szerint ez kis jelentőségű, ezért +1-es értéket kapott
Változások a listán
A mobil rangsorolás megjelenése miatt a mobilbarát weboldal jelentősége megnőtt, így a +1-ről +2-re nőtt a súlya
A struktúrált adatok jelentősége is nőtt, így +1-ről +2-re emelkedett a jelentősége a táblázatban
Egy oldal története, itt is eggyel emelkedett a súly +2-re. A kulcsszóhalmozás korábban -1-es szignállal szerepelt, most -2-esre nőtt .
A SPAM -3-as súlyt kapott, míg a hirdetések -1-es szignállal szerepelnek a táblázatban.
Érdemes az eredeti cikket is átolvasni, illetve részletesen is áttekinteni a táblázatot. Hasznos lehet, minden keresőoptimalizálás iránt érdeklődőnek.