A Google bejelentette, hogy a közeljövőben komoly váltást hajt végre és a jövőben a mobil indexelés lesz az elsődleges és a mostani asztali verzió csak a másodlagos. Ez óriási váltás.

A bejelentés

Gary Illyés a napokban a Pubcon konferencia beszélgetésén jelentette be, hogy a Google „hónapokon belül” elsődlegessé teszi a mobil indexét, és ezzel egyidőben a weboldalak asztali verziójának indexelése másodlagos lesz a keresőóriás számára.

Gary Illyés nem volt hajlandó konkrét dátumot mondani, de megerősítette, hogy hónapokon belül várható a váltás.

A Google tavaly már jelezte, hogy gondolkodik a mobil indexelés ötletén, ami úgy tűnik idénre beérett, ugyanakkor azt senki sem várta, hogy a mobil index lesz az elsődleges.

Ez óriási változást jelent a keresőoptimalizálásban és a Google életében is.

Az értelmezés

A Googlenak jelenleg egyetlen indexe van, ez egy hatalmas adatbázis, amely a weboldalakat tárolja. Ez az egyetemes adatbázis most megkettőződik, és óriási váltás lesz, hogy innentől a weboldalak mobil verziója lesz az elsődleges indexelt verzió. Az asztali verzió egy másodlagos indexbe kerül, amelynek frissülése ritkább lesz, mint a mobil indexé.

Hirdetés

hirdetés

Az, hogy mit is jelent mindez, egyelőre komoly homály fedi. Vajon a mobil index csak a mobilbarát oldalakat fogja tartalmazni? Az asztali keresések során a Google egyáltalán nem fogja használni a mobil indexet? És mennyivel ritkábban fog frissülni az asztali index?

A keresőoptimalizálást tekintve az egyik legkomolyabb váltást az jelentheti, hogy így a Googlenak külön adatbázisa lesz a mobil oldalakról, és a mobil rangsorolást valóban a mobilbarát oldalak alapján állíthatja fel. Ismert, hogy a Google mobilbarát algoritmusa jelenleg több tényezőt az asztali verzió alapján határoz meg (például a sebességet).

A lépés nem teljesen váratlan, hiszen a Google már beszélt erről és közismert az is, hogy a mobilról indított keresések száma ma már meghaladja az asztali számítógépekről végrehajtott keresések számát.

Gondolkodj mobil oldalban!

SEO szempontból külön érdekes, hogy még ma is léteznek olyan mobil oldalak, amelyek nem tartalmazzák az asztali verzió teljes tartalmát, azaz bizonyos tartalmakat a mobil verzió nem jelenít meg. Ez az új indexelés bevezetésével forgalomkiesést is eredményezhet, tehát az ilyen oldalaknak újra kell gondolniuk mobil stratégiájukat.

Igen gyakori az is, hogy a strukturált adatok a weboldal mobil verziójánál nem kerülnek bele a kódba, erre is érdemes lesz figyelni.

A Google közleményt ad majd ki

Bár Gary Illyés nem beszélt konkrét dátumról, azt elárulta, hogy amikor a Google élesíti a változást, akkor hivatalos blogoldalán fog róla közleményben beszámolni.

Ez a lépés illeszkedik a Google elmúlt hónapokban és években folytatott politikájába. Érdemes visszaemlékezni a mobilbarát algoritmus elindítására 2015-ben, majd a Google bejelentésére, hogy a mobil keresések száma meghaladja az asztali keresésekét. Ezt követően jött a Google AMP projektje, majd most a bejelentett mobil index.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Helló!

    Ha készítek egy AMP-s verziót minden bejegyzéshez/oldalhoz (canonical-ban az asztali verzióra mutat, ahová van google analitics mérőkód alapból), akkor a mobil verzió látogatottságát hogyan tudom pontosan mérni?

    Oda ugyan az a mérőkód script kell, ami az asztali verzióban van, vagy vegyek fel egy újat az analitics fiókomban?

    Tehát az nem értem, hogy külön mérőkód kell-e az AMP-hez, vagy a meglévőt tegyem be? Hogy pontosan lássam, és elkülönüljön az AMP-s verzió statisztikája.

    Köszi!

    Ü: Cartmen

    1. Helló,

      A kérdésedre a válasz igen, tehát amennyiben készítesz egy AMP-s oldalt, akkor annak a mérésére egy új analytics kódot kell majd implementálnod.

      A Google-nek van is egy guide-ja, hogy hogyan is tudod, vagy épp kell használnod.

      Üdv.

  2. Sziasztok!

    Köszi mindenkinek a választ, aki reagált a kérdésemre!

    Technikailag megy az analitics mérőkód beszúrása és működik is (az nem gond). Csak nem tudtam, hogy külön érdemes-e készíteni neki egy saját fiókot, ezek alapján igen. Mondjuk azt nem értem, hogy az asztali és az AMP-s verziók miatt, így akkor hogyan jelenik meg az összesített statisztika. Mert egyszerre kell elkülönülnie és egyben is megjelennie.

    Összefoglalva:

    1. Lássam az összes forgalmat egyben. (AMP+ Asztali együtt)

    2. De lássam azt is, hogy csak az AMP-s nézet által mennyi forgalmat hoz a google találatokból, tehát az AMP miatt.

    U.I:

    Néztem az ITE.hu asztali és AMP-s verziót, ott ugyan az a kód van beszúrva. Ezért is kérdeztem rá, hogy mi van..hogy van stb.

    Köszi!

    Cartmen

    Attila, te így hogy látod az oldalad látogatottságát, hogy ennyi CSAK az AMP-s re érkezők? Ha ugyan az van beszúrva.

    1. Google Analytics: Céloldalak, Másodlagos dimenzió, és ott beállítod, hogy /amp/ url-ekre vagy kíváncsi és organikus forgalomra. Ez pár kattintás.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 19, 2017

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nyilván téged is érdekel, hogy az oldalad

október 27, 2017

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A mobil az első a Google-nál, és

október 5, 2017

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google megerősítette, hogy már az éles

november 10, 2016

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Amióta hivatalossá vált a Google újabb és


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!