Rand Fishkin a Seomoz egyik alapítója szokásos péntek esti videóelemzésében nagyon érdekes témát feszeget, mégpedig azt, hogy egy weboldal helyezésében milyen tényezőknek, mekkora a súlya.

A Moz.com kétévente szokta elvégezni ma már rendszeresnek mondható felmérését, amelyben azt próbálják meg megállapítani, hogy a keresők mi alapján rangsorolják a weboldalakat, azaz mely tényezőknek milyen szerep jut.
Alapvetően két módszert alkalmaznak, most csak a másodikról ejtenék szót, amelynek lényege, hogy kikérik 128 nagyon neves keresőoptimalizálásban jártas szakember véleményét, hogy szerintük mely tényezőknek, mekkora a jelentősége a helyezésekben (a többiről a latogatottsagnoveles.eu oldalon találhatsz adatot).
Rand Fishkin most ennek eredményét mutatta be vidóüzenetében. Fontos hangsúlyozni, hogy ezek az eredmények nem azt mutatják, hogy a Google mi alapján állítja elő a találati listát, hanem azt, hogy 128, a szakmában nagyon jártas szakember szerint, mi alapján dolgozik a Google algoritmusa.
Az ábrát most nem fordítottuk le, de az alábbiakban részletes magyarázatot fűzök hozzá.

weboldal rangsorolási tényezők

Domain-Level, Link Authority Feature. Ez nem más mint az adott Domain ereje, magyarán szólva, hogy a vizsgált weboldal, milyen domainen található, és arra hány, és milyen minőségű linkek mutatnak. Vélhetően ennek van a legnagyobb jelentősége a találati lista öszeállításakor. 20,94%

Page-Level Link Feature. A második legfontosabb szempont az adott oldalra mutató linkek mennyisége és minősége. Honnan kap linket az adott oldal, milyen anchor texttel kap linkeket, hány linket kap, és így tovább. Magyarán szólva az adott oldal linkháttere. 19,15%

Page-Level Keyword and Content Features. Az adott oldal tartalmi jellemzői. Ide kell érteni a kulcsszósűrűséget, a címsorokban, címben, képben elhelyezkedő kulcsszavakat, de valójában ennél többet is. A Google ma már megpróbálja az adott oldalt értelmezni, modellezni is. Ezek együttese 14.94%-ot tesz ki.

Hirdetés

hirdetés

Page-Level Keyword Agnostic Features. Ide tartoznak azok a minőségi mutatók, mint hogy milyen gyors az adott oldal betöltődési ideje, milyen az oldal minősége, van-e kép az adott oldalon, milyen hosszú a szöveges tartalom, és így tovább. Ezek súlya 9.8%

Domain Level Brand Features. Ez azt jelenti, hogy hányszor jelenik meg a brand neve az interneten, hányszor hivatkoznak rá, hányszor említik link nélkül a cégnevet, vagy domainnevet. 8,59%

User & Usage Traafic/Query Data: Ezek a mutatók intenzív emelkedést mutatnak az elmúlt években. Miről is van szó? Hány ember látogatja az oldalaidat? Hány percig tartózkodnak az oldalon, milyen a visszapattanási arány, hányan ütik be a keresőmezőbe a domainedet, és így tovább. 8,06%

Social Metrics: Hány likeot, megosztást kap az oldal, hányszor hivatkoznak rá a Twitteren, hány G+-szal rendelkezik az oldal. 7,24%

Domain Level Keyword Usage. Megjelenik-e a kulcsszó a domainnévben? Ennek jelentősége folyamatosan csökkent az elmúlt években. 6,98%

Domain-Level Keyword Agnostic Features: Hány évre van regisztrálva a domain, mikor regisztrálták először, hány karakterből áll a domain, mi a domain kiterjesztése? 5, 21%

Részletesen most nem akarom elemezni az adatokat, ez egy másik bejegyzés témája lehetne, ezek csak a legfontosabb szempontok véleményem szerint. Először is a linkek továbbra is a legfontosabb rangsorolási tényezők maradtak, de a súlyuk fokozatosan csökken. Egyre nagyobb jelentősége van a márkaépítésnek, annak hogy ismertek legyünk, és hogy hivatkozzanak ránk linkek nélkül is.
A közösségi média szerepe növekszik, de még most sem túlzott a szerepe. Valójában sokkal több figyelmet kap, mint amennyit a súlya alapján megérdemelne. Végül, évről-évre az figyelhető meg, hogy egyre komplexebbé válik a találati listát összeállító algoritmus, és egyre kiegyensúlyozottabb az egyes tényezők szerepe. Ma már nem elég kizárólag a linképítésre koncentrálni, hanem figyelni kell a brandre, a közösségi médiára, a tartalomra, és a látogatókra is.

Neked mi a véleményed? Helytállóak a számok?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 29, 2023

10MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy korábbi Yandex alkalmazott kiszivárogtatta a Yandex,

augusztus 22, 2022

10MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Megmutatom, hogy hogyan tudod a helyesírást ellenőrizni

május 12, 2022

10MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google a közeljövőben bevezeti az MST-skálát,

május 10, 2021

10MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2021 márciusában összesen 399 millió látogatást regisztráltak


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!