Kezdőlap » Linképítés » Google: mégis büntet a Pingvin 4.0 algoritmus!
Linképítés

Google: mégis büntet a Pingvin 4.0 algoritmus!

Google Pingvin

Bár korábban nem ezt mondta a Google, most mégis azt nyilatkozta, hogy van, amikor büntet a Pingvin. Jöjjenek a részletek.

A magyar SEO fórum egyik neves tagja írta azt, hogy lassan folytatásos teleregényhez hasonlít az, amit a Google folytat kommunikáció címszó alatt, és valóban. Minden nap kapunk egy kis információmorzsát, ami olykor ellentétes a korábban mondottakkal. Vagy legalábbis az új részlet az egészet más megvilágításba helyezi.

Most is ez történt.

Gary Illyés a Pubcon konferencián beszélt ismét a Pingvin algoritmusról és most a tegnapihoz képest sokkal több érdekesség látott napvilágot.

Gary Illyés ugyanis arról beszélt, hogy a Pingvin 4.0 algoritmus nem taszítja le a találati listáról az oldalakat, hanem csak a linkeket értékeli le. Eddig ez ismert volt. Az érdekes rész ez után következik:

„Ha a Pingvin manipuláció nyomaira bukkan, dönthet úgy, hogy a weboldal ÖSSZES linkjét leértékeli, ami roppant káros lehet a weboldal számára”

hirdetés

„Ha egy weboldal elveszti az összes linkjét, az nagyon rossz dolog, mivel elveszti az összes PageRankjét is”

Mit jelent mindez? Nos, a tegnapi napon már írtunk arról, hogy Gary Illyés több ízben is jelezte, hogy van a Pingvinnek egy beépített eszköze a manipuláció ellen. Korábban nem mondott róla részleteket, most azonban ez nyilvános lett.

Ha megpróbálkozunk a manipulációval és a spammeléssel, könnyen lehet az a vége, hogy a Google az összes linkünket leértékeli, beleértve a jókat is.

Gary Illyés még azt is elmondta a konferencián:

„Linkek nélkül nagyon nehéz a rangsorolás. Nem lehetetlen, de nagyon nehéz.

Nyilván utalva ezzel arra is, hogy nem érdemes kockáztatni a teljes linkerő elvesztését.

Ez nagyjából azonos, vagy még brutálisabb hatással járhat, mint a korábbi Pingvin büntetés, hiszen linkek nélkül érdemi versenyben nem lehet jó eredményt elérni.

Vannak, akik azt gondolják, hogy a Google hazudik, és valójában a célja csak a félelemkeltés, hogy elriassza a weboldaltulajdonosokat a fizetett linkektől. Ez is elképzelhető, de azt gondolom a Google logikájába bőven belefér egy ilyen megoldás.

Több SEO-s is felvetette, hogy ez ismét utat nyit a negatív SEO előtt, de Gary Illyés a konferencián azt mondta, ők  még nem láttak egyetlen valós negatív SEO példát sem, csak olyat, amikor az ilyen szándék még rangsorolási előnyhöz is juttatta a támadott oldalt.

Következtetés

A lényeg tehát, hogy a Google Pingvin algoritmusa mégis büntet, mégha nem is szó szerint. Normál esetben a spam linkeket leértékeli, de ha úgy látja, hogy tudatos manipulációról van szó, amelynek célja a jobb helyezés elérése, akkor az összes linket, tehát a jókat is lenullázza a Google.

Kérdés az, hogy hol van az a határ, ahol csak egyes linkeket értékel le a Google és hol van az, ahol már az összeset. És vajon ha az összest leértékeli, akkor abból van kiút? És ha igen, hogyan?

És vajon mi a helyzet a magyar katalóguslinkekkel és PR cikkes linkekkel, azokat leértékeli a Google?

Ismét ott vagyunk ahol korábban, a kérdések ugyan azok. De egyelőre úgy tűnik a hazai PR cikkes oldalak továbbra is élnek, virulnak, és a Google nem értékelte le őket.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

3 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • “ők még nem láttak egyetlen valós negatív SEO példát sem, csak olyat, amikor az ilyen szándék még rangsorolási előnyhöz is jutatta a támadott oldalt”

    Ez olyan április 1-jei képtelenség, hogy még – a lassan de biztosan mattcuttsi szintre hiteltelenedő – Gary Illyes-ről is nehéz feltételezni efféle állítást. (Tudnál erre az információra elsődleges forrást idézni?)

    Szóval aki eleddig negatív SEO-val próbálkozott, az mind olyan balek volt, hogy a Google által összességében értékesnek tekintett linkeket szerzett a kiszemelt célpontnak?

    Így akkor adja magát a legújabb keresőoptimalizálási lehetőség: rendelj negatív SEO-t a saját honlapod ellen; Gary Illyes szerint eddig még mindig bevált! 🙂