Kezdőlap » Google » Csúnyán büntet a Google felugró-ablak büntetése, hazai esetek
Google

Csúnyán büntet a Google felugró-ablak büntetése, hazai esetek

Google büntetés

A múlt héten lépett életbe a Google felugró-ablak büntetése, és már sorjáznak a példák a büntetésekről.

Ahogy, a múlt héten beszámoltunk róla 2017. január 17-én életbe lépett a Google büntetése, amely azokat az oldalakat érintette, amely túlzott mértékben használnak felugró ablakokat. A büntetés csak a mobil találati listát érintette, de már idehaza is a látogatók közel fele érkezik mobil eszközökről, tehát egy ilyen büntetés igen fájdalmas tud lenn.

A Google közleményében hangsúlyozta, hogy ez csak egyike a rangsorolási szempontoknak a több száz közül, tehát ha a tartalom releváns és jó, akkor az oldal továbbra is elérhet jó helyezéseket.

A kérdés az volt, hogy vajon mennyire lesz jelentős ez a büntetés fajta. Nos, egyelőre úgy tűnik a Google komolyan gondolta, amit mondott. Számos nemzetközi példa van, amely akár 10 helyezésnél is jelentősebb romlásról számol be.

Magyar példák

Mi nem monitoroztunk direkt ebből a célból helyezéseket, de több hazai oldalnál is észleltünk helyezésromlást. Mivel nem szeretnénk senkinek sem kellemetlenségeket okozni, ezért név nélkül álljunk itt néhány példa.

Az első példa egy alapvetően hírszolgáltatással foglalkozó weboldal. Az alábbi ábrán a SEMrush alapján a becsült organikus forgalom látható. Jól látható, hogy január 9-10.-től erősen ingadozni kezdett az addig stabil forgalom ( a január 9-e a hazi és amerikai időzóna eltolódás ered)

hirdetés

vs-forgalom

A másik példa egy nagy webáruhát organikus forgalmát mutatja, a tendenciák hasonlóak

media

Végül a harmadik példánk egy kis hazai webáruház.

gem

Mindegyikre jellemző a felugró-ablakok használata valamilyen formában. Az adatok forrása a Semrush, kulcsszó visszaesést is láttunk, de csak egy-egy esetben, mivel az oldalakat nem monitorozzuk.

De nem csak hazai, hanem nemzetközi példák is vannak, ezek közül néhányat az alábbiakban mutatunk be.

PCMag visszaesés

A PcMag.com egy idehaza is ismert havi több milliós forgalommal rendelkező technológiai magazin, amely masszívan alkalmazta a felugró-ablakokat.

Az oldal helyezését Glenn Gabe monitorozta. A kulcsszó a „hotschedules”, amire havi 1 milliós forgalom van. A PCMag korábban erre a kiemelt kulcsszóra a 3. helyezést foglalta el.

A büntetést követően az oldal visszaesett a 13. helyre a mobil találati listán. Azaz 10 helyezést zuhant a pozíciója, a felugró-ablak büntetésnek köszönhetően.

WhoSampled

A másik példa a whoSampled, amely szintén egy zenei oldal, amely masszívan használt felugró ablakokat. az oldal több kulcsszóra is jelentősen visszaesett a mobil találati listán. Például a „6 foot 7 foot” kulcsszóra az 5. helyről a 16. helyre, de a „wanna be a baller” kulccszóra a 6. helyről a 20. helyre zuhant vissza.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • A Pop Up és a Spalsh Entry Pop Up között van különbség? Ha igen, az utóbbit is bünteti a Google?

    • Szia!

      Pontosan nem tudom mi van a fejedben a két fogalom kapcsán (kicsit mindenkinek más). Alapvetően az entry pop-up problémás lehet, mert azonnal betöltődik, így a Googlebot is látja, és ezért büntethet. Itt az lehet a megoldás, ha annak mérete nem túl nagy.