Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Élő közvetítés a Google mobil algoritmus indításáról
Keresőoptimalizálás

Élő közvetítés a Google mobil algoritmus indításáról

Mobil armageddon

Élőben közvetítünk a Google mobil algoritmusról (itt minden megtudható róla). A legfrissebb történések, hírek, Szerkeszd te is, küldd be információidat!
A mai napon április 21-én indul a Google mobil algoritmusa. Élőben számolunk be az eseményekről.

(szerda) – 16:13) – Egyelőre kevés változás

Mind a nemzetközi fórumokon, mind a szakértők egyelőre minimális változásról számolnak be a találati listán. Sok szakértő szerint egyelőre nincs észrevehető változás. Ugyanakkor a fórumokon egy-egy jelentősebb változásról beszámolnak, illetve Barry Schwartz a Seroundtable főszerkesztője jelezte, hogy nagyjából egy órával ezelőtt észlelte, hogy mintha akkor indult volna el igazából a mobil algoritmus.

ELindul a mobil algoritmus?

(szerda) – 11:00 – Google: 4,7%-kal nőtt a mobilbarát oldalak aránya

A Google tegnap bejelentette, hogy két hónap alatt 4,7%-kal nőtt a mobil barát oldalak aránya az általa indexelt webes oldalakon. Mint ismeretes a Google két hónappal ezelőtt jelentette be a mobil algoritmus elindítását, és úgy tűnik a kampány részben sikeres volt, hiszen a mobil-barát oldalak részaránya közel 5%-kal emelkedett. Talán ez a szám elsőre alacsonynak tűnhet, ám a weben nagyon sok a nem aktív weboldal is. A Google azt is reméli, hogy a jöbőben ez az arány tovább fog nőni.

(szerda) – 08:30 – Így ellenőrizd a mobilforgalmad változását az Analyticsben!

Mivel sokan kíváncsiak az organikus forgalmuk változására a mobil algoritmus miatta, az alábbi képernyőkivágatot készítettük el, amellyel részeletes adatokat lehet nyerni a Googleból származó organikus találatok mobil/asztali gépes eloszlásáról.

Első lépésben válasszuk bal oldalról a Közönség menüpont, majd Mobil és azon belül Áttekintés. Ezt követően a 4. pontnál válasszunk másodlagos dimenziót (Akvizíció – Forrás/médium). Az 5. pontnál (haladó, a képernyőkivágaton szerkesztés). A 6. pontot gördítsük le és válasszuk a Forrás/médium pontot, a 7. pontnál írjuk be a organic/google szöveget. Majd nyomjuk meg az Alkalmaz gombot.

hirdetés

mobil algoritmus ellenőrzése a Google analyticsben

A munkamenet oszlopban látni fogjuk, hogy a Googleból érkező organikus forgalom hogyan oszlik meg százalékosan a különböző eszközök között (mobil/tablet/asztali). Ha beállítjuk az április 21 előtti időszakot, majd az április 21 utáni dátumot, láthatóvá válik, hogy nőtt-e a mobilról érkező organikus forgalom aránya.

(szerda) – 08:15 – Egyelőre mérsékelt változások

Noha a Google hivatalosan is bejelentette a mobil algoritmus elindítását, egyelőre mérsékeltek a változtatások. A nemzetközi fórumokat és SEO szakértők Twittereit átnézve az a következtetés vonható le, hogy az algoritmus lefutása valóban egy hetet vesz igénybe (vagy még többet) és nem várható azonnali, drasztikus átalakulás, ahogy egy Panda, vagy Pingvin algoritmus esetén.

Vannak olyan szakértők akik több száz weboldalt monitoroznak és semmilyen változást nem észleltek, van akik csak minimális változásokat jeleztek, és van néhány bejegyzés, amely nagyon komoly átalakulásokról számol be. Vélhetően ez utóbbi lesz a végeredmény, amennyiben az algoritmus teljeskörűen lefut majd.

(kedd) – 17:58 – A Google hivatalosan is bejelentette az indítást

A Google hivatalos angol nyelvű, webmestereknek szóló weboldalán bejelentette, hogy elindították a mobil algoritmust, a közlemény szerint a teljes lefutás nagyjából egy hétig tart majd. A Google azt is megjegyezte, hogy a kereső szándéka továbbra is fontos szignál marad, így bár a mobil-barát jelleg fontos, a kiváló tartalmú weboldalak enélkül is érhetnek el jó helyezést, ha azok nagyon jó választ adnak a kereső kérdésére. A Google egy kérdés-felelet bejegyzést is közzétett hivatalos oldalán (azonosat a korábbi francia verzióval).

(kedd) – 15:01 – A Google Francia Webmester oldalán a mobil algoritmusról

A Google hivatalos francia webmesternek szóló oldalán egy új bejegyzést tettek közzé a mai mobil algoritmusról. Érdemes akár a Google Translate segítségével is átfutni a leírtakat, mert bár sok új információ nem jelent meg, ám mégis a mai nap eddig leghivatalosabb forrásáról van szó. Aki szeretné a lényeget ékes magyar nyelven is olvasni, annak ajánljuk tegnapi cikkünket, amiben nagyjából ugyanezen információk olvashatóak.

(kedd) – 14:32 – Egyre többen jelzik a változásokat

Elkezdtek megszaporodni a változásokat bejelentő fórumhozzászólások a nemzetközi fórumokon. Egy hozzászóló így írja le a változásokat:

egyszavas keresés – #49 asztali, #41 mobil: 16% javulás
háromszavas kifejezés – #104 asztali, #84 mobil: 19% javulás
háromszavas kifejezés – #9 asztali, #8 mobil: 11% javulás
kétszavas kifejezés – #96 asztali, #82 mobil: 15% javulás

De ettől függetlenül a különböző fórumokon már közel egy tucat hasonló léptékű változást jeleztek, valamint azt, hogy folyamatosan változik még a találati lista. A változások egyelőre főként az amerikai találati listákon észlelhetőek.

(kedd) – 13:50 – Világszerte hír a mobil algoritmus

Szinte nincs olyan komolyan vehető portál amely ne számolna be a mobil algoritmusról. A The New York Times arról számol be, hogy az USÁ-ban tavaly már 134 millió mobil internetfelhasználó volt. A cikk idézi Danny Sullivan a SEL alapítóját, aki szerint a Google keresések fele már mobilon történik, így mindenkit érint az új algoritmus.

A teljesség igénye nélkül már a Sky News, a The Guardian, a USAToday, az Independent is a címoldalon számol be a mobil algoritmusról. A hazai gazdasági portálok jellemzően nem közöltek friss hírt a témában a mai napon.

(kedd) – 13:40 – Az első változások

A nemzetközi fórumokon megjelentek az első változásokról szóló beszámolók. Bár a többség egyelőre nem lát érdemi elmozdulást, egy-egy keresésre már jelentősen új találatokat ad a Google. Egy webmester így számolt be a látottakról:

“Talán egy másik adatközpont, de minden keresésre teljesen új találati listát kapok, legalábbis azoknál a kereséseknél, ahol ismerem annyira a találati listát, hogy észrevegyem a változásokat.”

Mindez arra utal, hogy elindulhatott az algoritmus lefutása, ami azonban egyelőre még csak épp indulási fázisban van. Vélhetően néhány órán belül megszaporodhatnak az ilyen észlelések.

(kedd) – 12:50 – Gary Illyés megszólalt

Garry Illyés a Google magyar származású trendelemzője, aki ezidáig leggyakrabban beszélt a Mobil algoritmusról Google Plus oldalán tett közzé egy posztot: “Ki áll készen Április 21-re?“, majd egy kérdésre elárulta, hogy nem lesz régióspecifikus a futás, tehát mindenütt egyszerre indul el az algoritmus. Garry Illyés tegnap is megerősítette, hogy ma elindul az új mobilalgoritmus, de arra most nem tudott válaszolni, hogy elindult-e már az algoritmus. Az eddigi adatok alapján egyelőre nem látható jelentős mozgás, de a Google korábban is közölte, hogy egy hétnél is tovább tart majd, amíg minden területen érezteti majd a hatását az algoritmusfrissítés.

(kedd) – 12:15 – CNN videó a Google mobil algoritmusról

A CNN adásában is szóba került a Google mobil algoritmusa, egy közel négy perces beszélgetésben próbálták meg elmagyarázni a tudnivalókat. A szakértő itt is azt hangsúlyozta, hogy a kisebb változások is óriási hatással járhatnak, akár üzletek tűnhetnek el a süllyesztőben. Ez az algoritmus összhatását tekintve lesz nagyon jelentős.

(kedd) – 12:00 – CNBC és BBC a mobil rangsorolásról

Újabb két vezető nemzetközi portál számol be a Google mobil algoritmus indításáról. A CNBC azt emeli ki riportjában, hogy ez a mostani algoritmus hatását tekintve lényegesen nagyobb lesz, mint a korábbi Panda algoritmusok, amely a találati lista 10-12%-át érintette. A BBC azt hangsúlyozza, hogy a mobil rangsorolás különösen az online kereskedelemben érintettek számára kiemelten fontos, hiszen a vásárlók gyakran használják árösszehasonlításra is mobileszközeiket.

(kedd) 11:25 – Mobilarmageddon az Econimist-en

Szinte nincs olyan komoly gazdasági lap, amely címlapján ne számolna be a Mobil algoritmusról. Az Economist is így tesz, amely egy kutatásra hivatkozva állítja, hogy a weboldalak 40%-a elbukik a mobil teszten, köztük – irónikus módon – az EU hivatalos weboldala is.

Mobil algoritmus az Economisten

 

(kedd) 11:15 – Fórumtapasztalatok a mobil algoritmusról

A hazai webmester fórumon egyelőre nem látszik nyoma a mobil algoritmusnak. A nemzetközi fórumok is aktívak, de jelentős mozgások még ott sem tapasztalhatóak. Talán az első hatások most kezdenek megjelenni. Egy angol fórumozó azt írta, hogy most tapasztalta a találati lista jelentős átrendeződését, és úgy tűnik, hogy nagyon erős lesz a Brand hatás, azaz a márkaoldalak a márkakeresésekre nagyon elől vannak, illetve akár több találati helyet is elvisznek.

A Google nem közölte, hogy pontosan mikor indítja a mobil algoritmust, azt tudjuk, hogy Április 21-én, de nem tudjuk, hogy mely időszámítás szerint, hány órakor. A délelőtti mozdulatlanságnak az is lehet az oka, hogy most még hajnal van Amerikában. Az események a délutáni-esti órákban pöröghetnek fel, részletes képünk a jövő hétre lehet.

(kedd) 10:35 – Egyelőre csendesek az algoritmusfigyelők

Az algoritmusfigyelő alkalmazások egyelőre nem mutatnak jelentős mozgást. Adatokat ezidáig csak az Algoroo közölt, amely szokatlanul csendes napnak jelöli a mait. Az Algoroo ausztrál alkalmazás, amely kora reggel futtatja le a helyezés ellenőrző algoritmusát. Ezek alapján valószínűsíthető, hogy akkor még nem futott az algoritmus.

mobil algoritmus algoroo

Az algoritmus üzemeltetője a DejanSEO honlapján meg is jegyzi, hogy ezidáig nincs nagy mozgás az általános találati listán.

(kedd) 10:00 – Vezető hír a nemzetközi üzleti portálokon

A Google mobil algoritmusa vezető hír a nemzetközi üzleti portálokon. Az elmúlt 24 órában olyan nagy portálok jelezték a mobil-armageddont, mint a business Insider, vagy a Fortune.

A Fortune arról ír, hogy a Google adati szerint a keresések 60%-a már mobileszközökről történik, ezért is vált szükségessé a mobil algoritmus.

A Business Insider egy SEO cég vezetőjét idézi, aki szerint a mobil algoritmus azok számára lesz sokkoló, akik nem is tudnak róla, és váratlanul visszaesik majd a forgalmuk. Elmondása szerint főként a kis weboldalak lesznek meglepődve a váratlan visszaesésen, amely weboldalak millióit érinti majd.

A Business Insiderben nyilatkozó Itai Sadan szerint, ezidáig a tartalom volt a király a Google szemében, ma már a tartalom és a felhasználói élmény a legfontosabb a keresőóriásnak.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.