Keresőoptimalizálás során az egyik alapvető elvárás, hogy a keresőoptimalizálással foglalkozó személy hozzáférjen az optimalizálni kívánt weboldal Google Analytics adataihoz.
Ennek segítségével lát rá a forgalomra, a kulcsszavakra, a forgalmi forrásokra, így tudja megállapítani az egyes algoritmus változások hatását, és így tovább. Az alábbi rövid útmutatóban, azt mutatom be, hogy miképpen tudjuk ezeket az adatokat megosztani másokkal.
Az első feladat, hogy lépjünk be az Analytics fiókunkba, és válasszuk ki azt a weboldalt, amely adatait meg akarjuk osztani. Majd a felső narancsszínű menüsorban, jobb oldalt kattintsunk az „Adminisztrálás” gombra.
Ha ezzel megvagyunk, akkor a megjelenő új oldalon, a jobb oldali „Nézet” oszlopban kattintsunk a „Felhasználókezelés” menüpontra.
A megjelenő oldalon ezt követően az „Engedélyek hozzáadása a következőkhöz” beviteli mezőbe írjuk be annak az e-mailcímét, akivel meg akarjuk osztani adatainkat. Fontos, hogy az e-mailcímnek rendelkeznie kell egy Google fiókkal (ez nem csak G-mailes cím lehet!).
Ettől jobbra látható az „Olvasás és elemzés” gomb, itt a jogosultságokat lehet beállítani. Ha a szakember nem kéri külön, akkor ez a korlátozott hozzáférés elegendő lehet a munkájához, de bizonyos esetekben ennél magasabb szintű hozzájárulás is szükséges.
Jelöljük be az e-mailes értesítés, majd kattintsunk a „Hozzáadás” gombra.
Készen is vagyunk. Innentől kezdve a keresőoptimalizálásban jártas szakember saját Google Analytics fiókjában látni fogja a mi weboldalunk adatait is. Ha a szerződéses viszony megszűnt ne felejtsük el a megosztást megszüntetni.
Remélem hasznos volt ez a kis leírás, ha van kérdésed tedd fel nyugodtan.