A Google Authorship, magyarul a szerzőség szolgáltatása hasznos lehet mind a felhasználóknak, mind a szerzőknek. Az olvasóknak azért, mert így könnyebben rátalálhatnak kedvenc szerzőjük cikkeire, míg a szerző számára azért fontos, mert személyes márkát építhet, és könnyebben eléri azokat az olvasókat, akik már ismerik. És nem mellékesen a találati listán megjelenő fénykép növeli az átkattintási arányt is.

Van néhány olyan kérdés, amely gyakran felmerül a szerzőséggel kapcsolatban. Most ezekre igyekszünk kitérni a Mailye Ohye, a Google webmester blogjában megjelent cikk alapján. A cikk azoknak íródott, akik a Google Authorship alapjait ismerik. Hamarosan egy részletes, kezdőknek szóló írást is közzéteszünk.

Milyen típusú oldalakat lehet használni a Google Authorshiphez?
Jó kérdés. Ha az alábbi kritériumoknak meg tudsz felelni, akkor nagyobb eséllyel jelenik meg arcképed a találati listán:
– az adott URL/oldal csak egyetlen cikket tartalmaz, tehát nem egy lista a cikkekről, vagy a szerző cikkeinek listája, hanem egyetlen cikk.
– az adott URL/oldal fő tartalma a szerző által írt cikk, tehát ez adja az adott oldal lényegi és meghatározó elemét
– az oldalon világosan megjelenik a szerző neve, mint a cikk írója, és ez a név megegyezik azzal, ami a szerző Google+ oldalán is található.

Szerepeltethetek-e céges logót, vagy céges kabalaállatot szerzőként? Például egy időjárási oldal esetén időjós békát?
Természetesen úgy írsz cikket, ahogy neked tetszik, és azt jelölöd meg szerzőként, akit gondolsz, lehet, hogy ez az ötlet olvasóidnak tetszeni fog. Azonban a Google, a szerző megjelenítésekor valóságos embereket kíván megjeleníteni, mivel ez növeli az adott cikk hitelességét, és ez nyújt segítséget a keresőknek is.
Éppen ezért a Google azt javasolja, hogy a szerzőség feltüntetésekor inkább válasszunk valós személyt, mintsem céges Google+ oldalt.

Amennyiben egy cikk két nyelven is megjelenik, mi a helyes eljárás? Két eltérő Google+ oldalt kell meglinkelni?
Például:
example.com/en/article1.html (angol nyelvű)
example.com/fr/article1.html (francia fordítás)

Nem, a fenti példa esetén azonos Google+ profilt kell linkelni, a szerző nyelvválasztás alapján.

Hirdetés

hirdetés

Lehetséges egy cikkben több szerzőt is megadni?

Jelenleg nem. A helyes eljárás, ha egy cikkhez egy szerző tartozik, de a Google keresi a módját, hogy miképpen jelezhetné a találati listán a több szerzős cikkeket.

Hogyan gátolhatom meg, hogy a Google mutassa a szerzőséget a cikkeim mellett?
Ennek legegyszerűbb módja, ha a Google+ oldal, és az adott weboldal közötti kapcsolatodat nem tünteted fel a Google+ profilodban.

Mi a különbség a rel=author és a rel=publisher tulajdonságok között?
A két tulajdonság jelenleg független egymástól. A rel=publisher egy vállalkozás Google+ oldala és weboldala között teremt kapcsolatot. Míg a rel=author egy szerző, tehát egy valós személy Google+ oldalát köti össze egy konkrét cikkel. Egy oldalon egyszerre használható mind a két tulajdonság.

Használhatom-e az szerzőséget, a termékoldalaimnál, ha részletes és egyedi leírásokat írtam az adott termékhez?
A szerzőség egy jelzés a kereső felhasználók felé, hogy az egy valós személy véleménye vagy elemzése valamely témáról. Mivel a terméklista kevésbé elemző és perspektivikus, ezért a Google nem javasolja a szerzőség feltüntetését ezeknél az oldalaknál. Ugyanakkor az olyan cikkek esetében, amely összehasonlít, vagy valódi elemzésnek tesz ki két terméket, ott bátran használható a szerzőség (például: X és Y kamera összehasonlítása: melyik teljesít jobban sivatagi körülmények között?)

És te már használod az authorshipet? Hasznos volt a cikk, vagy maradt benned kérdés?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Hiányt pótló cikk, nagyon hasznos adatokat közöl. Egy ilyen vita indult a seo fórumon is, de felesleges kommentek nélkül sokkal élvezetesebb a dolog. Gratulálok 😀

  2. „Szerepeltethetek-e céges logót ……?
    ……..a Google, a szerző megjelenítésekor valóságos embereket kíván megjeleníteni, mivel ez növeli az adott cikk hitelességét, és ez nyújt segítséget a keresőknek is.
    Éppen ezért a Google azt javasolja, hogy a szerzőség feltüntetésekor inkább válasszunk valós személyt, mintsem céges Google+ oldalt.”

    Kedves Attila!
    Segítségedet szeretném kérni, hogy most akkor milyen szerzői nevet adjunk az egyes oldalaknak, mivel céges G+ oldalunk van aminek a neve a vállalkozás domainjvel azonos (csak szétválasztva)?
    Valamint az is „bezavar”, hogy valahol azt is olvastam, hogy a G+ fiók nevének egyezni kell a szerző nevével…

    Válaszodat előre is köszönöm.

    1. Szia!

      Ha céges Google+ oldalatok van , akkor azt hiába adjátok meg a „rel=author”-ban, nem fog megjeleni a logó, sőt semmilyen kis avatar a találati listán. Ehhez az kell, hogy egy személy legyen regisztrálva a google+-on és azt kell megadni a rel=author tagban.
      A céges oldalat a rel=publisher tagnál kell megadni.
      Ez sem haszontalan, mert ha a cégnévre keresnek, akkor a jobb oldalt a Knowledge Graph részeként megjelenhet a céges google+ oldal.

      Nem tudom így világos-e? Ha nem hívj fel holnap :30/563 – 7749

  3. „Szerepeltethetek-e céges logót, vagy céges kabalaállatot szerzőként? Például egy időjárási oldal esetén időjós békát?
    Természetesen úgy írsz cikket, ahogy neked tetszik, és azt jelölöd meg szerzőként, akit gondolsz, lehet, hogy ez az ötlet olvasóidnak tetszeni fog. Azonban a Google, a szerző megjelenítésekor valóságos embereket kíván megjeleníteni, mivel ez növeli az adott cikk hitelességét, és ez nyújt segítséget a keresőknek is.
    Éppen ezért a Google azt javasolja, hogy a szerzőség feltüntetésekor inkább válasszunk valós személyt, mintsem céges Google+ oldalt.”

    Kedves Attila!

    Olyan esetben mit javasolnál, ha mondjuk egy olyan blogról van szó, ahol szerzőnek valós személyt semmiképp sem szeretnénk megadni (egyszóval szeretnénk névtelen szerzők maradni), mi a helyesebb – használni egy olyan személytelen Google+ oldalt, ami a blogot üzemeltető csapatnak a profilja, vagy meghagyni az eredeti blogger profilt?

    Köszi a segítséget!
    (És ps: nagyon hasznosak a cikkeitek! 🙂 )

    1. Két út van, van. Vagy azt választjátok, hogy csak publishert rendeltek az oldalhoz, ez lehet logó is. Így ezt elsőorban azok fogják látni, akik az adott Google+ oldal követői, és ha be vannak jelentkezve a Google fiókjukba, akkor a keresési találatok között általában megjelenik a logotok.

      Vagy megkértek egy grafikust, montirozzon össze egy nem valós személy fényképét, és ő lesz az arvotok, és hozzá rendelitek a szerzőséget. (legyen jó minőségű valós személynek látszó alak)

      Vagy persze mindkettőt megtehetitek.

      Ha nem világios kérdezzetek nyugodtan.

  4. Üdv!

    Az a kérdés merült fel bennem, hogy egy személy lehet több oldal szerzője is? Tehát több oldal is összekapcsolható 1 személy Google+ oldalával?

    1. Igen ennek semmi akadálya én is töb oldalnak vagyok a szerzője. Ugyan úgy kell beállítani, ahogy egyetlen oldal esetében tennéd.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

július 1, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google a múlt héten jelentette be,

augusztus 29, 2014

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google hivatalosan bejelentette, hogy véget vet

június 26, 2014

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google egyik vezető munkatársa bejelentette, hogy

január 15, 2014

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Újabb információkra bukkantuk a Google Authorship kapcsán,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!