Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: elég, de nem a legjobb megoldás a mobilbarát weboldal
Keresőoptimalizálás

Google: elég, de nem a legjobb megoldás a mobilbarát weboldal

Google mobil rangsor

John Mueller szerint a kizárólag mobilra optimalizált oldal is elegendő, nem kell asztali gépre is optimalizált oldal. Majd finomította kijelentését.

Néhány napja John Mueller kijelentette, hogy egy kizárólag mobilra optimalizált oldal is elegendő lehet, ez nem gátolja a jó helyezést az asztali kereséseknél, vagy nem csökkenti a PageRanket. Mueller szerint a Google az esetek többségében a mobil oldalt kínálja majd fel az asztali gépen keresők számára is.

Mint az közismert 2014-ben a mobil keresések aránya meghaladta az asztali gépes keresések arányát. Mindazonáltal sok szakértő kritizálta John Mueller kijelentését.

A Cisco marketingvezetője szerint tévedés lehet elindulni a John Mueller által javasolt úton:

„Sok mindenre keresünk a telefonunkon, de vannak olyan összetett feladatok, amihez egy jó billentyűzet elengedhetetlen. Egy komplexebb Excel adatbázissal dolgozni, és közben keresni igen nagy kihívás egy okostelefonon”.

Más szakértők arra hívják fel a figyelmet, hogy igen elterjedt a multitasking, amire a mobileszközök nem alkalmasak. Egy okostelefonon igen nehéz feladat több ablakot egyszerre nézni és kezelni őket. Éppen ezért az asztali kereséseket kár még temetni, és célszerű ezekre is optimalizálni a weboldalt.

A kritikákat John Mueller is meghalhatta, mert ma finomított álláspontján, és azt írta Google+ oldalára, hogy bár a mobil oldal elfogadható megoldás, közel sem jelenti azt, hogy ez lenne az ideális megoldás. Ha egy cégnek csak mobil oldala van, akkor az megjelenik az asztali kereséseknél is, de a felhasználói élmény miatt célszerű reszponzív weboldalakat készíteni, ami jó felhasználói élményt nyújt mind okostelefonon, mind asztali gépeken is.

hirdetés

Bár idehaza a mobil keresések aránya közel sem olyan jelentős, de idehaza is dinamikusan bővül. Az ite.hu esetében az elmúlt egy évben 9-ről 18%-ra nőtt a mobillátogatók aránya. Más oldalunknál 18-ról 35%-ra növekedett a mobil látogatók aránya, de vannak olyan ügyfeleink, akiknél ez az arány már 50% közelében van.

Az tehát kétségtelen, hogy a mobilról érkező látogatók kiszolgálása egyre fontosabb, a mobilbarát weboldal, már rangsorolási tényező is. Azonban nem szabad túlzásokba sem esni, és kizárólag mobilra készíteni weboldalainkat, vannak és lesznek is értékes látogatók az asztali gépekről is.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.