Kezdőlap » Google » Google: hogyan kapcsold ki a weboldaladat egy napra
Google

Google: hogyan kapcsold ki a weboldaladat egy napra

webáruház seo

Néha előfordul, hogy egy-két napra le kell kapcsolni weboldalunkat. De hogyan tegyük ezt úgy, hogy az ne érintse a keresőben elfoglalt helyezéseinket?

A Google hivatalos webmesteri blogoldalán tett közzé egy bejegyzést arról, hogy miképpen tudjuk kezelni a weboldalunkat, ha egy kis szünetre vágyunk és oldalunkat le akarjuk kapcsolni egy rövid időre. Ez tipikus például a karácsonyi időszakban, de kisebb webáruházaknál akár a nyári nyaralási időszak során is előfordulhat. Lássuk tehát, mit ajánl a Google!

Tedd elérhetetlenné a kosarat!

A Google szerint, ha az oldal esetén elegendő csupán az, hogy a látogatók ne tudjanak vásárolni, akkor a legegyszerűbb megoldás a kosár funkció blokkolása.

A vásárlási oldal blokkolható akár a robots.txt segítségével, de akár noindexre is helyezhető, így a Googlebot nem látja annak tartalmát. Ezt követően már tetszőlegesen kommunikálható a vásárlók felé, hogy az adott oldalon miért nem lehet vásárolni.

Például a kosárhoz vivő link inaktívvá tehető, valamilyen tájékoztató üzenet mellett, vagy a kosár oldal helyett egy információs oldalra is vihető a vásárló –  szól a Google tanácsa.

Oldal blokkolása

Ha az egész oldalt akarod elérhetetlenné tenni, akkor jeleníts meg egy „ideiglenesen nem elérhető” üzenetet, vagy felugró ablakot. Ugyanakkor a szervernek 503-as hibaüzenetet kell visszaadnia. Az 503-as válaszkód biztosítja azt, hogy a Google nem indexeli le az ideiglenes tartalmat, a válaszkód hiányában a Google az ideiglenes üzenetet úgy indexeli, mintha az lenne az oldal új tartalma.

hirdetés

A Googlebot nagyjából egy hétig rendszeresen visszatér az oldalhoz, mielőtt az ideiglenes elérhetetlenséget állandóként érzékelné, mert ezt követően az oldal helyezései visszaesnek a találati listán.

Használhatsz „Retry After” header-t, amivel jelezni lehet a Googlebot számára, hogy mikor látogasson vissza az oldalhoz, amennyiben tudod a helyreállás pontos időpontját.

Egy oldal egy hétnél hosszabb ideig tartó blokkolása negatívan hat ki a rangsorolásra és a helyezésekre függetlenül attól, hogy az milyen módszerrel történik.

Kapcsold le az egész oldalt!

Az egész  szerver lekapcsolása is megoldás lehet. ez történik akkor is, amikor a szervert egy másik adatközpont helyezed át. ebben az esetben egy ideiglenes szerver biztosítsa a megfelelő 503-as http válaszkódot minden egyes url számára ( a felhasználóknak szóló megfelelő tájékoztatás mellett) és gondoskodj arról, hogy a DNS a megfelelő ideiglenes szerverre mutasson.

Végül a Google azzal zárja blogbejegyzését, hogy reméli, hogy a fenti három megoldás a gyakori esetekre válasz ad, majd felhívja a figyelmét a helyi üzleteknek, hogy a helyi találati listán is módosítsák a nyitvatartási idejüket

Nagyon figyeljünk a leállásokra

Az, hogy a Google külön bejegyzést szánt ennek a témának, nem véletlen. Egy a karácsonyi időszakban történő leállás, akár a teljes jövő évet tönkre teheti, hiszen egy két hetes oldalkikapcsolás a helyezéseinket drasztikusan leronthatja.

Idehaza egyébként a webáruházak elsősorban az első megoldást alkalmazzák, például tavaly, az ünnepek előtt, amikor a futárok túlterheltsége miatt sok webáruház leállni kényszerült a karácsony előtti napokban.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.