John Mueller szerint linkek nélkül is lehet jó helyezéseket elérni a Google találati listáján.
A múlt héten a Google webmestereknek szóló hangoutján több téma is felmerült. Így egy kérdést is szegeztek John Muellernek, hogy a Google algoritmusában miért kapnak olyan nagy hangsúlyt a linkek.
Linkek nélkül helyezés?
Válaszában John Mueller kifejtette, hogy ezer más rangsorolási algoritmust is használ a Google, és linkek nélkül is szerepelhet jól egy oldal. Példának hozta egyik barátját, otthon Zürichben, aki egyetlen link nélkül is jelentős organikus forgalommal rendelkezik. Elmondása szerint ezidáig egyetlen linket sem kapott az oldal, ennek ellenére már 300 aloldalát feltérképezte a Google, részben annak köszönhetően, hogy van beküldött webhelytérképe, és kínál RSS szolgáltatást is.
John szerint ez is jó példa arra, hogy linkek nélkül is lehet tisztességesen szerepelni a találati listán, noha a linkek nyilvánvalóan részei a Google értékelő algoritmusának, de nem csak az egyetlen tényező amit figyelembe vesznek.
Korábban már írtunk róla, hogy a Yandex orosz keresőmotor már alkalmazza a linkek nélküli értékelést, és ezt a Google is tesztelte, ám az eredmény egyelőre katasztrófális volt. Aki a valóságban is foglalkozik keresőoptimalizálással az jól tudja, hogy bár valóban lehet linkek nélkül is eredményeket elérni, közepes versenyben már alig van esély tisztességes forgalmat hozó helyezést elérni azokkal az oldalakkal szemben, akiknek erős a linkprofiljuk. John Mueller megítélése szerint elviekben igaz, de gyakorlatban egyelőre még kevésbé.
A Google nem szúr ki direkt a webmesterekkel
A Hangouton más felvetések is történtek. Egy webmester arról panaszkodott, hogy a Google ritkán frissíti algoritmusait, így például jelentős Panda frissítés 2014. 10.25-e óta nem volt. És azt mondta, hogy a Google, ha egyszer útjára enged egy algoritmust, akkor azt rendszeresen kellene frissítenie.
John válaszában azt mondta, hogy a Google igyekszik rendszeresen frissíteni algoritmusait, ám vannak esetek, amikor ez nem lehetséges.
Hangsúlyozta azonban, hogy ez nem azért történik, mert ki akarnának szúrni a webmesterekkel, hanem az algoritmusok fejlesztéséből következik.
<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/RIqfDylJlDg” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
(8:11 mp)
Mueller bá kijelentése megérne egy eszmecserét, mert a gyakorlatban a 300 oldal beindexelése messze van a versenyképességtől.
Megnézném, a Google alkalmazottak hogyan bizonyítanák be az állításukat, főleg angol nyelvterületen egy rendes témában. 🙂
Nálunk több webshop esetén az az érdekes tapasztalat alakult ki, miszerint az onsite tartalomfejlesztés (nem katalógus, cikkgyűjtő és hasonló) nagyon jól teljesít egy bizonyos határig. Azután beáll egy szintre és hiába jönnek újabb és még erősebb linkek, a statisztika stagnál… Persze néhány eset alapján ez max csak elmélet.
Igen, teljesen igazad van. De én azt meg tudom erősíteni, hogy valóban lehet elég jó eredményeket elérni linkek nélkül, de főként gyenge-közepes,, vagy nagyon spames versenyben (lásd keresőoptimalizálás kulcsszó)
A másik: Az elején onsiteról beszélsz utána meg offsite (hogy jönnek az erős linkek). Akkor melyik? Az én tapasztalatom az, hogy az on-site munka gyakran csak fél-egy év múlva hoz eredményt, ilyenkor akár egyik napról a másikra duplájára ugorhat a forgalom, csak győzzük kivárni.
Bocs, elírás. 🙂
Végig offsite tartalomfejlesztésről beszéltem, csak elírtam.