Utoljára frissítve: november 27, 2014
Témakör: Mobil

Eric Enge közölt egy interjút Gary Illéssel a mobil rangsorolásról. Érdemes átgondolni a válaszait.

A Google négy javaslatot tesz arra vonatkozóan, hogyan érhetjük el, hogy weboldalunk mobil barátnak minősüljön a Google szemében. (lásd cikkünket erről itt) Eric Enge azt kérdezte, vajon más tényezők, mint az oldalsebesség, a szerverproblémák nem játszanak szerepet a mobil-barát címke megszerzésében?

Gary Illés elmondta válaszában, hogy bár a Google dolgozik a feltételek kiterjesztésén, ám, ha az oldal a mobil-barát tesztoldalukon átmegy, akkor jogosult a mobil-barát címke megszerzésére. Jelenleg ez a legjobb módszer annak eldöntésére, hogy egy adott oldal mobil-barát-e a Google szemében. A szerverhibák csak áttételesen hatnak erre, például ha nem tudják leindexelni a tartalmat, akkor a címkét sem szerezheti meg az oldal.

Gary Illyés azt is elmondta, hogy a mobil-barát jelző megszerzésében nincs szerepe az oldal jellegének, vagy linkerejének sem. Ha a teszten átmegy az oldal, akkor jogosult a cimke használatára. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a jövőben fejlesztések érdekében célszerű a webmestereszközök mobilos használhatóság jelentésein is rajta tartani a szemünket.

Illyés beszélt a felhasználói élményről is. Adataik szerint a mobilfelhasználók 61%-a nem tér vissza az adott oldalra, ha ott a navigációval gondjaik akadtak. A Google azért hangsúlyozza a felhasználói élményt, mert azt szeretnék, hogy az emberek problémamentesen használhassák a webet.

Illyés szerint a legtipikusabb mobil hibákat már cikkükben kigyűjtötték. Érdemes az ott leírtakat megfogadni, de a Page Speed eszközben leírtakat is célszerű szem előtt tartani.

Hirdetés

hirdetés

A HTTPS, mint rangsorolási tényezőről azt mondta, hogy olyan, mint az elnöki szavazat, amikor minden más tényező egyforma két oldal esetében akkor a kérdést a https eldöntheti, de csak egyetlen a több száz rangsorolási szempont közül.

Kérdésként felmerült az is, hogy egy több ezer oldalból álló webshop, hogy tud kitűnni a vetélytársak közül és mit kell tenni, annak érdekében, hogy ezeket az oldalakat ne tekintse a Google gyenge tartalmaknak. Gary szerint lehetséges minden egyes termékoldalra egyedi és minőségi tartalmat írni. Jó példa erre a termékteszt, vagy a felhasználói vélemények.

A Pingvin algoritmus kapcsán Gary Illyés elmondta, hogy a tervek között szerepel, hogy a Pingvin a Pandához hasonlóan sűrűbben fusson, de hogy ezzel a fejlesztéssel, hogy áll a Google, nem tud válaszolni, mivel nem ezen a területen dolgozik.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 19, 2017

7MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nyilván téged is érdekel, hogy az oldalad

október 27, 2017

7MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A mobil az első a Google-nál, és

október 5, 2017

7MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google megerősítette, hogy már az éles

november 10, 2016

7MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Amióta hivatalossá vált a Google újabb és


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!