Eric Enge közölt egy interjút Gary Illéssel a mobil rangsorolásról. Érdemes átgondolni a válaszait.
A Google négy javaslatot tesz arra vonatkozóan, hogyan érhetjük el, hogy weboldalunk mobil barátnak minősüljön a Google szemében. (lásd cikkünket erről itt) Eric Enge azt kérdezte, vajon más tényezők, mint az oldalsebesség, a szerverproblémák nem játszanak szerepet a mobil-barát címke megszerzésében?
Gary Illés elmondta válaszában, hogy bár a Google dolgozik a feltételek kiterjesztésén, ám, ha az oldal a mobil-barát tesztoldalukon átmegy, akkor jogosult a mobil-barát címke megszerzésére. Jelenleg ez a legjobb módszer annak eldöntésére, hogy egy adott oldal mobil-barát-e a Google szemében. A szerverhibák csak áttételesen hatnak erre, például ha nem tudják leindexelni a tartalmat, akkor a címkét sem szerezheti meg az oldal.
Gary Illyés azt is elmondta, hogy a mobil-barát jelző megszerzésében nincs szerepe az oldal jellegének, vagy linkerejének sem. Ha a teszten átmegy az oldal, akkor jogosult a cimke használatára. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a jövőben fejlesztések érdekében célszerű a webmestereszközök mobilos használhatóság jelentésein is rajta tartani a szemünket.
Illyés beszélt a felhasználói élményről is. Adataik szerint a mobilfelhasználók 61%-a nem tér vissza az adott oldalra, ha ott a navigációval gondjaik akadtak. A Google azért hangsúlyozza a felhasználói élményt, mert azt szeretnék, hogy az emberek problémamentesen használhassák a webet.
Illyés szerint a legtipikusabb mobil hibákat már cikkükben kigyűjtötték. Érdemes az ott leírtakat megfogadni, de a Page Speed eszközben leírtakat is célszerű szem előtt tartani.
A HTTPS, mint rangsorolási tényezőről azt mondta, hogy olyan, mint az elnöki szavazat, amikor minden más tényező egyforma két oldal esetében akkor a kérdést a https eldöntheti, de csak egyetlen a több száz rangsorolási szempont közül.
Kérdésként felmerült az is, hogy egy több ezer oldalból álló webshop, hogy tud kitűnni a vetélytársak közül és mit kell tenni, annak érdekében, hogy ezeket az oldalakat ne tekintse a Google gyenge tartalmaknak. Gary szerint lehetséges minden egyes termékoldalra egyedi és minőségi tartalmat írni. Jó példa erre a termékteszt, vagy a felhasználói vélemények.
A Pingvin algoritmus kapcsán Gary Illyés elmondta, hogy a tervek között szerepel, hogy a Pingvin a Pandához hasonlóan sűrűbben fusson, de hogy ezzel a fejlesztéssel, hogy áll a Google, nem tud válaszolni, mivel nem ezen a területen dolgozik.