A Google hivatalos blogján jelezte, hogy a mai napon elindult a felugró ablakokat használó weboldalakat érintő büntetése. Íme, a részletek!
A Google Hivatalos blogoldalát frissítve jelezte, hogy ma, azaz január 10-én elindult a felugró ablakokat alkalmazó oldalakt érintő büntetése. A hivatalos közlemény így szól:
„A mai naptól kezdve, azon oldalaknál, ahol a tartalom nem könnyen hozzáférhető a felhasználók számára, azok a mobil találati listán nem fognak olyan jó helyezéseket elérni. Ahogy azt jeleztük ez az új szignál csak egy a több száz rangsorolásra használt szignál közöl, amit a rangsorolásra használunk és a felhasználó szándéka most is nagyon erős szignál. Éppen ezért az oldalak továbbra is elérhetnek jó helyezést, ha nagyszerű és releváns tartalommal rendelkeznek. „
Röviden ennyi a közlemény, amit az eredeti augusztus 23-án közzétett közleményhez illesztették. Az akkori közleményben jelentették be, hogy a Google hátrasorolja majd azokat az oldalakat, amelyek agresszívan használnak felugró ablakokat.
A Google akkori indoklása szerint a felhasználókat zavarják az olyan felugró ablakok, amelyek miatt nem férnek hozzá azonnal az elsődleges tartalomhoz. ez különösen a mobilról érkező felhasználókat zavarja, ezért az ilyen technikákat alkalmazó oldalakat a Google hátrébb fogja sorolni(részletesen lásd korábbi cikkünket)
A Google fel is sorolta konkrétan mely technikákat érinti majd a hátrasorolás:
- nagy felugró ablakok, amelyek a tartalom fő részét kitakarják, függetlenül attól, hogy azonnal jelennek meg, vagy az oldal nézése közben.
- olyan appok letöltésére ösztönző ablak, amelyet a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen
- olyan megjelenítési mód, ahol az érdemi tartalom a hajtás alatti részre szorul le, mert a felugró jellegű tartalom a gördítés feletti részen jelenik meg.
Példák a büntetendő oldalakra
A felsorolásból kiemelném, hogy a büntetés azokat a felugró ablakokat is érinti, amelyek a lefelé görgetés során jelennek meg.
Az azóta eltelt időben néhány újabb részlet is napvilágot látott:
- a büntetés nem érinti a törvényileg kötelező felugró ablakokat (ilyen lehet a süti-szabályozás). Itt egyelőre nem világos, hogy a Google hogyan fogja lekövetni az egyes országokra jellemző speciális szabályozásokat, tehát itt még lehetnek kellemetlen meglepetések
- a büntetés szintén nem érinti a vallási okokból megjelenő felugró ablakokat, noha ez idehaza igen ritka.
- a hátrasorolás url-szintű, tehát nem a domain egészét érinti, hanem az egyes url-eket. Tehát ha van olyan oldalunk ahol használunk ilyet, akkor a nem használt url-eknél semmilyen hátrány nem ér bennünket
- a büntetés nem érinti a kilépő célú felugró ablakokat (exit pop-up)
- a büntetés szintén nem vizsgálja, hogy mi történik akkor, ha a felhasználó az egyik oldalról egy új url-t nyit meg. Ahogy John Mueelr fogalmazott, a Google-t csak az érdekli, hogy mit lát a felhasználó, ha a találati listáról az oldalra érkezik. Hogy az oldalon belül mi történik, az már csak a weboldaltulajdonosra és a felhasználóra tartozik.
A Google arra is felhívja a figyelmet, hogy az olyan felugró ablakok, amelyen nem zavaró méretűek, továbbra is engedélyezettek.
Nem büntetendő felugró ablakok
Bár sok hazai weboldal használ felugró ablakokat, ezek inkább a felhasználó viselkedésére reagálnak, például kosárelhagyásra, vagy kilépési szándék észlelésére, ezeket a mostani ismereteink és a Google közleménye szerint nem érinti majd a hátrasorolás.
Ami gondot okozhat esetleg az a görgetés során megjelenő felugró ablakok, amelyeket előszeretettel használnak például blogoldalak.
Szintén gondot okozhatnak a Facebook likeolásra ösztönző felugró ablakok, bár az ilyen típusú oldalaknál a keresőből érkező forgalom általában nem túl jelentős.
A hazai webáruházak esetén azok a felugró ablakok jelenthetnek gondot, amelyek nem a felhasználói szándékra jelennek meg, hanem azonnal (például ünnep nyitva tartás, vagy akcióra figyelmeztető pop-upok.
Hogyan észlelhetjük, hogy büntetést kapott oldalunk.
Nos, erre két módszer is létezik. Az egyik ha rendelkezünk olyan helyezésmérő eszközzel, amelyen lehetőség van beállítani a találati lista típusát, és a mobil találati lista helyezéseit lekérni (ilyen eszköz pl. a Semrush a profibbak közöl, vagy a Serplab az egyszerűk közül)
Indirekt módon a Google Analyticsből is megállapítható a forgalom visszaesése. Az alábbi képernyőfelvétel ehhez ad segítséget.
- Először válasszuk ki az Ügyfélszerzés menüpontot, az oldalsó menüből.
- Majd ott válasszuk a Minden forgalom, majd Forrás/Médium menüpontot
- Kattintsuk a megjelenő adatoknál a google/organicra.
- Majd kicsit feljebb válasszuk ki a Másodlagos dimenziókat, és az ott megjelenő listából válasszuk a felhasználókat.
- Végül az így megjelenő listából a Mobil (ideértve a táblagépeket).
Így máris látható, hogy mennyi látogatónk van a Google keresőjéből, akik mobileszközökről érkeztek. Ha a mai naptól kezdve szignifikánsan csökken a forgalom, akkor valószínű, hogy weboldalunkat érintette a mostani büntetés (érdemes néhány napot várni, illetve a két módszert egyszerre használni, vagy megkérni egy SEO-st, vagy analitikust nézzen rá az adatainkra.)
Amint további részleteket megtudunk a büntetésről természetesen jelentkezünk a friss információkkal.
Ez de ciki 😀
https://ibin.co/38Uc1OP5q9Wc.png
Jogos, levesszük ebben a formában!
Itt mi a ciki? A kaszás aki okoskáért jött:)