A Google idén júniusban jelentette be, hogy hamarosan 2018 elején életbe lép a Google Chrome böngészőjének reklámblokkolója azoknál az oldalaknál, amelyek nem megfelelő reklámokat tesznek közzé. A blokkoló minden reklámot blokkol, azoknál az oldalaknál, amelyek 30 napon keresztül megsértette az irányelveket.
A mai napon a Google bejelentette a pontos dátumot is, ez 2018. február 15.-e. Ekkor élesedik a reklámblokkoló, ami a felhasználóknak örömére szolgálhat, de sok online magazinoldalnak jelent majd komoly kivívást és potenciálisan bevételkiesést.
De mit is jelent mindez pontosan? Lássuk a részleteket!
A Google idén csatlakozott a „Koalíció a jobb hirdetésekért” (Coalition for Better Ads) nevű közösséghez. A Koalíció célja, hogy követelményeket fogalmazzanak meg, amelyek révén jobb hirdetések jutnak el a fogyasztókhoz. A zenét lejátszó hirdetések, a teljes oldal kitöltő felugró ablakok, a villódzó reklámok például tiltottak lesznek.
A tegnapi napon a Koalíció bejelentette a „Better Ads Experice Program” nevű kezdeményezést, amely irányelveket fogalmaz meg azoknak, akik jobb minőségű hirdetéseket akarnak az online piacon megjelentetni.
Az irányelvek bárki számára elérhetőek (ezt a linket nézd meg ebben vannak a példák!) a program weboldalán, ahol részletes magyarázattal szolgálnak, hogy mely hirdetéstípus sérti az irányelveket.
A mai napon a Google azt is elmondta, hogy a reklámblokkolóval sújtott oldalak hogyan tudnak kikerülni a büntetés alól.
Az érintett weboldalak, amely megsértik az irányelveket a „Hirdetésiélmény-jelentésen” keresztül kapnak értesítést, és az oldaltulajdonosok itt kérhetnek felülvizsgálatot, amennyiben az online reklámjaikat rendbe tették.
A Google közleménye szerint a Chrome az oldalon található összes hirdetést blokkolni fogja, amennyiben egy oldal 30 napon keresztül megsérti az irányelveket. További részletek olvashatóak a Google súgó oldalán a hirdetésiélmény jelentésről. A súgó videókkal, és képernyőfelvételekkel segít megértetni a folyamatot. Érdemes még átolvasni a Ggoogle hirdetésekre vonatkozó irányelveit is.
A Google stratégiája elég világos: A Chrome böngésző segítségével csökkenteni azon oldalak bevételeit, amelyek gyenge minőségű reklámokat jelenítenek meg, legalábbis azokat, amelyek sértik az irányelveket.
A Google azt is világossá tette, hogy nem egyetlen hirdetés után jön a blokkolás. A program első két hónapjában az oldalmegtekintések 7,5%-a lesz a küszöb, ami 5%-ra csökken a következő négy hónapban, végül 2,5%-a lesz az állandó küszöbszint.
Egy egyszerű szabálysértés esetén a Hirdetésiélmény jelentés figyelmeztetni fog, ha a szabálysértés ismétlődik, akkor kerül sor a Chrome reklámblokkolójának aktiválására.
A Google célja mindezzel az is, hogy gátat szabjon a harmadik fél által működtetett reklámblokkolóknak, amelyek minden reklámot blokkolnak, és a online portálok reklámbevételeit drasztikusan csökkentették.
Bár első megközelítésben ijesztő lehet a a Chrome-ba illesztett reklámblokkoló, hosszú távon, ha valóban sikerül a mindent blokkoló reklámblokkolóknak gátat szabni ezzel, akkor a tartalomszolgáltatóknak sem lesz mindez hátrányos.
Ugyanakkor érdemes elolvasni az ajánlásokat és irányelveket és követni a Hirdetésiélmény-kezelőt, különösen az első időszakban.
Ha tetszett a cikk csatlakozz zárt FB-csoportomhoz, vagy iratakozz fel lentebb a hírlevelemre!
Ha tetszett a cikk csatlakozz zárt FB-csoportomhoz – itt lemaradt a link
Ez egy titkos, zárt csoport:) Meg kell találni. Amúgy köszi javítottam.