A Google a mai napon világszinten elérhetővé tette a Webmester Eszközök új fejlesztését, a Search Analitics-et.
Keresőoptimalizálási szempontból egy igen fontos fejlesztést hajtott ma végre a Google azzal, hogy mindenki számára elérhetővé tette az új Search Analiticset. Korábban már lehetett tesztelőnek jelentkezni, így elég sok minden kiszivárgott az új eszközről, ám ez mától mindenki számára elérhetővé vált.
De miről is van szó?
A Google Webmester Eszközökben a Keresési Forgalom menüpont alatt található a keresési statisztikák menüpont. Ez az a hely, ahol láthatjuk, hogy weboldalunk hány alkalommal jelenik meg a keresések során, hányszor kattintanak oldalunkra, és ami a legfontosabb, hogy milyen kulcsszavakra. Amióta a Google a Google Analyticsben elrejti a kulcsszavakat, azóta ez az eszköz adja a legpontosabb képet az organikus forgalomról.
A Google sokak kérését teljesítve most ezt az eszközt fejlesztette tovább. Sajnos azonban az új Search Analitics nemigazán ad sok új adatot, azonban ezt a kevéské pluszt is meg kell becsülnünk, és ennél is fontosabb, hogy mindez most már jobban vizualizálható, és áttekinthető.
Lássuk az Search Analyticset!
Most már egy grafikonon ábrázolható az egyes kulcsszavak megjelenése, kattintása, az átkattintási arány, sőt a pozíció is. Ezek nem új adatok, de jobban áttekinthetőek, korában a CTR, és a pozíció nem volt megjeleníthető.
Ennél fontosabbak a szűrők, aminek segítségével például összehasonlítható két kulcsszó szereplése a Google rendszerében. Mely kulcsszó szerepel jobban, milyen az időbeli tendenciájuk.
Lehet szűrni ország alapján is, ami egy új funkció, és az eszköz alapú szűrés is újdonság. Ennek segítségével meg lehet nézni, hogy hány látogató érkezett mobil, illetve asztali gépről.
Igen hasznos fejlesztés, hogy most már dátumtartományok is összehasonlíthatóak, ami egy egy büntetés azonosításában lehet hasznos.
Továbbra is él az a funkció, hogy nem csak kulcsszavakat és azok adatait lehet lekérni, hanem az oldalak szereplését is, valamint azt is, hogy adott oldal, mely kulcsszavakból nyert látogatót.
Mindezek SEO szempontból nagyon értékes adatok, amely most az új Search Analytics segítségével még jobban elemezhetőekké váltak.