2022 augusztusában 50 SEO szakértőt és ügynökséget kérdeztünk meg, hogy mennyibe kerül náluk a keresőoptimalizálás. Weboldalak tucatjait böngésztük át, hogy kiderüljön mi aktuálisan a keresőoptimalizálás ára.

De ebben a cikkben választ kapsz arra is, milyen árazási típusok léteznek, milyen feladatra mit érdemes választani és a cikk végén azt is megmutatom, hogyan becsüld meg mennyit érdemes SEO-ra fordítanod!

SEO árazás típusai

Ma a piacon többféle SEO árazás is létezik. A leggyakoribb árazási típusok ezek:

  • óradíjas tanácsadás (átlagára 2022-ben 17.000 Ft)
  • havidíjas keresőoptimalizálás (40.000-250.000 Ft között)
  • projektalapú keresőoptimalizálás (feladatfüggő)
  • sikerdíjas keresőoptimalizálás (teljesítményalapú)

A keresőoptimalizálás ára nagyban függ attól, hogy milyen típusú árazási megoldást választasz. De azt is láthatod, hogy egy típuson belül is óriási a szórás. Nem véletlenül.

Természetesen a fentieken túl is rengeteg részfeladat van, ami külön árazható, például SEO Audit árak, linképítési kampányok árai és így tovább.

Ebben a cikkben azonban a fenti négyre fogunk összpontosítani. Ha nincs időd végigolvasni a cikket , íme a legfontosabb tanulságok!

Hirdetés

hirdetés

Ha érdekel, hogyan becsülheted meg, mennyit érdemes SEO-ra fordítanod, ugorj a cikk végére!

A 10 legfontosabb tanulság

  1. A SEO szakemberek 48%-a 10-15 ezer Ft/óra áron dolgozik. Ez a leggyakoribb ártartomány, de léteznek e feletti és ez alatti árak is. Az átlagos ár a magyar piacon 17.000 Ft. 2019-hez képest 53%-kal emelkedtek átlagosan a SEO tanácsadás díjai
  2. Az óradíjas keresőoptimalizálás bár jelen van, kevésbé jellemző a hazai SEO piacon és inkább eseti munkáknál/tanácsadásnál jellemző.
  3. A havidíjas keresőoptimalizálás indulási ára átlagosan 76 000 Ft,
  4. A havidíjas SEO ára nagyban függ annak tartalmától, jellemzően technikai beállításokat, linképítés, kulcsszókutatást és szövegírást tartalmaz leggyakrabban
  5. A projektalapú és sikerdíjas keresőoptimalizálás ára rendkívüli módon függ a megrendelőtől és annak weboldalától, így átlagár nem határozható meg.
  6. A fenti adatok elsősorban egyéni vállalkozóktól és dedikáltan keresőoptimalizálással foglalkozó kisebb cégektől származik. Az ügynökség díjak ennél lényegesen magasabbak is lehetnek.

Drága-e a SEO és ha nem, akkor miért lesz az?

A hazai keresőoptimalizálási árak az elmúlt 3 évben átlagosan 50%-kal emelkedtek, de továbbra is elérhetőek kifejezetten olcsó havidíjas csomagok. Nyilván kifizetni ezeket a díjakat egy KKV-nek nem könnyű. De érdemes, különösen azért, mert ezek az árak csak emelkedni fognak!

Érdemes látni, hogy mi mozdítja felfelé az árakat

  • néhány magánkezdeményezéstől eltekintve nincs hazai SEO szakember képzés. Az összes hazai szakember, autodidakta módon, saját magától és tapasztalatai révén tanulta meg a szakmát. Ha nincs képzés akkor szakember hiány lesz, ami felfelé viszi az árakat
  • ezzel párhuzamosan a hazai e-kereskedelem évente 17%-kal bővül és a Google a weboldalak teljes forgalmának kétharmadát hozza. Magyarán óriási igény lenne jó SEO szakemberekre.
  • A kevés SEO szakember között sajnos szép számmal vannak önjelölt, és kevésbé képzett SEO-val foglalkozó emberek is, ez ismét növeli a megbízható szakemberek iránti igényt.
  • Végeredményként a megbízható SEO szakemberek iránt folyamatosan nő az igény, ami árfelhajtó hatású. Ha valaki válogatni tud a munkák között, idővel egyre magasabb árat kér
  • Végül: a SEO szakemberek egy része saját projekteket indít, elkezd külföldre dolgozni, vagy Adsense bevételeket hozó weboldalakat hoz létre. Emiatt a legjobb szakemberek kikerülnek a szakmából – legalábbis ügyfeleknek nem dolgoznak.

Az érveket lehetne tovább sorolni, de a lényeg, hogy lásd: a SEO nem lesz olcsóbb, sőt komoly áremelkedés várható a közeljövőben.

De lássuk most az adatokat részletesen!

SEO tanácsadás árak 2022-ben

Az óradíjas SEO költségeit az ite.hu SEO FB csoportjában mértük fel, ami a legnagyobb hazai keresőoptimalizálással foglalkozó csoport. Összesen 50 SEO szakember válaszolt a kérdésünkre.

A lényeg: a SEO tanácsadás átlagos ára 2022-ben a válaszok alapján 17.000 Ft

És akkor nézzük a részletesen a számokat:

SEO tanácsadás árak 2022

Látható, hogy a válaszadók majd fele 10-15 ezer Ft/órás áron vállal SEO tanácsadást. Jelentő, egyharmadot meghaladó a 15-20 ezer Ft-ért dolgozó SEO tanácsadó aránya is. Mindez táblázatos formában:

SEO tanácsadásVálaszadók aránya(%)
10-15 ezer Ft48%
15-20 ezer Ft36%
20-25 ezer Ft8%
25-40 ezer Ft6%
40 ezer Ft2%

Érdemes lehet megnézni a 2019-es felmérésünk adatait is, ahol 45 szakember SEO tanácsadás árait foglaltuk össze.

óradíjas keresőoptimalizálás ára 2019-ben

Óradíjas keresőoptimalizálás átlagos ár a hazai piacon – 2019 nyár

Míg 2019-ben a SEO tanácsadás átlagos költsége 11.000 Ft volt, ez 2022-re majd 17.000 Ft-ra emelkedett, tehát három év alatt 53%-kal nőttek az árak.

Az óradíjas SEO szolgáltatást leggyakrabban eseti problémák megoldására, vagy SEO tanácsadás keretében veszik igénybe az ügyfelek. Az árazás függ attól is, hogy személyes tanácsadást igényel az ügyfél, vagy elegendő az online kapcsolattartás. Bár ma már döntő részben a tanácsadás online történik. 2019-hez képest ezen a téren nagy volt az elmpzdulás a járvány miatt digitalizációnak köszönhetően.

Mikor érdemes óradíjas SEO tanácsadást választanod?

Elsősorban akkor, ha:

  • pár órás konzultációra van szükséged, egy konkrét kérdés kapcsán
  • házon belül oldjátok meg a keresőoptimalizálást, de havonta szükséged van pár órára, hogy a speciális kérdéseidet, vagy felmerült problémákat egy SEO szakértővel egyeztesd
  • vagy ha egy konkrét, akut SEO problémára, például indexelési probléma megoldására keresel szakembert
  • ha szeretnéd megtanulni a SEO-t és ehhez keresel mentort

Jellemzően a fenti feladatoknál éri meg ezt az árazási modellt választanod.

Havidíjas keresőoptimalizálás árak

A havidíjas keresőoptimalizálás átlagos hazai költségét az itthoni SEO szolgáltatók weboldalának átnézése alapján gyűjtöttük össze. Több mint 50 weboldalt néztünk át, és 20 esetben találtunk konkrét havidíjas szolgáltatást ár megjelöléssel.

A havidíjas keresőoptimalizálás induló átlagára 2022-ben 77.000 Ft.

Ez úgy értelmezendő, hogy a legtöbb SEO cég több havidíjas csomagot is ajánl és ez a legalacsonyabb csomagok átlagára.

Az általunk talált legolcsóbb ajánlat 40 ezer Ft volt, de tipikus a 70-90 ezres, valamint a 125 ezer forintos induló havidíjas SEO csomag is.

Az induló csomagokon túl a drágább havidíjas szolgáltatások ára elérheti a 250-300 ezer forintot is.

Induló havidíjas keresőoptimalizálás árak 2022-ben

Havidíjas SEO árakSzázalék
30-50 ezer11%
50-75 ezer38%
75-100 ezer16%
100-125 ezer22%
125 ezer felett11%

Érdekes módon a 2019-es felmérésünkhöz képest ezen a területen nem volt áremelkedés. Íme a 2019-es adatok diagram formában.

havidíjas SEO árak

Havidíjas SEO ára 2019-ben – saját adatgyűjtés

Ismét hangsúlyozom, hogy ezek az árak azokról a weboldalakról származnak, ahol van ár kiírva. A nagyobb ügynökségek jellemzően nem tesznek ki árakat, és ők jellemzően drágábban dolgoznak. A fentiek inkább a kisebb cégek, szabadúszó szakértők díjai.

Az nagyobb ügynökségek árai – ismeretem szerint – elérhetik akár a havi fél milliós keretösszeget is

Mikor érdemes havidíjas SEO szolgáltatást választanod?

Alapvetően akkor, ha a teljes SEO tevékenységet szeretné kiszervezni. A linképítéstől a technikai beállításokon át a kulcsszókutatásig és akár a szövegírásig.

Az, hogy mikor éri meg a csomag neked nagyban függ attól, hogy milyen tevékenységeket tartalmaz és adott esetben az adott feladatot milyen mélységben látnak el. Nem mindegy pl. a kulcsszókutatás mélysége, vagy a szövegírás karakterszáma, ahogy az épített linkek milyensége sem.

A megrendelő esetében itt érdemes minél pontosabban körülhatárolni, hogy az adott árért milyen feladatokat és milyen mélységben lát el a SEO szakértő.

A havidíjas keresőoptimalizálás árai önmagukban nem összehasonlíthatóak, mert más-más a csomag tartalma, ezt mindig tartsd szem előtt, amikor árakról és szolgáltatásokról döntesz!

Projekt alapú SEO árazás

A projekt alapú keresőoptimalizálás árazása nagyon nehezen meghatározható, hiszen nagyon sokféle feladatot takarhat.

Milyen feladatok tartozhatnak ide:

  • SEO Audit készítése
  • linképítési kampányok
  • weboldal migráció SEO kontrollja
  • akut indexelési probléma elhárítása
  • kulcsszókutatás

A feladatokat lehetne sorolni. A korábbiaktól eltérően itt a feladat nagyon jól meghatározható és körülhatárolható, éppen ezért az árazás is egyértelmű lehet.

Kulcsszókutatás ára

Az, hogy egy konkrét feladatot ki mennyiért vállal az szintén erősen szórhat. A piacon egy kulcsszókutatás ára a 25-100.000 Ft között mozog, és az elvégzett munka mélysége alapján ez a különbség teljesen indokolt lehet. A feladat elvégezhető pár óra alatt, de igénybe vehető akár több szoftver is, aminek a havidíja 50-100 ezer Ft is lehet.

Mivel a kulcsszókutatás a SEO alapja, ezért azt javaslom ezen spóroljunk a legkevesebbet.

SEO Audit árak

SEO Audit esetén szintén található a piacon akár ingyenes SEO Audit is, de 100-400 ezres ajánlatok is. Itt szintén előzetesen érdemes a konkrét mögöttes tartalmat.

Az SEO Auditok átlagára valahol 150-200 ezer FT között van a felmérésem szerint.

Itt mindenképpen érdemes tisztázni, hogy mit is kapunk a SEO Audit keretében? Egyéni a weboldalra készült manuális elemzést, vagy pedig egy szoftveren lefuttatott eredményt kapunk esetleg pár oldal szöveggel, vagy előregyártott tanácsokkal kiegészítve.

Én itt mindenképpen azt javaslom, hogy a manuális SEO Auditot válasszuk, mégha ez drágább is.

A piacon megjelentek már a Tarlami SEO auditok is, ami gyakorlatilag egy URL szintű vizsgálatot jelent (részben manuális, részben szoftveres), ennek ára az oldal nagyságától függ.

Linképítés árak

A linképítési árak pedig egy teljesen különálló terület, hiszen beszélhetünk PR cikkes linkárakról, de akár napi több tízezres látogatottságú oldalról is, ahol egyetlen link ára is 50-100 ezer forint is lehet.

Ezen a területen tehát nem lehet egységárakról beszélni, ugyanakkor mielőtt egy szolgáltatást igénybe veszünk tájékozódjunk annak tartalmáról!

Például SEO audit esetén, hogy manuálisan, vagy automatikusan készül-e, milyen fejezetekkel, mekkora terjedelemben, milyen szoftvereket használnak az elemzés során, stb.

Sikerdíjas keresőoptimalizálás ára

A sikerdíjas keresőoptimalizálás egy sötét ló, hiszen mind árát, mint eredményességét tekintve rengeteg kérdőjel veszi körül.

Látszólag a weboldaltulajdonos jár jól, hiszen csak akkor fizet, ha vannak eredmények. De nagyon nem mindegy, hogy milyen kulcsszavak helyezésére vonatkozik a sikerdíj, vagy megfordítva: milyen kulcsszavakra jön a látogató.

Ebben pedig nagyon könnyen átverhető az oldaltulajdonos. Természetesen vannak a piacon korrekt sikerdíjas konstrukciók is, de annak érdekében, hogy mind a két fél elégedett legyen a végeredménnyel, nagyon pontosan kell rögzíteni a feltételeket.

Az árazás jellemzően a kulcsszó mennyiség és nehézség függvénye. Minél nehezebb a kulcsszó, és minél magasabb a havi keresési mennyiség annál drágább lesz a sikerdíj. Gyakran az árazást az Adwords átkattintási áraihoz viszonyítják a szerződésekben.

A sikerdíjas konstrukció akkor lehet eredményes, ha nem egyetlen, de jó esetben minimum több tucat kulcsszót tartalmaz, de legfeljebb 1-3 szavas és brand nélküli kulcsszavak szerepelnek benne és hosszú időtávra szól.

De hangsúlyozom, hogy ez a látszólag kockázatmentes megoldás közel sem biztos, hogy üzletileg jobb mint a több SEO árazási megoldás.

SEO eredményességének mérése

A legtöbb weboldal tulajdonos azt szeretné, ha a SEO szakértő egy konkrét összeget és egy konkrét eredményt ígérne, de ez nem ilyen egyszerű sajnos.

A SEO eredményessége rengeteg tényezőtől függ. Hogy csak párat említsek:

  • a konkurencia online marketingjétől
  • a Google algoritmus változásaitól
  • az ügyfél által elvégzett munka minőségétől

A SEO eredményessége függ a szövegírói munka minőségétől, az ügyfél online marketingjének egyéb elemeitől, a weblap programozójának munkájától, de még a cég ügyfélkezelésétől is. Ezért is szinte lehetetlen fix árakat és eredményeket ígérni.

Ugyanakkor érdemes gondolkodni. Ha sikerül a weboldal organikus forgalmát 25%-kal megnövelni egy év alatt, az ideális esetben 25%-kal több megrendelőt hoz, ami X mennyiségű profitot eredményez. Ez a növekedés jó esetben nem csak az adott évben, hanem a jövő évben, esetleg később is jelentkezik.

Nézzünk egy konkrét példát!

Weboldalam napi 300 organikus látogatót hoz. Innen havi 1 millió Ft bevétel származik, aminek a profitja 200 ezer forint.

Nézzünk 3 forgatókönyvet:

  1. A SEO szakember 100%-kal növeli az organikus forgalmat, a konverzió némileg gyengébb, de ott is 80%-os a növekedés. Ez plusz 800 ezer Ft bevétel, havi 160 ezer Ft plusz profit.
  2. A SEO szakember 50%-kal növeli az organikus forgalmat, a konverzió jelentősen gyengébb, de ott 25%-os a növekedés. Ez plusz 250 ezer Ft bevétel, havi 50 ezer Ft plusz profitot jelent.
  3. Az organikus forgalomnövekedés 10%, de ez kitart a következő évre is. A konverzió szinten maradt, itt is 10%-os a növekedés. Ez havi 100.000 Ft plusz bevétel és 20 ezer Ft extra profit.
    Tételezzük fel, hogy a SEO szakemberrel egy éves szerződést kötünk, de az eredmények a rákövetkező évben is szinten maradnak. Ez esetben két évre vetítve: 24 hónap x 20 ezer forint: 480.000 Ft haszon keletkezik. Ez esetben akkor döntöttünk üzletileg jól, ha a SEO szakember díja 40 ezer Ft/hó alatt maradt.

Ha tisztában vagyunk ezzel az extra profittal, amit a SEO eredmények hozhatnak, akkor jobban be tudjuk határolni azt is, hogy mekkora az az összeg, amit érdemes belefektetni a keresőoptimalizálásba.  A fenti számítás nagyon egyszerű, de talán segít a tervezésben.

Tervezés Google Ads-sel

Egy másik lehetséges számítás mód, ha megnézed, hogy ugyanannyi látogató bevonzása Google Ads-sel mennyibe kerülne.
Például a keresőoptimalizálással kapcsolatos kulcsszavak átlagos átkattintási ára 300 Ft az Google Ads-ben.
A fenti utolsó példánál maradva. Ha a SEO szakember napi átlagban plusz 30 látogatót tud hozni számomra, akkor ez Google Ads-ben két évre vetítve 6.570.000 ezer forintba kerülne, míg az ebből származó bevétel 2.400.000 Ft lenne.

Tehát Google Ads-sel ilyen haszonkulcs mellett bőven veszteséges lenne a hirdetés, ugyanakkor a SEO eredményekkel még egy rossz forgatókönyv esetén is lehet nyereséges a befektetés.

Záró gondolat

A keresőoptimalizálás ára akkor térül meg ha több bevételt hoz, mint amennyi a kiadás. Tervezz meg több forgatókönyvet, kalkulálj a hosszú távú hatásokkal, becsüld meg, hogy ugyanannak a forgalomnak a más csatornán történő elérése mennyibe kerülne, és könnyebb lesz kiszámolnod mennyi tudsz keresőoptimalizálásra áldozni.

Beszéld meg pontosan mit kapsz a szolgáltatás keretében, és ezek alapján megalapozott döntést hozhatsz, hogy megéri-e neked a keresőoptimalizálás az adott áron.

Kimaradt valami, te is megírnád az áraidat! Írj hozzászólást!

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Blogomat szeretném gyorsabban behozni. Nincs rá sok pénzem, de nem is várok csodát.
    Érdekesnek tűnik amit csinálsz, alapszinten pár szóra .
    Nevemre, IT kifejezésre idea, developer szóra kéne talán optimalizálni.
    Angol nyelvű (nyelvhelyesség nem jó, de nem gond)

    Segítség kell! Ne hagyd kérlek posztlova!

  2. Két éve tartok fent egy restaurátor művésznek weboldalt, de most eljutottunk oda, hogy megváltoztak az igényei. Szüksége volna arra, hogy a google rangsorolás szerinti harmadik helyen legyen a weboldal (legalább), ha például rákeresünk arra a szóra, hogy restaurálás, vagy restaurátor. Egy ideje már foglalkoztat keresőoptimalizálás és weboldal szerkesztés mellett szeretnék ezzel foglalkozni, de komolyabban nem tudok célt elérni. Két kérdésem lenne, lehetséges-e egy restaurátor művész esetén ezt az igény kielégíteni ( ugye ez nem egy olyan szolgáltatás amire napi szinten meg van a rákeresés ), illetve, ha igen, miként tudom ezt megtenni.

    1. Szia!

      Az első kérdésedre a válasz az hogy igen. Minden kulcsszóra, ami nem brand (index, Facebook, Google, XY KfT., stb.) fel lehet hozni az első 3-ba egy weboldalt. E tekintetben nincs különbség a között, hogy az adott weboldal mivel foglalkozik ( vannak speciális esetek, de ez itt nem él).
      A második kérdésedre rövid válasz nem adható, hiszen arra kérdeztél rá, hogyan lehet egy szakmát megtanulni. Vannak a témában könyvek, nekem is van egy videós tanfolyamon, ahol az alapok elsajátíthatóak, de az ite.hu-n is van kb 1000 cikk SEO témában.

  3. Kedves Attila! Nagyon jó, hogy megírtad keresőoptimalizálás árakról szóló cikket. Látom, hogy majdnem az élen vagy vele, de meg is érdemled, mármint az első helyet. Szerintem mindenkinek ol kellene olvasnia az írásodat, mielőtt árajánlatot kér. Tőlem is kapsz egy linket a saját SEO áras oldalamról. Nem érdekel, hogy a „konkurenciát” erősítem vele, hiszen nem is vagy konkurencia, hanem a seósok nagykövete és szószólója. Ahogy látom és érzem, sokan alulárazzuk a szolgáltatást Magyarországon.

    Elgondolkodtam. Sokszor annyi energiát és időt fektetek egy-egy részfeladatba, hogy pénzileg meg sem éri. Bár az eredmények önmagukért beszélnek. Amikor árat emeltem, érdekes módon új ügyfelek jelentek meg, olyanok, akiket nem az ár, hanem a minőség érdekelt – és a seóstól is ezt várták el. Az ő esetükben pl. a kulcsszókutatásban már nem szerepeltek az „olcsó” és „akció” jellegű kulcsszavak – mivel ezekre nem volt szükségük. Helyette a „minőségi”, „luxus” és az „egyedi” termék vagy szolgáltatás került előtérbe. Meglepődtem, hogy mennyit számít az árazás. Jól haladok, de még mindig nem az igazi a munkaidő/bevétel aránya. Köszönjük mégegyszer ezt a jó összefoglaló tanulmányt! Nem csak a magam nevében! Judit

    1. Szia!
      Köszönöm az elismerő szavakat és a linket is.
      (zárójelem megjegyzés: a kifelé linkelés segíti a Te helyezéseidet is, erről van tanulmány is. Persze engem is segít, de azáltal hogy linkeltél engem Te és én is jól járunk, a többi 99-nek pedig semleges, szóval ez inkább egy win-win szituáció szerintem sokszor).
      Az árazásról elég sok anyag van, már komplett könyvek is. Nem igazán az én területem, de valóban létezik az a jelenség, amit leírtál. A magasabb árakkal minőségibb ügyfelek jönnek, és mivel magasabb árat kérsz te magad is minőségibb munkát tudsz végezni.
      A munkaidő/bevétel arány sztem a legtöbb kezdőnél problémás. Ahogy nő a tapasztalatod, úgy mersz egyre többet kérni, és úgy mered elengedni az olcsóbb ügyfeleket. Ez egy folyamat, amin át kell menni, különösen akkor nehéz, ha a személyiséged olyan, hogy nem teng túl benned az önbizalom.
      A másik út egy SEO-s számára a saját projektek indítása. De itt is igaz az, hogy a munkaidő/bevétel aránynak idő kell amíg eljut a kvázi passzív bevétel szintjéig.
      Mégegyszer köszönöm a hozzászólásodat!
      Attila

  4. Kedves Attila!

    Pár hónapja indítottam el saját weboldalam nemzetközi platformon, angolul. Ahogyan írták is, az első hónapokban nagyjából semmi nem történik, a beinduláshoz nem elég, hogy megvan egy weboldal.
    Mielőtt belevágtam, már tájékozódtam, hogy akár egy SEO szakértőt is be kell majd vonni egy idő után, de megmondom őszintén, hogy a jelen árbevétel (egy másik, nemzetközi weboldalon) mellett nem merem bevállalni a havi SEO előfizetést. Bár az is megfontolandó, hogy minden kezdet nehéz és a jó befektetés megtérül.
    Kérdésem, hogy laikusként tudok-e valamit is tenni annak érdekében, hogy több látogató jöjjön az oldalra a közösségi oldalak használata mellett?
    Nemzetközi seot nem mindenki vállal gondolom, én viszont egyelőre nem tudom megfizetni a 70-80ezres átlagárat. A 30ezres alapár még bevállalható lenne, viszont én eddig senkinél nem láttam árat.
    Kicsit úgy érzem meg van kötve a kezem ez ügyben. Van bármiféle egyéb lehetőség egy kezdőnek?

    Köszönöm válaszod,

    Hajni

    1. Kedves Hajni!

      Több lehetőséged is van: vannak sikerdíjas SEO szakemberek. Nem sok megbízható van, de vannak. Ezen a téren a seo101.hu-t ajánlanám nyugodtan hivatkozz rám.
      A másik, hogy van egy SEO FB csoport : sEO/Keresőoptimalizálás hírek, kérdések, stb. néven fut, ha belépsz meghirdetheted, talán lesz jelentkező.
      Illetve van egy SEO Klubbom havi 4800 Ft-os előfizetéssel, ez esetben te magad megtanulhatod a SEO-t és alkalmazhatod a weboldaladon: klub.ite.hu

      Remélem tudtam segíteni, Attila

  5. Most kalkulálom a 2020-as seo áraimat és átolvasva ezt a nagyon jól összeszedett írást úgy döntöttem, hogy alaposan meg fogom emelni. 🙂 Sajnos a piac nagyon edukálatlan, emiatt sokan várnak el kiugróan jó eredményeket kis ráfordítással. A másik probléma, hogy sokan nem is tudják mire használnának egy jó helyezést, mert az üzletpolitikájuk nem alkalmas erre. Van ügyfél, aki az első helyezéssel sem tud pénzt keresni, másoknak jól megy az első oldalon megjelenéssel is az üzlet. Mindenképpen belevenném, hogy brand építés nélkül fél karú óriás lesz a seo, sokkal kevesebb eredményt fog hozni, ráadásul megnehezíti, ergo megdrágítja. Tehát akkor jár el helyesen a megrendelő, ha a keresőoptimalizálást az általános marketing stratégia részeként kezeli, nem valami külön álló misztikus dologként.

    1. Szia!

      Köszi, örülök, ha hasznos az írás. Azért azt vedd figyelembe, hogy más amit kommunikálnak a SEO-sok a honlapom, de nem feltétlenül ez az az ár, amiért dolgoznak is 😉 Tehát akkor tudsz árat emelni, ha van elég ügyfeled, mert biztos lesz az áremelés miatt olyan is, aki nem téged választ.
      Abban teljesen igazad van, hogy a SEO-ban lévő lehetőségeket sokan nem használják ki, hiába tied az első hely, ha ott aztá 0,1%-os a konverzió, mert a weboldalad olyan, amilyen.

  6. A keresőoptimalizálást érdemes inkább magunknak megtanulni és folyamatos, több hétig tartó munkával magunknak beállítani mindent. Teljesen felesleges százezreket kifizetni a semmiért, azaz olyan szolgáltatásért, amit kis odafigyeléssel és időráfordítással bárki megtanulhat. Érdemes inkább egy jó nevű és megbízható SEO-oldalnál ( a reklám elkerülése érdekében nem nevezem meg, melyikkel dolgoztam ) megvenni egy-két havi előfizetést és ennyi idő bőven elégséges a hibák kijavításához és a beállítások, módosítások elvégzéséhez. Kb. egy-két hónap alatt a honlapunk mind technikailag, mind szerkezetileg, mind a tartalmat tekintve 99 %-ban SEO-optimalizált, azaz Google-megfelelő lett.

    1. Alapvetően egyetértek, ez nem agysebészet és valóban megtanulható. Ugyanakkor a hozzászólásában megadott weboldal sajnos egyelőre még messze van attól, hogy kihasználja egy weboldal keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeit – ha megenged ennyi kritikát.

  7. Kedves Attila!

    Fantasztikus, amit csinálsz, kiválóak a cikkeid még egy olyan teljesen kezdő és laikus számára is, mint én. Marketinggel foglalkozom jómagam is, de én PPC marketinggel. A vállalkozásomat nemrég újraterveztem és építettem. Most azt mondhatom, hogy a tevékenységi területem jól körülhatárolható, ami seo szempontból is előnyös lehet. https://ecomexpert.hu/

    Teljesen laikus vagyok a témában viszont szeretném az organikus eredményeimet növelni. Tudnál jó szívvel ajánlani képzést, akár havidíjas tagságot, ami segít a nulláról egy alap tudást felépíteni bennem, ami már elegendő, hogy javítsak az eredményeimen?

    Nagyon köszönöm!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 16, 2022

139MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elkészültek a karácsonyi ajándék sorsolások. Az alábbi

szeptember 2, 2022

139MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2022 augusztusában 50 SEO szakértőt és ügynökséget

augusztus 26, 2022

139MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat a magyar

május 26, 2022

139MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Van néhány kihagyhatatlan SEO beállítás, amely nélkül


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!