Utoljára frissítve: szeptember 19, 2013

Találgatunk. Próbálkozunk. Feltételezünk. SEO guruk sejtetik, hogy tudják mi a titok. Letöltheted, ha regisztrálsz. És így tovább. A legfontosabb rangsorolási tényező olyan a keresőoptimalizálásban, mint a Szent Grál.

Mindenki keresi, de senki sem találja. Ma már emberek százmilliói próbálják meg kitalálni, mi lehet a nagy titok, amivel webhelyünket be lehet betonozni az első helyre, és persze amivel kattintások oroszlánrészét is meg lehet szerezni.
És minderre jó okuk van. Egyes felmérések szerint az emberek 80%-ának az első dolga az interneten, hogy megkeressenek valamit. Óriási piacról van szó, egyes becslések szerint, mintegy 20 billió dollár a tét. Természetes tehát, hogy mindenki keresi a nagy titkot, a legfontosabb rangsorolási tényezőt.

Rangsorolási tényezők

A kezdetekben a siker kulcsának tartották a bejegyzés címét, a meta címkéket, a megfelelő kulcsszósűrűséget, aztán jöttek a címsorok, a képaláírások, majd a linkek, a horgonyszövegek, és így tovább.
Aztán továbbléptünk, így jött a közösségi média: Twitter, Facebook megosztások, Google+. Aztán az oldal betöltődési idő, a tartalom marketing. És ott van a további kismillió rangsorolási tényező.

Menetközben néhány régi hűséges támasz is újra felbukkant, mint a felhasználói élmény, a tartalom minősége, és a visszatérő látogatók. És mindezek ellenére még mindig nem tudjuk a siker kulcsát, holott ma már olyan szoftverek elemzik ki oldalainkat, és annyi adat áll rendelkezésünkre, mint azelőtt soha. Mi lehet akkor a hiba?

Vissza az időbe

Lépjünk egy kicsit vissza az időben. Mondjuk az 1930-as évekbe. Akkor azt tartották, hogy egy üzlet kulcsa a hely. Ha jó helyen van az üzlet biztos a siker, hiszen sokan járnak arra és sokan be is tévednek. De amint betették a lábukat az üzletbe, már egy új dimenzió jelent meg, és ez nem más, mint a kiszolgálás. Ha az eladók kedvesek voltak, segítőkészek, és az áru jó minőségű volt, akkor a vevők visszatértek, ha nem, akkor az üzlet a jó hely ellenére elkezdett pangani, mert akik naponta ott jártak bár látták az üzletet, de nem tértek be, mert rosszak voltak a tapasztalataik. Ezek az üzletek idővel csődbe mentek és megszűntek.

Más üzletek azonban, különösen Amerikában és Nyugat–Európában, ahol a kommunizmus nem szakította szét a folyamatosságot még ma is léteznek. És azért léteznek, mert a kezdeti napokban, és ma is, lenyűgözték ügyfeleiket. És ez a titok. Az Internetes üzlet valójában nem új dolog, csak kicsit más, mint régen volt. Az internetes üzlet is üzlet, csak új ruhát kapott. És ennek köszönhetően új módon ragadhatjuk meg a vásárlóink és látogatóink figyelmét.

Hirdetés

hirdetés

A bizalom

Ha egy barátunk arra kér, ajánljunk neki egy jó éttermet, nem csapjuk fel a telefonkönyvet, és nem böngésszük át a hirdetéseket, mert nem tudjuk, mi van a hirdetések mögött, nem bízunk bennük. Inkább visszagondolunk arra, hogy nekünk mely éttermek tetszettek, esetleg felhívjuk néhány régi barátunkat és ezek alapján a kipróbált emlékek alapján döntünk.
A keresőmotorok ugyanezt csinálják.

Az első és legfontosabb lépés afelé, hogy jó helyezést érj el a keresőkben nem más, mint hogy elégedetté teszed látogatóidat. Ők aztán elmondják ismerőseiknek és barátaiknak, hogy találtak egy jó oldalt. Ahol színvonalas a tartalom, ahol segítőkészek, ahol érdekesek. És nyersz egy újabb látogatót. Aki sok oldalt megnéz, sok ideig időzik a weboldaladon és tovább ajánlja.

Akkor az a sok unalmas szöveg a felhasználói élményről igaz? Ez lenne a kulcs a sikeres weboldalhoz?
Nem teljesen. Áss egy kicsit mélyebbre. A mélyben ott lapul a legfontosabb rangsorolási tényező. Csak hallgass látogatóidra. Figyelj rájuk. Válaszolj nekik. Tedd őket elégedetté. Rajongóvá. És tied lesz az első hely.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 29, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy korábbi Yandex alkalmazott kiszivárogtatta a Yandex,

augusztus 22, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Megmutatom, hogy hogyan tudod a helyesírást ellenőrizni

május 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google a közeljövőben bevezeti az MST-skálát,

május 10, 2021

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2021 márciusában összesen 399 millió látogatást regisztráltak


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!