Egy felmérés szerint a webmesterek többsége nem észlel változásokat a Google mobil algoritmusa után.
A Seroundtable készített egy gyorsfelmérést, amely arra volt kíváncsi, hogy a webmesterek észleltek-e változásokat az új mobilalgoritmus után. Bár a felmérés most is tart, eddig 120 válaszadó alapján, a webmesterek 65%-a nem tapasztalt változásokat, 12%-uk igen, 13%-uk pedig időnként. Ez utóbbira az lehet a magyarázat, hogy a keresések során a Google időnként más-más adatközpontból adhat választ és így ez alapján a találati lista is változhat.
Múlt hét végén John Mueller annyit elárult, hogy a Google elindította a mobil algoritmust, és az néhány adatközpont esetén teljesen le is futott, más adatközpontoknál, azonban még nem, ezért fordulhat elő, hogy ugyanarra a lekérésre, olykor más és más találatot ad a Google.
A Google korábban azt közölte, hogy az algoritmus lefutása egy hetet, majd ezt módosítva azt mondta, hogy egy hétnél is hosszabb időt vehet igénybe.
A felmérés eredménye nem meglepő, hiszen idehaza minimális a változás, és külföldön is a vártnál kisebbek a hatások. Abban az értelemben viszont meglepő, hogy a Google jelentős változásokat jelzett előre, amely ezidáig egyértelműen nem következett be.
A Searchmetrics előzetes adatai alapján azonban már részlegesen körvonalazható, hogy vannak nyertesei és vesztesei a mobilalgoritmusnak. A cég felmérése szerint a wired.com, a JCPenney, vagy a Forreign Affairs esetenként 10-770%-kal növelték mobilos megjelenésüket a találati listán. A vesztesek közül a ScienceDaily, a Vogue, az Upworthy emelhető ki, itt 10-80%-os megjelenés csökkenést becsül mobilos kereséseknél a Searchmetrics.
Sajnos hazai adatok nincsenek, a saját tapasztalatunk továbbra is az, hogy nincs szignifikáns változás a korábbi időszakhoz képest.