Ezzel a címmel jelentetett meg egy cikket a neves CNBC amerikai hírcsatorna, ami mutatja, hogy egyre nő a nyomás a Google-on, és már nem csak a keresőoptimalizálókat érdekli a kérdés. A cég dolgozik a Pingvinen, de úgy tűnik nincs egyszerű megoldás.

Pingvin-algoritmus: kemény dió

Kezdjük a friss információval. A Google immár 10 hónapja nem futtatta le a webspam elleni algoritmusát a Pingvint. A legutóbbi Google Hangouton ismét több kérdést is intéztek John Muellerhez a Google svájci szakemberéhez az ügyben, aki érdekes dolgokat mondott.

John a kérdésekre azt válaszolta, hogy a Google a korábbiakhoz hasonlóan nem tudja egyszerűen frissíteni az algoritmust, hanem „teljes adatfrissítésre van szükség”. John szerint az egész algoritmust „újra kell futtani” és ezt nem csinálhatják „véletlenszerűen”.
Mueller azt is hozzátette, hogy ez egy speciális algoritmus, ami időt igényel, hogy a megfelelő adatokkal dolgozzanak és a végeredmény is jó legyen. Éppen ezért tesztelniük kell, és ha ez sikeres, akkor az új adatok alapján az egész algoritmust újra kell futtatniuk. Íme a videó, a Pingvin a 40. perctől kerül szóba:

Mit is mondhatnánk? Homályos, mint a Google válaszai általában, de úgy tűnik dolgoznak az ügyön. Viszont a válaszokból az is kiderül, hogy ha lesz új Pingvin az alapvetően különbözni fog a korábbitól, és az is látszik, hogy a Google nem boldogul egykönnyen a saját algoritmusával.

A Google Frankensteinje?

A CNBC ezt úgy fogalmazta meg, hogy a Google útjára indította saját Frankensteinét, amit képtelen kordában tartani.
John még a videó későbbi részében azt is elmondja, hogy ha egyszerűen újrafuttatnák a Pingvin-algoritmust, akkor weboldalak ezrei, talán milliói esnének ártatlanul az áldozatává, amelyeket a negatív SEO érintett. Magyarán szólva, amelyre a konkurens weboldalak építettek káros linkeket.

Hirdetés

hirdetés

A keresőoptimalizáló szakma több nagy neve is hozzászólt ahhoz a cikkhez, amit a Search Engine Roundtable publikált a tegnapi napon.

Marie Haynes szerint a Google a Pingvin algoritmus részévé akar tenni olyan korábban white-hat SEO-nak számító technikákat is, mint például a vendégbejegyzések, ám ez nagyon sok nagy márkát érintene rosszul és ha ezek eltűnnének a találati listáról, az egyértelműen minőségromlást eredményezne. Haynes egy példával illusztrálta a problémát. Tegyük fel, hogy egy jó ügyvédet keresünk a városban. Feltételezhető, hogy az összes nagyobb megbízható ügyvédi iroda SEO-zta az oldalát korábban. Ezek, ha a Google komolyan venné saját elveit mind eltűnnének a süllyesztőben és csak a teljesen tiszta weboldalak kerülnének előre.

Jenny Halász szerint a Google dolgát a sok beküldött disavow file is nehezíti, valamint az, hogy sok értékes linket alakítottak át nofollowá, a túl aggódó weboldaltulajdonsosok.

A Negatív SEO a sarokpont?

Mások szerint a Google tudatosan nyújtja el a Pingvin frissítési idejét, így akarja rábírni a weboldaltulajdonosokat, hogy a jövőben csak tiszta keresőoptimalizálási technikákat használjanak, mert egy éves kiesést senki nem engedhet meg magának, így a jövőben nem fog már kockáztatni senki sem.

A CNBC interjúban megszólal Eric Enge is, aki szerint a Google egyelőre képtelen különválasztani a manipulatív és a negatív linkeket, magyarán szólva gyenge minőségű linkekkel bárki padlóra küldhető, és a Google nem tudja megmondani melyik link épült helyezés javítás céljából, és melyik a konkurencia által.

Persze vannak olyanok is, akik szerint a Pingvin szükséges volt és valóban csak azokat büntette, akik gyenge, rossz minőségű linkekkel akarták előrevinni oldalukat.

Hogy pontosan mi a helyzet nem lehet tudni, de az látszik, hogy a Pingvin algoritmus még a Google számára sem egy egyszerű történet, és jól látszik az is, hogy a cégen egyre nő a nyomás, hogy valamit kezdjen az általa útjára indított algoritmussal, mert a jelenlegi szituáció igazságtalan, és kisvállalkozók tízezreit hozta és hozza lehetetlen helyzetbe világszerte.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 20, 2017

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy éve indult útjára a Google folyamatos

június 27, 2017

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ismét szóba került a Panda-algoritmus, Gary Illyés

október 17, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google helyreigazítást adott ki a Pingvin

október 14, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Bár korábban nem ezt mondta a Google,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!