Utoljára frissítve: november 29, 2016

A webáruházak keresőoptimalizálása különösen nagy kihívást igényel, így jó látni, ha a Google ezen a téren ad technikai tanácsokat. Most John Mueller beszélt néhány technikai részletről.

 Lapozó oldalak helyes használata

Webáruházaknál igen gyakori a lapozóoldalak használata. Ennek lényege, hogy egy webáruházban tipikusan igen sok termék található, és az oldal egyszerre csak néhány tucat terméket tud megjeleníteni, ezt követően a felhasználónak kell lapoznia, a következő oldalra.

A kérdés az, hogy ezt hogy lehet jól kezelni?

John Mueller több választ is ad a kérdésre.

Az első kérdező azt vetette fel, hogy a lapozóoldalakon túl rendelkezik egy un. view-all oldallal is, ami az összes terméket megjeleníti a felhasználóknak, és erre canonical címkével hivatkozik. A kérdező attól tart, hogy ezt az oldalt a Google esetleg gyenge minőségűnek tartja a rengeteg termék miatt.

Hirdetés

hirdetés

John Mueller válaszában azt mondja, emiatt nem kell aggódni. A webáruházak igen sokféle módon kezelik a lapozást és a Google általában jól tudja értelmezni miről van szó, és mi ezeknek a célja. Szerinte itt a felhasználóknak kell fókuszba kerülni, és egy A/B teszttel kell kikísérletezni, hogy vajon a felhasználók hogyan reagálnak a változásra. Egy view-all oldalt tudnak kezelni? Mi a helyzet, ha nem az összes, hanem csak mondjuk az első három lapozóoldal termékeit jelenítjük meg.

John Mueller szerint mivel a Google jól tudja kezelni ezeket a szituációkat a fő kérdés a felhasználói élmény, ezeknél az oldaltípusoknál.

John Mueller ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy ha lapozóoldalakat használunk ügyeljünk arra, hogy ne hivatkozzuk meg az első lapozóoldalt canonical címkével (Javítás!) a többi lapozóoldalról, mert ebben az esetben azok tartalmát, illetve az ott lévő további linkeket a Google robotja jó eséllyel nem fogja tudni feltérképezni.

Erre egyébként a Google súgója is felhívja a figyelmet, mégis sok hazai webáruház esetében helytelen beállítással találkozunk.

Értékelések helyes használata

Még egy fontos dolog elhangzott, ez pedig az, hogy ha termékértékeléseket használunk, és ezeket megjelöljük strukturált adatokkal, akkor ügyeljünk arra, hogy a forráskódban a struktúrált adatok csak az egyik url-nél jelenjen meg, mert ha több helyen megjelenik, az megzavarhatja a Google-t.

Tipikus hiba a hazai webáruházakban, hogy a termékértékelések struktúrált adaati megjelennek a termékek oldalán és a kategóriaoldalon is.

Ezért sajnos büntetés járhat, már hazai webáruháznál is láttunk példát arra, hogy ilyen technikai hiba miatt a Google büntetést osztott ki az oldalra, és ennek hatására semmilyen strukturált adat nem jelent meg a találati listán az adott domaintől.

Érdemes tehát erre is odafigyelni.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 10, 2018

49MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ha szeretnéd, hogy webáruházad több forgalmat kapjon

július 11, 2017

49MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Gyakori kérdés webáruházak keresőoptimalizálása esetén, hogy vajon

január 5, 2017

49MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Örök probléma a webáruházak számára, hogy hogyan

november 29, 2016

49MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A webáruházak keresőoptimalizálása különösen nagy kihívást igényel,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!