Hogyan lehet egy termékleírást egyedivé tenni, ha több százan árulják? Mennyire fontos ez, erről beszélt a Google.

Közismert, hogy komoly kihívást jelent a webáruházaknál a termékoldalak feltöltése. A kiskereskedők gyakran a gyártó termékleírását és képeit töltik fel, de ilyenkor keresőoptimalizálási szempontból számos kérdés merül fel. Vajon ez nem-e minősül duplikációnak? Vajon milyen eséllyel versenyez ez az oldal a gyártó oldalával, vagy más nagy webáruházakkal?
A gyakorlati tapasztalat az, hogy új webáruházak esetén ez más technikai problémákkal együtt akár büntetéshez, vagy gyenge oldalminősítéshez vezethet, és a nagy webáruházakkal szemben a kicsiknek nem sok esélye van. De mégis mennyire fontos az egyedi szöveg?

Erre kérdezett rá, egy webáruháztulajdonos, John Muellernél, aki a Google alkalmazottja, és a webmester Hangoutok vezetője.
John Mueller ugyanis válaszában azt írja:

„Lehet értelme megcsinálni, ha jól csinálod. Mutasd meg a szakértelmedet a felhasználóknak! Ugyanakkor ez nem kritikus kérdés”

Igencsak érdekes válasz ez, hiszen a webáruházaknál az elsődleges SEO tanács volt eddig az egyedi termékleírások alkalmazása. Nem véletlenül. Még 2009-ben beszélt arról Matt Cutts, hogy ha több száz webáruház használja ugyan azt a szöveget, akkor vajon az adott weboldal miben tűnik ki a többi közül? És azt javasolta, hogy ahol lehet, legyen eredeti, plusz dolog a termékleírásoknál, valami olyan dolog, ami máshol nincs meg.

Ez tehát nemiképp ellentétes John Mueller mostani állításával. De nézzük a valóságot. Nyilvánvalóan illúzió azt várni, hogy egy több tízezres termékkel rendelkező webáruháznál mindenki minden esetben újraírja a tartalmat.

Úgy tűnik John Mueller válasza alapján, hogy ezt érti és valamilyen szinten tolerálja a Google, ugyanakkor valamiben mégis célszerű kitűnni?

Hogy mi lehet ez a plusz? Sok minden például további hasznos információk, mondjuk egy termék összetételéről, vagy használatáról, esetleg egy videó, egy plusz vélemény, leírás a forgalmazótól. De szintén hasznos lehet, ha sikerül a felhasználókat rábírni arra, hogy az oldalon írják meg véleményüket az adott termékről.

John Mueller válasza talán megnyugtathat néhány weboldaltulajdonost, de ne feledjük Matt Cutts szavait sem. Ahhoz, hogy webáruházunk SEO-ja sikeres legyen, valami pluszt kell nyújtanunk a többiekhez képest. Ez lehet a domain óriási linkereje, de ha kis oldalról van szó, akkor az extra tartalmak. Ha ez megvan, akkor talán a duplikált termékleírást is tolerálja a Google.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 10, 2018

30MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ha szeretnéd, hogy webáruházad több forgalmat kapjon

július 11, 2017

30MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Gyakori kérdés webáruházak keresőoptimalizálása esetén, hogy vajon

január 5, 2017

30MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Örök probléma a webáruházak számára, hogy hogyan

november 29, 2016

30MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A webáruházak keresőoptimalizálása különösen nagy kihívást igényel,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!