Hogyan lehet egy termékleírást egyedivé tenni, ha több százan árulják? Mennyire fontos ez, erről beszélt a Google.
Közismert, hogy komoly kihívást jelent a webáruházaknál a termékoldalak feltöltése. A kiskereskedők gyakran a gyártó termékleírását és képeit töltik fel, de ilyenkor keresőoptimalizálási szempontból számos kérdés merül fel. Vajon ez nem-e minősül duplikációnak? Vajon milyen eséllyel versenyez ez az oldal a gyártó oldalával, vagy más nagy webáruházakkal?
A gyakorlati tapasztalat az, hogy új webáruházak esetén ez más technikai problémákkal együtt akár büntetéshez, vagy gyenge oldalminősítéshez vezethet, és a nagy webáruházakkal szemben a kicsiknek nem sok esélye van. De mégis mennyire fontos az egyedi szöveg?
Erre kérdezett rá, egy webáruháztulajdonos, John Muellernél, aki a Google alkalmazottja, és a webmester Hangoutok vezetője.
John Mueller ugyanis válaszában azt írja:
„Lehet értelme megcsinálni, ha jól csinálod. Mutasd meg a szakértelmedet a felhasználóknak! Ugyanakkor ez nem kritikus kérdés”
@Hams38 It can make sense to do that, if you can do it properly. Show your expertise to users! It’s usually not critical though.
— John Mueller (@JohnMu) November 23, 2015
Igencsak érdekes válasz ez, hiszen a webáruházaknál az elsődleges SEO tanács volt eddig az egyedi termékleírások alkalmazása. Nem véletlenül. Még 2009-ben beszélt arról Matt Cutts, hogy ha több száz webáruház használja ugyan azt a szöveget, akkor vajon az adott weboldal miben tűnik ki a többi közül? És azt javasolta, hogy ahol lehet, legyen eredeti, plusz dolog a termékleírásoknál, valami olyan dolog, ami máshol nincs meg.
Ez tehát nemiképp ellentétes John Mueller mostani állításával. De nézzük a valóságot. Nyilvánvalóan illúzió azt várni, hogy egy több tízezres termékkel rendelkező webáruháznál mindenki minden esetben újraírja a tartalmat.
Úgy tűnik John Mueller válasza alapján, hogy ezt érti és valamilyen szinten tolerálja a Google, ugyanakkor valamiben mégis célszerű kitűnni?
Hogy mi lehet ez a plusz? Sok minden például további hasznos információk, mondjuk egy termék összetételéről, vagy használatáról, esetleg egy videó, egy plusz vélemény, leírás a forgalmazótól. De szintén hasznos lehet, ha sikerül a felhasználókat rábírni arra, hogy az oldalon írják meg véleményüket az adott termékről.
John Mueller válasza talán megnyugtathat néhány weboldaltulajdonost, de ne feledjük Matt Cutts szavait sem. Ahhoz, hogy webáruházunk SEO-ja sikeres legyen, valami pluszt kell nyújtanunk a többiekhez képest. Ez lehet a domain óriási linkereje, de ha kis oldalról van szó, akkor az extra tartalmak. Ha ez megvan, akkor talán a duplikált termékleírást is tolerálja a Google.