Gyakori vita tárgya, hogy mi a jobb az aldomain, vagy az almappa használata. A Google most még tovább bonyolította a kérdést.
Ha keresőoptimalizálásra kerül a sor gyakori vita, hogy mi a jobb megoldás az aldomain, vagy az almappa használata. Az aldomain mellett szól, hogy a domain névben kulcsszó helyezhető el, és az, hogy a megcélzott kulcsszó közvetlenül a főoldalon, azaz az aldomain főoldalán helyezhető el.
Az almappa mellett az szól, hogy így a tartalom megkapja a fődomain Domain Authority értékét, azaz linkerejét.
Főként ez utóbbi miatt a keresőoptimalizálási szakemberek zöme azt tartja, hogy az esetek döntő többségében jobb megoldás a tartalmakat almappába helyezni, sem mint aldomain alá.
Nem volt ez mindig így, és volt amikor az aldomaines megoldás volt a sikeresebb.
Most ez a téma ismét felmerült A Google Webmestereknek szóló Hangoutján, és John Mueller, a Google munkatársa egy újabb elemmel bővítette ezt a régi vitát.
Egy válaszában ugyanis kifejtette, hogy a Google képes felismerni a különböző aldomaineket. Ha azt látja, hogy egy weboldalnak több aldomainje van, de azok szerkezete és struktúrája közel azonos, akkor úgy kezeli az adott aldomaineket, mintha azok egyetlen weboldal lennének.
Elmondta azt is, hogy ha az aldomaineket eltérő struktúrájú és tartalmú weboldalak futnak, akkor a Google azokat értelemszerűen önálló weboldalakként kezeli.
Mit jelent mindez a gyakorlatban?
Ha van egy weboldal, mondjuk, amely pizzát árul különböző városokban, és amely külön aldomaineket gyárt az egyes településeket megcélozva, nagyjából ugyan azt éri el, mintha almappákat használt volna. A Google megérti, hogy az egyes aldomainek valójában egységes weboldalt képeznek, és úgy is kezeli őket.
Legalábbis elméletben.
Bár John Mueller szavaiban sok a ráció, abban azért nem vagyok biztos, hogy ez a gyakorlatban is egyértelműen így néz ki.
Ha szeretnéd tudni, melyek az almappa, aldomain használatának előnye és hátránya, olvasd el korábbi cikkünket.
Ez vajon akkor is érvényes, ha egy oldal többnyelvű verziójáról van szó? (hu.valami.com, en.valami.com, stb)?
Szia!
Ez egy jó kérdés. SEO szempontból én maradnék az almappás megoldásnál a linkerő miatt. De persze függ attól is hogy milyen oldalról van szó. John Mueller gyakran inkább elvekről beszél, ami a gyakorlatban nem mindig úgy van, ahogy elméletben lennie kellene. Többnyelvű oldal esetén ezt mndenképpen olvasd át:
https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=hu
Ennek akkor lenne igazán értelme, ha egy meta elemmel meg lehetne mondani a keresőknek, hogy xy aldomain szorosan kapcsolódik a fődomain-hoz… és nem rábízni a keresőre, hogy vajon felismeri-e…
Igen, ez logikus javaslat!