Tegnap az esti órákban jelentette be a Google, hogy hamarosan sort kerít a nagy alap-algoritmus frissítésre. Egy órával később elindította a frissítést.
Danny Sullivan a Google keresési nagykövete jelentette be Twitteren, hogy:
„A nap folyamán kibocsátunk egy széleskörű alap-algoritmus frissítést, ahogy azt több alkalommal szoktuk egy évben. A hivatalos elnevezése May 2020 Core Update (2020 májusi alap-algoritmus frissítés). Az ezzel kapcsolatos útmutató ugyan az maradt, ami korábban is.”
Majd nem sokkal később:
„A 2020 májusi alap-algoritmus frissítés most indult el. Ahogy az ilyen algoritmusfrissítéseknél lenni szokott, tipikusan egy-két hét, amíg végleg lefut”
Az elmúlt időszakban a Google nagyjából három havonta futatott le alapalgoritmus frissítést – legutóbb januárban, így a mostani bejelentés csak kis csúszást jelentett a szokásoshoz képest – talán e mögött is a koronavírus járvány állt. Azt megelőzően 2019 szeptemberében volt nagy alap-algoritmus frissítés.
A Google hivatalos kommunikációja szerint, ha egy alapalgoritmus negatívan érinti az oldaladat az nem azt jelenti, hogy bármi gond lenne a weboldaladdal, tehát nem fogható fel büntetésként. Inkább arról van szó, hogy a Google újraértelmezi az egyes rangsorolási tényezőket, azokat újrasúlyozza és ezek alapján változhat a rangsor. A mostani hátrasorolás tehát nem büntetés.
Alapvetően arról van szó, hogy a Google újraértelmezi mi számít minőségi tartalomnak, tehát nem egy specifikus elemmel, például a weboldal sebességével foglalkozik.
Korábban a Google tanácsai alapján írtam egy részletes összefoglalót a alap-algoitmus frissítésekről ezt érdemes lehet újraolvasni, mert rengeteg konkrét tanács van benne.
Az alapalgoritmus frissítések az elmúlt években a legnagyobb hatású Google algoritmus módosítások közé tartoznak, így érdemes ellenőrizni a helyezéseidet, és az organikus forgalmadat. Bár Danny Sullivan szerint egy-két hetet is igénybe vehet, amíg teljesen lefut az algoritmus, az eddigi tapasztalatok alapján már az első 24 órában is jelentős változásokra lehet számítani, és az első 1-2 napban lezajlik a változások döntő része.
Ha nagyon szeretnéd már most megnézni, hogy érintette-e a mostani alapalgoritmus frissítés, akkor ellenőrizd a helyezéseidet.
Alternatív megoldás, ha a Google Analyticsben, kiválasztod a közösség menüpontot, és órás felbontást kérsz, majd összehasonlítod a mai forgalmat a tegnapival. Így láthatóvá válik, hogy a tegnapi naphoz képest van e ugrás, vagy visszaesés a forgalmadban (természetesen ez csak akkor működik, ha a forgalmad jelentős része organikus.) Ha nem akkor várnod kell egy napot, hogy láthasd a valódi organikus adatokat a Search Consoleban, vagy az Analyticsben.
Egy-két nap múlva igyekszem bővíteni a cikket, akkor már konkrét észrevételekkel és weboldalakkal.
Mielőtt valaki vadul kapkodni kezd, mert a napokban csökkent a látogatottsága, érdemes egy kicsit megnyugodni.
Nekem pont erre az időszakra eset egy visszaesés és nem tudtam hirtelen másra gondolni, mint az algoritmus frissítésre, hiszen a weboldalamon érdemi (tartalmi) változás nem történt.
De a napi 1000 – 1500 látogató elvesztése miatt mégis fájt a fejem.
Aztán kiderült, hogy az oldalam elérhetőségével (sebesség, 500-as hiba, stb.) van a baj, mert a tárhely szolgáltatónál meghibásodott a szerver.
Péntektől hétfőig tartott a para…
Szóval nem mindig az algoritmus frissítés okozza a forgalom visszaesését, de azért jó résen lenni.
Szia!
Köszi, igen ez valóban így van, érdemes más eshetőségeket kizárni ( szezonalitás, technikai hiba, stb.). De ha a mai napon kezdődik a visszaesés és más okokat kizártuk akkor jó eséllyel lehet algo-frissítés.
ÜdV:Attila