A mai napon John Mueller szót ejtett arról, hogy működik a Google Minőségi algoritmusa.
Mint ismeretes a Google Minőség algoritmusa idén májusban jelentősen módosult, és ez igen sok weboldalt érintett. A minőségi Algoritmus valójában a Google alapalgoritmusának része, amely azt határozza meg, hogy a Google miként ítéli meg egy weboldal minőségét.
Ez módosult jelentősen idén májusban és igen sok weboldalt ért hátrányosan a módosítás. A mai webmesteri Hangout-on John Mueller egy kicsit részletesebben beszélt erről a Minőségi algoritmusról.
„A mi szempontunkból a Minőségi Algoritmus a weboldal egészét nézi, így tehát mi mindent ellenőrzünk, amit indexelünk. És ha azt látjuk, hogy az indexelt oldalak tömege gyenge minőségű tartalmakat tartalmaz, akkor azt mondjuk, igen az oldal összességében gyenge minőségűnek nevezhető.”
És amennyiben az oldaltulajdonos arról tájékoztat minket, hogy a gyengébb minőségű aloldalakat ne indexeljük, és ne vegyük figyelembe , akkor csak a magasabb minőségű aloldalakra fókuszálunk, amelynek indexelését a weboldaltulajdonos engedélyezi számunkra.
Talán mindez a keresőoptimalizálással foglalkozók számára nem új, de a weboldaltulajdonosok zöme nem figyel az indexelésre, és webáruházakban és más nagy oldalakon tömegével találni olyan oldalakat, ami gyenge minőségű. Ilyenek lehetnek például olyan oldalak, amelyek termékeket listáznak, de nincs aktuálisan megjeleníthető termék. Hasonló igazi tartalom nélküli oldalak leindexeltetése, tehát komoly kockázatot jelenthet egy oldal számára, amely azzal a kockázattal járhat, hogy a Google minőségi algoritmusa az oldalt leértékeli, és csökken az oldal organikus forgalma.
Érdemes tehát karban tartani weboldalunk indexeltetését.
Kedves Attila,
Az oldalamon használok: robots.txt-et, xml oldaltérkép van feltöltve, a dinamikus URL paraméterek no indexre vannak állitva ill. rel-canonical linkeket használok a termékekre és kategóriákra az oldalak számozása rel-next és prev-vel van jelölve. Mindezek ellenére mégis rengeteg hiba jelenik meg HTML-fejlesztések fül alatt, mégis indexeli a dinamikus URL-éket. Vajon hogy lehet beállítani, hogy ne indexeljen egy oldalt, mert én már kifogytam az ötletekből 🙂
Üdv! Attila majd vagy megerősít vagy megcáfol, de én ha nem szeretnék egy aloldalt indexeltetni simán a Webmester eszközökbe kérném az URL eltávolítását. Gyorsan dolgoznak, általában egy nap alatt kiveszik az URL-eket az indexből.
Az URL eltávolításhoz tartozik még: Ha van egy elavult URL-ed és 301-el átirányítod a „szép” URL-re, de valamiért nem akarja ezt a helyzetet aktualizálni a kereső, tehát bármit teszel mégis a régi URL-t indexeli a Google, akkor ne távolítsd el a régi elavult URL-t mert attól még nem fogja indexelni a már friss cél URL-t! Teszteltük! Ha automatán nem áll át az új URL-re akkor azzal nem fog, hogy az elavult eltávolítását kéred. Egyszerűen nem, hoz az oldaladból találatot arra a bizonyos kulcsszóra!
Tapasztalataim szerint a 2014-es év elejétől már elég komolyan veszik a gyenge minőségű oldalakat a büntetések tekintetében. 200 egyedi szó alatt már nem érdemes cikket írni, ha sok az ilyen cikk akkor a Google visszaveheti az organikus forgalmat, ha kevés akkor meg csak simán nem indexeli vagy nem kap látogatót ezért meg nincs értelme cikket írni. Ugyanez vonatkozik a sok egyforma termék oldalra is valamint a blogokban az automatán generált oldalakra mint például archívumok vagy címkék.
Szia!
Az url eltávolítás jó, de a webáruházaknál olykor ezres nagyságrendben generálódnak le nem kívánt oldalak. Ott ez elég nehézkes megoldás
Ha valamit nem akar indexeltetni ott technikai gond van be kell küldeni manuálisan, és ha 10 perc múlva nem jelenik meg a Google indexében, akkor technikai beállítási hiba van.
A minőségi index szerintem is egyre fontosabb, sokan alábecsülik. Az alapja a sikernek, e nélkül a linkelés is kidobott pénz.
A HTML fejlesztések nem feltétlenül megbízható. A prev-next beállítást például nem érzékeli, és elég régi adatokkal dolgozik. Tehát emiatt nem kell önmagában aggódni. Azt viszont ellenőrizd, hogy a Google indexében (a találati listákon) rábukkansz-e a dinamikus url-re. Ha igen, akkor viszont nem jók a beállításaid. Ha megtaláltad a találati listán a dinamikus url-es oldalt (és nem irányít át, hanem élő oldal) akkor kérd le a forráskódját, és nézd meg van-e benne noindex, jó-e a canonical. Van amikor olyan banális hibák vannak, hogy a canonical helyesírás hibával van leírva stb. Látatlanban nehéz a konkrét okot megmondani.
Köszönöm a válaszokat!
Így van, egy webáruházaknál nagyon sok a dinamikus url, így ezek eltávolitása egyesével a Google index-ből nem igazán kivitelezhető. Egy blog-on olvastam, hogy a legfontosabb a canonical elemek használata az url-ékben.
A minőségi tartalomra visszatérve remélem, hogy a Google kicsit elnézőbb a webáruházaknál és 200 egyedi szó alatt is lehet minőségi a tartalom.