A hazai portálok és blogok egyik legfőbb bevételi forrása az Adsense. Óriási lehetőségek vannak benne, de sokan alacsony hatékonysággal használják, és lemondanak havonta több tízezer forintról. Íme, a leghasznosabb tippek!

Mi határozza meg az Adsense bevételed?

Az, hogy egy weboldal mennyi bevételt hoz, sok tényezőtől függ. Látszólag a legfontosabb tényező a forgalom, de sokan emiatt nem fordítanak kellő figyelmet az Adsense optimalizálásra. Ez pedig súlyos hiba. Ha a weboldal 1%-os CTR eredményt ér el, és ezzel havonta 50 ezer forintot hoz, akkor a CTR megduplázásával, havi 100 ezer forintra növelhető a bevétel.
Hogy ez lehetetlennek tűnik? Itt egy jó kis esettanulmány, hogy egy hazai cég, hogyan növelte meg 300%-kal a HVG Adsense bevételeit, alig három hónap alatt. A 200%-os bevételnövelésre céges szolgáltatások nélkül is képes vagy. Lássuk hogyan!

Mi határozza meg leginkább az Adsense bevételeidet?

  • értelemszerűen az oldal forgalma
  • a hirdetések száma
  • a hirdetések elhelyezése, pozíciója
  • hirdetések típusa
  • a blog témája
  • a hirdetések színe
  • hirdetések mérete
  • forgalom forrása

Talán ezek a legfőbb tényezők, amelyek befolyásolják Adsense bevételeidet. És hogy hogyan lehet optimalizálni? Az első feladat az adatgyűjtés!

Google Analytics és Google Adsense összekötés, integráció

Megdöbbentően kevesen használják a Google Analytics és Google Adsense adatok összekötését, pedig kiváló lehetőséget biztosít az adatgyűjtésre és optimalizálásra.

A Google erről részletes útmutatót ad, nézd meg és kösd össze a két fiókot. Arra figyelj, hogy a google Analytics kód a záró rész elött helyezkedjen el. Az adatok beérkezésére általában 24 órát várni kell, de utána ömlenek az adatok.

Hirdetés

hirdetés

Ezeket az adatokat a Google Analytics/Viselkedés/Adsense menüpont alatt érheted el. Az adatok három menüpont alatt érhetőek el. Van egy áttekintés, egy Adsense oldalak és egy Adsense hivatkozók.

Adsense Analytics integráció

Az Adsense oldalak tételesen listázza mely aloldal (url) mennyi Adsense bevételt hozott, látható a kattintási arány is. Nincs más feladatunk, mint kiválasztani a nagy forgalmú, de alacsony CTR értékű oldalakat és itt javítani az Adsense egységek megjelenítésén.

Az Adsense hivatkozók menüpont alatt pedig azt nézhetjük meg, hogy mely oldalról érkező látogatóknál legjobb az Adsense átkattintási arány.

Adsense optimalizálás: méret

Aligha kell elmagyarázni, hogy egyes hirdetésméretek jobban teljesítenek, mint a többi. Az Adsense adatai alapján jellemzően az alábbi méreteknél várható a legnagyobb bevétel:

  • 336 x 280
  • 728 x 90
  • 300 x 250
  • 160 x 600

A méretnek nagyon fontos szerepe van az optimalizálásban. Ahol lehet helyezzük el az optimális méretű hirdetéseket. Ne feledjük, hogy egy oldal alapesetben három Adsense hirdetést jeleníthet meg, tehát válasszuk ki jól ezt a három egységet és méretet.

Hova helyezzük az Adsense hirdetést?

Alapesetben a hirdetések akkor vannak jól elhelyezve, ha azok azonnal látszódnak (nem kell az oldalon görgetni). A Google közreadott egy Adsense hőtérképet is, amin látható, hogy pozíciótól függően mely hirdetések teljesítenek a legjobban.
Jól látható, hogy a legtöbb bevétel a navigációs menü alatti területek és a fő tartalom tetejénél lévő hirdetések hoznak. Próbáljuk meg ide elhelyezni Adsense hirdetéseinket.

Adsense hőtérkép

A tapasztalatok szerint magas átkattintási arányt érnek el a fő tartalom közé elhelyezett hirdetések is. Ha van egy hosszabb cikkünk, akkor a cikkben is elhelyezhetünk hirdetéseket is. Ez jó védekezés az un. hirdetési vakság ellen, ami akkor következik be, amikor az olvasók „nem látják” például az oldalsávban lévő hirdetéseket a cikket olvasván.

Ne legyen túl sok hirdetés!

Bár az optimalizálás nagyon fontos, ügyeljünk arra, hogy ne legyen túl sok, vagy túl agresszív a hirdetés az oldalon. Ha cikkeink rövidek, akkor a cikkben elhelyezett hirdetés már zavaró lehet. Tartsuk szem előtt, hogy a felhasználói élményt ne rontsuk. Ha túl sok a hirdetés, és az háttérbe szorítja oldalunk fő tartalmi részét, az oldalunk minőségére is kihat és összességében ronthatja az organikus pozícióinkat is.

Optimalizáljunk tehát, de az olvasói élmény maradjon az elsődleges.

A forgalom forrása

A tapasztalatok szerint az organikus, tehát a Googleból érkező forgalom általában több bevételt hoz, mint a közvetlen forgalom, vagy a közösségi médiából érkező látogatók. Ha növelni szeretnénk tehát az egy kattintásért járó összeget, akkor törekedjünk az organikus forgalom növelésére is.

Ha még csak most tervezzük a portál, vagy blogindítást, akkor érdemes olyan területet választani, ahol magasak az Adwords hirdetési árak, így jövedelmünk is magasabb lesz.

Képes és szöveges hirdetések engedélyezése

Sokan azt gondolják, hogy a képes vagy éppen a szöveges hirdetések teljesítenek jobban. A valóságban célszerű mindkét típus megjelenítését engedélyezni, mivel így potenciálisan több hirdetést tudunk megjeleníteni, ez pedig növeli a versenyt. A nagyobb verseny nagyobb átkattintási jövedelmet is jelent egyben.

Engedélyezzük tehát mindkét típus megjelenítését oldalunkon!

Hirdetések a bejegyzések/hírek között

Blogok esetén jó lehetőség az egyes cikkek között is hirdetést megjeleníteni. Ahogy az olvasók a következő bejegyzést vagy hírt keresik, így a hirdetés felkeltheti érdeklődésüket. Hasonló módszer a cikkek alján elhelyezett hirdetés is. Egy-egy jól sikerül bejegyzést a felhasználók végigolvasnak és esetlegesen hozzászólnak, keresnek hasonló cikkeket. A hirdetés tehát itt is látható lesz az olvasók számára.

Hirdetések blokkolása

Vannak olyan hirdetők, amelyek nagyon alacsony összeget fizetnek egy-egy hirdetésért. Az Adsense-ben lehetőség van egyes hirdetői url-ek, vagy akár teljes kategóriák tiltására is. A Shoutmelod saját tapasztalatai alapján a gyengén teljesítő hirdetések tiltásával egy hét alatt 10%-kal tudta növelni a bevételeit.

Természetesen arra is van mód, hogy saját konkurenciánk hirdetéseit kizárjuk az oldalunkról. Ezt is érdemes lehet megfontolni.

Hirdetés színe és formája

Egyes tapasztalatok szerint azok a hirdetések, amelyek színben jobban illeszkednek az adott oldalhoz jobban teljesítenek, míg máskor szokatlan színvilágú hirdetésekkel érnek el jobb eredményt. Ez nagyban függ az adott oldal célközönségétől és designjától. Itt érdemes a saját oldaladon tesztelni a különböző beállítás lehetőségeket és a legjobb eredményt elérő változatot megtartani.

Használd ki az új responsive hirdetési lehetőségeket

Nem olyan rég a Google bevezette a responsive, azaz mobilbarát hirdetési formákat. Ezek lényege, hogy a hirdetési egység mérete változik, attól függően, hogy asztali gépről, vagy mobileszközről, netán tabletről tekintik meg az adott oldalt. A tapasztalatok szerint a mobilbarát oldal és a mobil hirdetések használata 20-100 %-kal is növelheti az Adsense bevételeket. Kár lenne kihagyni.

Bónusz: Hasznos WordPress Adsense Plugin

És a végére egy hasznos WordPress kiegészítő. Az Adsense Injection wordpress Plugin segítségével lehetővé válik, hogy az összeg blogbejegyzésbe elhelyezhessünk egy Adsense hirdetést. A bővítmény könnyen telepíthető, és csak néhány, de nagyon hasznos beállítási lehetőséggel rendelkezik.

Van olyan tipped, ami itt nem szerepel? Ha igen, ne habozz elküldeni nekünk!

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Hasznos írás. Egy olyan kérdésem lenne, hogy azt hogy tudom megnézni hogy melyik hirdetés hogy teljesít, mennyi bevételt hozott? Csak hirdetési egységenként találtam meg. A másik dolog, hogy láttam a statisztikában hogy az érdeklődés szerinti célzás több bevételt hoz mint a kontextus szerinti. Utóbbi célzást le lehet esetleg tiltani? Előre is köszönöm a segítséget!

    1. Szia! Vannak olyan hirdetők, amelyek nagyon alacsony összeget fizetnek egy-egy hirdetésért. Ezt hol tudom megnézni ki mennyit fizet ?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 1, 2022

3MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Itt az új év, ideje van némi

augusztus 23, 2016

3MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az Adsense programszabályzatból kivette azt

március 21, 2016

3MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Tavaly kezdte el tesztelni a Google, ma

július 20, 2015

3MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A hazai portálok és blogok egyik legfőbb


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!