Noha a Google ezt számtalan alkalommal cáfolta, most mégis arra utalt, hogy a jövőben változás lehet ezen a téren.
A strukturált adatok igen fontosak a keresőmotorok számára, hiszen megkönnyíti az adatok értelmezését, és plusz információkat közölnek. A Google és más keresők is a strukturált adatokban lévő információkat megjelenítik a találati listán is, erre a legjobb példa a receptoldalak adatainak megjelenítése.
A Google ezidáig újra és újra azt ismételte, hogy a strukturált adatokat nem használja a rangsorolás során, ezen adatok alkalmazása direkt módon nem javítja a helyezéseket a találati listán. A keresőoptimalizálás területén az közismert volt azonban, hogy a találati listán megjelenő plusz információk, képek, növelik az átkattintási arányt és így az oldal helyezését is javíthatják indirekt módon.
A Google azonban úgy tűnik a jövőben változtathat eddigi álláspontján, és a strukturált adatok közvetlen rangsorolási előnnyel járhatnak majd.
A Google-s John Mueller a pénteki Hangouton ugyanis azt nyilatkozta, hogy: „idővel azt gondolom a strukturált adatok a rangsorolási algoritmus részei lehetnek”.
John Mueller hangsúlyozta, hogy jelenleg ezeket az adatokat a Googlen nem használja közvetlenül a rangsorolásban, de a jövőben valóban használhatja azokat. A Hangouton John Mueller meg is magyarázta miért gondolja így:
„Például ha valaki egy autóra keres rá, akkor látjuk, hogy itt vannak ezek az oldalak, és a strukturált adatok tele vannak információval az autóról, így valószínű, hogy hasznosak a kereső számára. Így nem kell feltételezésekkel élnünk, hogy adott oldalak valóban az autóról szólnak.”
John a későbbiekben elmondta, hogy hosszú távon célszerű lehet ezen adatok használata a rangsorolásban. Ugyanakkor John azt is elmondta, ha életbe is lép ez a változtatás, az nem jelenti automatikusan azt, hogy aki technikailag ezeket jól használja azonnal rangsorolási előnyt élvez majd. A technikai beállítás helyessége önmagában kevés lesz jó tartalom nélkül. A rangsorolási előny akkor jelentkezhet, ha a strukturális adatok minőségi tartalommal párosulnak majd.
A Google szerint tehát a jövőben a strukturált adatok a rangsorolási algoritmus része lehet. Érdemes azonban megfigyelni a hozzászólásokat is. Sokak szerint ugyanis az már ma is része az algoritmusnak, és ha a Google utal arra, hogy a jövőben valamely tényező része lehet az algoritmusnak, az már valójában része is. Akárhogy is az biztos, hogy azokon a területeken, ahol a strukturált adatok megjelennek a találati listán, ott ezek használata nélkülözhetetlen.
A strukturált adatokkal kapcsolatban van kérdésem. Ha a schema.org paraméterekkel akarjuk kiegészíteni a weboldalunk forráskódját, mit tehetünk a listaoldalakkal? A termékeknél nincs probléma. Viszont a listaoldalak esetében, amelyeken 1-1 téma szerint listázzuk a hasonló termékeket, bizonytalan vagyok. Ezeknél is jó lenne megjelölni a nevet (a téma neve) és a leírást (a téma leírása). Erre is alkalmazható a „product” kategória és ezen belül a „name” és a „description” vagy van rá más schema sablon? Vagy listaoldalakat nem lehet ilyen formában paraméterezni?
A listaoldalaknál kifejezetten tiltott ilyen adatok használata, emiatt kaphat az oldal a struktúrált adatokkal kapcsolatos büntetést. Ne használják. Bővebben itt: http://www.thesempost.com/add-structured-data-markup-individual-products-not-categories-lists/
Kedves Attila! Köszönöm a gyors választ.