Noha a Google ezt számtalan alkalommal cáfolta, most mégis arra utalt, hogy a jövőben változás lehet ezen a téren.

A strukturált adatok igen fontosak a keresőmotorok számára, hiszen megkönnyíti az adatok értelmezését, és plusz információkat közölnek. A Google és más keresők is a strukturált adatokban lévő információkat megjelenítik a találati listán is, erre a legjobb példa a receptoldalak adatainak megjelenítése.

A Google ezidáig újra és újra azt ismételte, hogy a strukturált adatokat nem használja a rangsorolás során, ezen adatok alkalmazása direkt módon nem javítja a helyezéseket a találati listán. A keresőoptimalizálás területén az közismert volt azonban, hogy a találati listán megjelenő plusz információk, képek, növelik az átkattintási arányt és így az oldal helyezését is javíthatják indirekt módon.

A Google azonban úgy tűnik a jövőben változtathat eddigi álláspontján, és a strukturált adatok közvetlen rangsorolási előnnyel járhatnak majd.

A Google-s John Mueller a pénteki Hangouton ugyanis azt nyilatkozta, hogy: „idővel azt gondolom a strukturált adatok a rangsorolási algoritmus részei lehetnek”.

John Mueller hangsúlyozta, hogy jelenleg ezeket az adatokat a Googlen nem használja közvetlenül a rangsorolásban, de a jövőben valóban használhatja azokat. A Hangouton John Mueller meg is magyarázta miért gondolja így:

Hirdetés

hirdetés

„Például ha valaki egy autóra keres rá, akkor látjuk, hogy itt vannak ezek az oldalak, és a strukturált adatok tele vannak információval az autóról, így valószínű, hogy hasznosak a kereső számára. Így nem kell feltételezésekkel élnünk, hogy adott oldalak valóban az autóról szólnak.”

John a későbbiekben elmondta, hogy hosszú távon célszerű lehet ezen adatok használata a rangsorolásban. Ugyanakkor John azt is elmondta, ha életbe is lép ez a változtatás, az nem jelenti automatikusan azt, hogy aki technikailag ezeket jól használja azonnal rangsorolási előnyt élvez majd. A technikai beállítás helyessége önmagában kevés lesz jó tartalom nélkül. A rangsorolási előny akkor jelentkezhet, ha a strukturális adatok minőségi tartalommal párosulnak majd.

A Google szerint tehát a jövőben a strukturált adatok a rangsorolási algoritmus része lehet. Érdemes azonban megfigyelni a hozzászólásokat is. Sokak szerint ugyanis az már ma is része az algoritmusnak, és ha a Google utal arra, hogy a jövőben valamely tényező része lehet az algoritmusnak, az már valójában része is. Akárhogy is az biztos, hogy azokon a területeken, ahol a strukturált adatok megjelennek a találati listán, ott ezek használata nélkülözhetetlen.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. A strukturált adatokkal kapcsolatban van kérdésem. Ha a schema.org paraméterekkel akarjuk kiegészíteni a weboldalunk forráskódját, mit tehetünk a listaoldalakkal? A termékeknél nincs probléma. Viszont a listaoldalak esetében, amelyeken 1-1 téma szerint listázzuk a hasonló termékeket, bizonytalan vagyok. Ezeknél is jó lenne megjelölni a nevet (a téma neve) és a leírást (a téma leírása). Erre is alkalmazható a „product” kategória és ezen belül a „name” és a „description” vagy van rá más schema sablon? Vagy listaoldalakat nem lehet ilyen formában paraméterezni?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 7, 2016

6MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nagyon hasznos tippet adott John Mueller a

szeptember 13, 2015

6MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Noha a Google ezt számtalan alkalommal cáfolta,

július 1, 2015

6MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Február óta a Google egyre nagyobb számban


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!