Utoljára frissítve: szeptember 14, 2017
Témakör: Brand

Mit tehetünk, ha márkanevünkre keresve a felhasználók nem a mi oldalunkat látják az első helyen, és mi ennek az oka?

Egy webmester fordult John Muellerhez a Google svájci szóvivőjéhez azt nehezményezve, hogy márkanevükre keresve nem az első helyen jelennek meg a találati listán.

John Mueller elmagyarázta, hogy a Google számára olykor igen trükkös feladat, hogy meghatározza azt, hogy mi nevezhető márkanévnek, és mi az, ami egyszerűen két közönséges szó.

Ha márkanevünk két (vagy akár egy) értelmes szó, akkor a Google számára nem könnyű megállapítani, hogy az adott keresésre mi a releváns találat: a márkaoldal, vagy az adott szóhoz kapcsolódó kifejezések.

Mint kiderült az adott márka a Life Storage, amely két szó önmagában is értelmes.

Hirdetés

hirdetés

John Mueller azt javasolta válaszában, hogy a domain főoldalán jelenjen meg egyértelműen a brand név. Ennél fontosabb, hogy a márkák azonosításában nagy segítség a Google számára, ha az adott márka rendelkezik egy jól kidolgozott Wikipédia oldallal, és hasonló segítséget jelent, ha a Google My Business rendszerében is regisztrálják a márkát.

Ez megkönnyíti a Google számára, hogy az adott szavakat ne csak köznapi értelemben értelmezze, hanem márkanévként is azonosítsa.

Személyes tapasztalat, hogy a márkák azonosításában nagy segítséget jelent az is, ha a felhasználók rákeresnek a márkanévre, és a találati listán a márkaoldalra kattintanak a köznapi értelmezésen alapuló találatok helyett. ez egyértelmű visszajelzés a Google számára, hogy a felhasználók elsősorban mint márkanévre gondolnak az adott szó beírásakor.

Jó példa erre a magyar Origo hírportál. Ha beütjük ezt a keresőbe, akkor az Origó portálja és a hozzá kapcsolódó oldalak jelennek meg a találati listán. A hírportál indulása előtt ugyan ez a keresés vélhetően az origo szó eredeti jelentéséhez (metszéspont) kapcsolódtak volna, amit most is megkapunk, ha az origo jelentése keresőszót adjuk meg a Googlenak.

Nem kell tehát megijednünk, ha olyan márkanevet választunk, aminek köznapi jelentése is van, de tudjuk, hogy csak akkor kerülünk ezzel a találati lista tetejére, ha oldalunk elég erős márkaszignálokkal bír. Ez lehet kulcsszavas link, márkakeresés, de akár egy jól megfogalmazott Wikipédia szócikk, vagy My Business regisztráció is.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 14, 2017

50MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mit tehetünk, ha márkanevünkre keresve a felhasználók

június 1, 2015

50MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google végre megszólalt annak kapcsán, hogy

május 19, 2015

50MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Valóban előnyt élveznek a márkák a rangsorolásban?

január 6, 2015

50MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Gyakran olvasunk arról, hogy a co-citation jelenősége


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!