Mit tehetünk, ha márkanevünkre keresve a felhasználók nem a mi oldalunkat látják az első helyen, és mi ennek az oka?
Egy webmester fordult John Muellerhez a Google svájci szóvivőjéhez azt nehezményezve, hogy márkanevükre keresve nem az első helyen jelennek meg a találati listán.
John Mueller elmagyarázta, hogy a Google számára olykor igen trükkös feladat, hogy meghatározza azt, hogy mi nevezhető márkanévnek, és mi az, ami egyszerűen két közönséges szó.
Ha márkanevünk két (vagy akár egy) értelmes szó, akkor a Google számára nem könnyű megállapítani, hogy az adott keresésre mi a releváns találat: a márkaoldal, vagy az adott szóhoz kapcsolódó kifejezések.
Mint kiderült az adott márka a Life Storage, amely két szó önmagában is értelmes.
John Mueller azt javasolta válaszában, hogy a domain főoldalán jelenjen meg egyértelműen a brand név. Ennél fontosabb, hogy a márkák azonosításában nagy segítség a Google számára, ha az adott márka rendelkezik egy jól kidolgozott Wikipédia oldallal, és hasonló segítséget jelent, ha a Google My Business rendszerében is regisztrálják a márkát.
Ez megkönnyíti a Google számára, hogy az adott szavakat ne csak köznapi értelemben értelmezze, hanem márkanévként is azonosítsa.
Személyes tapasztalat, hogy a márkák azonosításában nagy segítséget jelent az is, ha a felhasználók rákeresnek a márkanévre, és a találati listán a márkaoldalra kattintanak a köznapi értelmezésen alapuló találatok helyett. ez egyértelmű visszajelzés a Google számára, hogy a felhasználók elsősorban mint márkanévre gondolnak az adott szó beírásakor.
Jó példa erre a magyar Origo hírportál. Ha beütjük ezt a keresőbe, akkor az Origó portálja és a hozzá kapcsolódó oldalak jelennek meg a találati listán. A hírportál indulása előtt ugyan ez a keresés vélhetően az origo szó eredeti jelentéséhez (metszéspont) kapcsolódtak volna, amit most is megkapunk, ha az origo jelentése keresőszót adjuk meg a Googlenak.
Nem kell tehát megijednünk, ha olyan márkanevet választunk, aminek köznapi jelentése is van, de tudjuk, hogy csak akkor kerülünk ezzel a találati lista tetejére, ha oldalunk elég erős márkaszignálokkal bír. Ez lehet kulcsszavas link, márkakeresés, de akár egy jól megfogalmazott Wikipédia szócikk, vagy My Business regisztráció is.