Utoljára frissítve: október 17, 2013
Témakör: Google termék
mi ez? SEO hírek

Új oldalt indított a tegnapi napon a Google, amely a Google Media Tools nevet kapta és kifejezetten újságíróknak, és riporternek készült, de bárki számára igen hasznos lehet.

Új eszköz az újságíróknak

A Google elmondása szerint az új oldal célja, hogy a média munkatársai számára egy kiindulópont legyen, amely összefogja mindazokat a Google eszközöket, amelyek segíthetik az újságírókat az adatgyűjtésben, és a hírek megjelenítésében, legyen szó akár az elektronikus médiáról, akár az írott sajtóról.

A weboldal az eszközöket hat kategóriába sorolja: adatgyűjtés és szervezés, az olvasók bevonása, vizualizáció, publikálás, fejlesztés és további lehetőségek.

Google Média Tools

Keresés professzionálisan

Mindegyik kategória alatt több eszköz is található, rövid magyarázó szövegekkel és leírásokkal. Az újságírók számára az egyik leghasznosabb lehet az adatgyűjtés és szervezés kategória, ahol lehetőség van a Google bővítet kereső funkcióját elérni. Itt kereséseinkkel lehetőség van bizonyos szavakra keresni, kihagyni őket, licensz alapján keresni, időpont, és területi szűkítésekkel élni, tehát sokkal pontosabbá tehetjük keresésünket, ami az alapkeresőben csak lényegesen nehezebben érhetünk el.
Az összetett képkereső hasonlóan kibővített keresőmezőkkel rendelkezik és a licenszjog alapján történő keresés a képek felhasználásakor jelenthet nagy segítséget az újságíróknak.

Szintén nagy lehetőségek vannak a Google Trend eszköz használatában, ahol arról lehet információt szerezni, hogy az elmúlt napokban mely szavakra, csapatok, filmekre, személyekre kerestek a legtöbben, azaz mi az éppen aktuálisan az olvasókat érdeklő téma a Google keresések alapján.

Hirdetés

hirdetés

Megjelenítés a Google-val

A másik igen fontos kategória a vizualizáció, ahol a Google térképes, diagramos, és táblázatos eszközeihez férhetünk hozzá. Ezek segítségével látványos diagramok vagy tematikus térképek készíthetők cikkekhez, mindenféle programozói tudás nélkül. A Google Fusion Tables felhasználója többek között a neves brit Guardian is.

Google eszköz újságíróknak

A további több tucat eszköz szintén hasznos lehet, hozzáférhetünk a Google News adataihoz, választási adatokhoz, vagy akár közvetlen levelet is írhatunk a Google PR osztályának.

A Google Media Tools bár nem ad új eszközt a kezünkbe, de a Google meglévő eszközeit úgy csoportosítja, hogy azok valóban hasznosak lehetnek egy újságíró, de akár egy egyszerű felhasználó számára is.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 2, 2015

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Jelentősen megújult a Google logója, ami része

március 26, 2015

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google minden különösebb felhajtás nélkül, a

június 24, 2014

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ismét új szolgáltatási területre tört be a

február 20, 2014

46MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Májusban lépett ki először a Google a


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!