Új oldalt indított a tegnapi napon a Google, amely a Google Media Tools nevet kapta és kifejezetten újságíróknak, és riporternek készült, de bárki számára igen hasznos lehet.
Új eszköz az újságíróknak
A Google elmondása szerint az új oldal célja, hogy a média munkatársai számára egy kiindulópont legyen, amely összefogja mindazokat a Google eszközöket, amelyek segíthetik az újságírókat az adatgyűjtésben, és a hírek megjelenítésében, legyen szó akár az elektronikus médiáról, akár az írott sajtóról.
A weboldal az eszközöket hat kategóriába sorolja: adatgyűjtés és szervezés, az olvasók bevonása, vizualizáció, publikálás, fejlesztés és további lehetőségek.
Keresés professzionálisan
Mindegyik kategória alatt több eszköz is található, rövid magyarázó szövegekkel és leírásokkal. Az újságírók számára az egyik leghasznosabb lehet az adatgyűjtés és szervezés kategória, ahol lehetőség van a Google bővítet kereső funkcióját elérni. Itt kereséseinkkel lehetőség van bizonyos szavakra keresni, kihagyni őket, licensz alapján keresni, időpont, és területi szűkítésekkel élni, tehát sokkal pontosabbá tehetjük keresésünket, ami az alapkeresőben csak lényegesen nehezebben érhetünk el.
Az összetett képkereső hasonlóan kibővített keresőmezőkkel rendelkezik és a licenszjog alapján történő keresés a képek felhasználásakor jelenthet nagy segítséget az újságíróknak.
Szintén nagy lehetőségek vannak a Google Trend eszköz használatában, ahol arról lehet információt szerezni, hogy az elmúlt napokban mely szavakra, csapatok, filmekre, személyekre kerestek a legtöbben, azaz mi az éppen aktuálisan az olvasókat érdeklő téma a Google keresések alapján.
Megjelenítés a Google-val
A másik igen fontos kategória a vizualizáció, ahol a Google térképes, diagramos, és táblázatos eszközeihez férhetünk hozzá. Ezek segítségével látványos diagramok vagy tematikus térképek készíthetők cikkekhez, mindenféle programozói tudás nélkül. A Google Fusion Tables felhasználója többek között a neves brit Guardian is.
A további több tucat eszköz szintén hasznos lehet, hozzáférhetünk a Google News adataihoz, választási adatokhoz, vagy akár közvetlen levelet is írhatunk a Google PR osztályának.
A Google Media Tools bár nem ad új eszközt a kezünkbe, de a Google meglévő eszközeit úgy csoportosítja, hogy azok valóban hasznosak lehetnek egy újságíró, de akár egy egyszerű felhasználó számára is.