A Google bejelentette, hogy 2016 májusától tovább növeli a mobilbarát weboldalak rangsorolási előnyét.
Ha még nem tetted meg, itt az ideje, hogy elkészítsd weboldalad mobil verzióját. A Google hivatalos blogoldalán tette közzé, hogy májustól tovább erősíti a mobilbarát weboldalak rangsorolási előnyét.
A Google tavaly április végén vezette be a mobilbarát algoritmusát, amelynek hatására a mobilról indított kereséseknél a mobilbarát oldalak előnyhöz jutottak. A mostani változás ennek a korábban bevezetett szabálynak az erősödését hozza, azaz a mobilbarát oldalak további előnyre tesznek szert a nem mobilbarát weboldalakkal szemben.
A Google hivatalos közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy a felhasználó keresési szándéka továbbra is nagyon fontos rangsorolási tényező, és ha egy nem mobilbarát weboldal rendelkezik kiemelkedő tartalommal, akkor továbbra is jó helyezést érhet el, akár a mobil kereséseknél is.
Ettől függetlenül azonban egyértelmű, hogy a mobilbarát weboldalak további előnyhöz jutnak. A Stone Temple keresőoptimalizálással foglalkozó cég kutatása szerint a tavalyi mobil algoritmus hatására a nem-mobil urlek 50%-ának romlott a hatása, tehát a hatás már akkor is igen jelentős volt.
Ez májustól tovább fog erősödni.
A legfontosabb tudnivalók a mobil algoritmusról
Ha esetleg nem ismernéd a Google mobil algoritmusát, íme a legfontosabb tudnivalók, röviden:
- az algoritmus url alapon dönt, nem pedig a weboldal egészét nézi, tehát ha egyetlen url-ünk mobilbarát csak, akkor az az egy is élvezi a mobil algoritmus előnyeit, függetlenül attól, hogy a weboldal többi része nem mobilbarát.
- nagyon fontos, hogy csak a mobilról indított kereséseknél él ez az algoritmus, az asztali és tabletről indított kereséseket nem érinti
- minden országot és minden nyelvet érint, így a magyart is
- csak a hagyományos organikus találati listát érinti, tehát a hírtalálatokat a képtalálatokat nem.
- a CSS és JS fileok elérését biztosítani kell, mert sokszor ezek blokkolása miatt nem látja a Google az adott oldalt mobilbarátnak
- az alkalmazásokat népszerűsítő felugró ablakok meggátolhatják a mobil-barát címke elnyerését
- nem szükséges külön mobil-sitemap elkészítése
- a mobil-barát algoritmus folyamatosan aktív, tehát, ha a Googlebot újra feltérképezi az oldalt, azonnal észleli a változásokat
A Google már tavaly áprilisban jelezte, hogy a mobil algoritmusukat folyamatosan fejlesztik és a jövőben újabb változások léphetnek életbe. Így a mostani bejelentés nem teljesen váratlan.
Ma már idehaza is a mobil keresések aránya 20-60 százalék között van a piaci szegmenstől függően, így aki komolyan gondolja a keresőoptimalizálást, azok számára megkerülhetetlen a mobil algoritmus.
Néhány további részlet az új mobil algoritmusról
Nincs fokozatosság
A Google mobil algoritmusa egyfajta szűrőként működött, azaz amelyik átment a szűrőn az megkapta a címkét, amelyik nem felelt meg, az nem. Azaz nem volt fokozatbeli különbség, hogy egyik weboldal mennyire mobilbarát egy másikhoz képest. A mostani változásnál ez a jelleg megmarad, tehát egy weboldal vagy mobilbarát, vagy nem, de nincsenek fokozatbeli különbségek.
A sebesség nem számít
Bár volt róla szó, hogy az oldal sebessége bekerül plusz tényezőként a mobil algoritmusba ez végül nem történt meg. A Google szóvivője szerint az algoritmus e tekintetben a régi maradt.
Nincs új szignál
Szintén fontos információ, hogy nem vezet be a Google májusban új szignált, tehát amelyik weboldal most mobilbarát, az május után is az marad. A bevezetés óta a Google egyetlen változást hajtott végre, ez pedig az, hogy az applikációk letöltésére ösztönző bannereket használó weboldalak elveszthetik mobilbarát jellegüket.
A felhasználói szándék továbbra is fontos
A Google megerősítette, hogy a felhasználói szándék továbbra is nagyon fontos, tehát ha valaki például egy márkanévre keres, akkor a weboldal akkor is elsőként bukkanhat fel, ha maga az oldal nem mobilbarát.
Tableteket nem érinti
A Google szóvivője megerősítette, hogy a mostani változás nem érinti a tabletes kereséseket.
Mikor indul pontosan?
A rangsorolási előny fokozása májustól lesz észlelhető, de pontos dátuma nincs. A Google szóvivője szerint jelenleg nincs olyan dátum, amit megosztanának, de ha lesz, megteszik.
Hol ellenőrizhetem, hogy weboldalam mobilbarátnak minősül-e?
A Google Mobilbarát tesztoldalán lehet ellenőrizni, de a Search Console Keresési Forgalom menüpontja alatt a mobilos használhatóságnál is találhatunk plusz információkat.