Már beszámoltunk róla, hogy a múlt hét végén ismét egy Panda frissítés futott le. Most ismét egy olyan oldalról számolhatunk be, aminek sikerült a helyreállás.
Korábban írtuk, hogy a Google szeptember 25-én útjára indította a Panda algoritmus 4.1-es verzióját, ami igen hosszú ideig futott. Október 6-án a Google megerősítette, hogy az algoritmus még mindig aktív.
Október 11-12-én pedig több külföldi keresőoptimalizálási szakértő jelezte, hogy olyan ügyfeleik, amelyeknek oldalát érintette a Panda algoritmus részlegesen, vagy teljesen helyreállt.
Most végre azonban van hazai példa is egy ilyen gyógyulásra, amely a múlt hétvégén, tehát október 11/12-én következett be. Az oldal javítását mi hajtottuk végre, de az ügyfelünk kérésére itt részleteket nem közölhetünk (ellenben a korábbi esettel), csak a helyreállás tényét és az alábbi képkivágatot tudjuk bemutatni, ugyanakkor, úgy gondoljuk ez is igen tanulságos, és talán erőt ad azoknak a weboldal tulajdonosoknak, akik hasonló büntetést szenvedtek el, hogy van kiút.
Az oldal nem kapott teljes büntetést, de szeptember elején korábbi forgalma jelentősen visszaesett. A képernyőkivágaton azonban jól látszik, hogy október 12-én (ami egyébként vasárnap) az oldal megjelenése növekedésnek indult, és azóta is kitartóan emelkedik. Az előző hét azonos időszakához képest a keresési megjelenések száma közel 80%-os emelkedést mutat.
Nagyjából ugyan ezeket a tendenciákat olvashatjuk le a Google Analytics adatok alapján is. Itt azonban az organikus forgalom látható, ami október 12-én indult növekedésnek, és a mostani héten átlagosan napi +700 látogatóval gyarapodott az oldal organikus forgalma.
A külföldi és most már hazai adatok alapján is egyértelműen látszik, hogy október 12-én a Google ismét frissítette a Panda algoritmusát, amelynek ez az oldal a kedvezményezettje volt.
Érdekesség, hogy a frissítések mára már szinte folyamatossá váltak, de sajnos a hozzánk érkező levelek alapján a büntetések is egyre gyakoribbak.
Az is jól látszik, hogy azon oldalak számára ahol tartalmi duplikációk vannak, elsősorban webáruházak termékleírásainál, amikoris ugyanaz a leírás megjelenik más domaineken is, nagyon nehéz helyreállni, amíg a duplikált tartalom az oldalon marad. Azoknál a weboldalaknál, ahol nem ez az elsőrendű probléma, ott a helyreállítás lényegesen könnyebb feladat.
A jövőben is várjuk olvasóink visszajelzéseit és tapasztalatait, akár privát üzenetben, akár úgy ha egyes részletek publikusak.