John Mueller, a Google svájci alkalmazottja a minap egy kérdésre válaszolva írta meg, hogy önmagában a responsive design nem jelent előnyt a rangsorolásban.
Noha a Google hivatalosan is a responsive designt ajánlja a weboldalak mobilnézetének megjelenítésére, önmagában a responsivitás nem jelent plusz előnyt más HTML kóddal szemben.
Mindez azonban nem jelenti azt, hogy nem kell törődni egy weboldal mobilnézetével. A Google ugyanis egyértelműen megfogalmazta még a nyáron, hogy azok az oldalak, amelyeknek nincs, vagy nem megfelelően működik a mobilra optimalizált változata, azok hátrányt szenvednek a rangsorolásban a mobilos keresések esetében.
Magyarán szólva, ha szeretnénk olyan látogatókat is, akik mobileszközökkel keresnek, akkor oldalunk mobil verzión is jól működőnek kell lennie. Az Egyesült Államokban az internetes keresésekben már a mobilról indított keresések meghaladták az asztali gépekről indított kereséseket. Noha hazánkban még az asztali gépek használata van túlsúlyban, a mobilos keresések aránya drasztikusan nő.
A te weboldaladnak van már mobilnézete?