Az eredeti és egyedi szöveg mindig is kiemelt rangsorolási tényező volt a Google állítása szerint. De mi a helyzet azoknál a termékleírásoknál, amit több tízezer bolt árul?

Tollak, könyvek, porszívók, termékleírása, és műszaki adatai minden esetben azonosak, hiszen ezeket általában a gyártótól kapják meg a cégek, amelyek aztán kereskedelmi forgalomba hozzák őket. Ez azt eredményezi, hogy ugyanaz a termékleírás több ezer oldalon is megjelenhet. Hogyan lehet ezek közül kitűnni, ha csak nem írsz minden egyes termékhez egyedi leírást, ami igen nehéz, sokszor lehetetlen feladatnak tűnik?

A Google svájci munkatársa John Mueller, erről a témáról beszélt egy Google Hangouton, amikor feltették neki azt a kérdést, mi a helyzet azokkal a termékleírásokkal, amelyet egy a gyártó adatbázisaiból vesznek le online boltok ezrei?
John Mueller szerint ebben az esetben a Google nem vizsgálja, ki az eredeti tulajdonosa a szövegnek. Igen jól olvastad. Nem vizsgálja:

„Tegyük fel, hogy van egy online üzlet, amely könyveket árul világszinten, és vannak kis helyi online boltok, amelyek helyben árulják ugyanazt a könyvet. A könyv leírása mindkét esetben ugyanaz lesz.
Ha úgy látja a kereső, hogy a felhasználó konkrét fizikai helyen keresi azt a könyvet, akkor a helyi találatot hozzuk előre, de ha úgy látjuk, hogy a felhasználó általában érdeklődik a könyv iránt, akkor vélhetően a globális találatot mutatjuk a találati lista elején.
Ebben az esetben, tehát nem mondjuk azt, hogy mivel te írta a termékleírást, ezért minden esetben a te szöveged kerül előre, inkább azt a találatot igyekszünk előtérbe helyezni, amely megítélésünk szerint legjobb választ nyújtja a felhasználó kérdésére.”

Így tehát bizonyos esetekben az eredeti tartalom mégsem a legfontosabb dolog. A tartalom, a termékleírások esetében nem feltétlenül a legfontosabb szempont, és a duplikált tartalom ebben az esetben nem káros.

Íme a videó, a téma nagyjából a 20. perc környékén kerül szóba.

Hirdetés

hirdetés

Felettébb érdekes és fontos ez a Google álláspont véleményem szerint, különösen a webshopok esetén. Te mit gondolsz róla? (A témára Barry Schwartz bukkant rá eredetileg.)

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Hadd legyek a Google Translate 🙂
    Szóval ha van egy könyvesboltod Bázakerettyén, és azt szeretnéd, hogy a helyi lakosok nálad vásároljanak, akkor nem fontos az egyedi termékleírás.
    Ha viszont online szeretnél országosan értékesíteni, akkor nem vagy sehol.
    Márpedig miért is csináltattál webáruházat, és nem elégedtél meg egy szimpla weboldallal, amit az unokaöccs összeütött egy ingyenes tárhelyen?
    Ne költs el fölöslegesen a dizájnra meg a weboldalra 80 – 150 – … ezer forintot , ha aztán pont a tartalomnál kezdesz spórolni és kompromisszumokat kötni.
    Ha nem csak helyi üzletet nyitsz, és nagyban gondolkodsz, akkor tudd, hogy nem spórolhatsz a tartalmon, a felhasználói élményen (usability), keresőoptimalizáláson és linkek szerzésén sem.
    Aut Caesar, aut nihil – azaz vagy császár leszel, vagy semmi. Ne lepődj meg :p

  2. Ez csak józan ész: a Google algoritmusa nyilván látja, ha webáruházról van szó. A célja a látogató kiszolgálása: ha egy általános játékboltról van szó, amely kiküldi a megrendelt terméket az ország egész terültére (tehát hagyományos webshop), akkor mégis központi jelentőségű számára, hogy lehetőleg a többi hasonló terméket kínáló áruház, de akár még a gyártó oldala elé is kerüljön. Ehhez pedig kell az egyedi szöveg, mint azt a Google-munkatárs is jelzi.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 10, 2018

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ha szeretnéd, hogy webáruházad több forgalmat kapjon

július 11, 2017

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Gyakori kérdés webáruházak keresőoptimalizálása esetén, hogy vajon

január 5, 2017

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Örök probléma a webáruházak számára, hogy hogyan

november 29, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A webáruházak keresőoptimalizálása különösen nagy kihívást igényel,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!