Egy nap sem kellett és a magyar fiókokban is kezdenek eltűnni a részletes kulcsszóadatok, ráadásul újabb korlátozás körvonalazódik.
Ahogy tegnap beszámoltunk róla a Google Adwords kulcsszótervezője radikálisan átalakul. Bizonyos havi hirdetési költés alatt a kulcsszóadatok és időbeli eloszlás már nem jelenik meg, csak egy használhatatlan tartományadat.
Tegnap még reménykedtünk benne, hogy esetlegesen ez a magyar fiókokat nem érinti majd, de sajnos az ilyen változások hamar megérkeznek hozzánk is. Már többen jelezték portálunknak, hogy a magyar fiókjukban is megjelent a tartományadata a korábbi részletes adatok helyett.
Az alábbi képernyőfelvételt Sipos Csabának köszönhetjük, jól látható, hogy a megadott kulcsszavakra már nem konkrét számokat, hanem tartományt mutat a Google.
Nálunk ugyan ez még így jelenik meg:
Mások is jelezték már, hogy hazai fiókokban ez a helyzet, de a mi esetünkben például látszanak még a konkrét adatok.
Egyelőre úgy tűnik az átállás folyamatban van, és független attól, hogy a fiókban volt-e korábban Adwords hirdetés vagy sem.
Vélhetően tehát csak órák vagy napok kérdése és minden hazai Adwords fiók átáll a tartomány adatokra. Ez pedig nagyon súlyos csapás a hazai microvállalkozókra, bár vannak, akik ezzel nem értenek egyet.
Megjelentek a kárörvendők
Sajnos a hazai közösségi médián is megjelentek azok az emberek, akik örülnek annak, hogy a Google fizetőssé tette a korábban ingyenes adatokat:
„Nekem tetszik a dolog, de én gonosz AdWords-ös vagyok.”
„Tessek AdWords ugynokseggel dolgoztatni. Egyebkent meg a legtobb kis hirdeto baromira nem ert az AdWordshoz es neki tokre mindegy mit mutat a tervezo.”
„Nagyon helyes, az átverős, lehúzógép SEO “szakértőknek annyi.”
És ez csak néhány a hozzászólások közül. Sajnos látszik, hogy azok, akik Adwords hirdetésekkel foglalkoznak elsősorban üzleti lehetőséget látnak a dologban.
Holott ez valójában mindenkinek fájdalmas dolog több okból is:
- a keresőoptimalizálás költsége megdrágul, ez az ügyfeleknek hátrányos
- a microvállalkozások lehetőségei csökkennek, sok projekt el sem indul
- az Adwords ügynökségek konkurenciát kapnak, mert a SEO-ban érdekeltek is kénytelenek lesznek Adwords-sel foglalkozni
- a microvállalkozások ismét hátrányba kerülnek a nagyobb hirdetőkkel szemben.
És a sort lehetne folytatni. Összességében drágább lesz a keresőoptimalizálás, aminek elsősorban a kis ügyfelek látják a kárát.
Az hogy ennek idehaza tudnak örülni, az meglehetősen szomorú dolog.
További lépések is lesznek
Ráadásul úgy tűnik a Google tovább fokozza a szigort. CassieH, Google alkalmazott, aki az eredeti hírt is bejelentette egy újabb hozzászólásban jelezte, hogy a lekérhető adatok mennyisége is korlátozva lesz és ez a nagy hirdetőket is érintheti majd. Tehát aki tegnap örült az ma már esetleg aggódhat.
Egy másik Google alkalmazott szintén a Google fórumán annyit tett hozzá még a dologhoz, hogy a Google azon elképzelései, hogy a kulcsszótervezőt teljesen ingyenesen adja nem vált be. Illetve annyit tett hozzá, hogy egy ingyenes eszköz ajándék és hogy ajándék lónak ne nézd a fogát.
Magyarán szólva örüljünk, hogy a Google legalább a tartomány adatokat ingyen adja.
Persze érthető az a megközelítés, hogy a Google a saját eszközéből pénzhez szeretne jutni. Ugyanakkor kissé visszás is a dolog, hiszen a Google nem más, mint egy kereső, ami a tartalmakat szinte száz százalékban mások szellemi termékei között kutakodva állítja elő. A Google semmi a weboldalak nélkül.
Persze a weboldalak és tulajdonosaik egyenként ki vannak szolgáltatva a Googlenak, hiszen a keresőpiacon idehaza 97%-os a részaránya. Talán ideje lenne, hogy más versenyző is színre lépjen.
Hmmm! Nagyon jó cikksorozat! Köszi az infót! Megmondom őszintén, nem lepett meg a Google húzása! Manapság ritka az igazán jó weboldal! A SEO elkorcsosult! Mindenki gyorsan és ráadásul óriási konverziót akar elérni. A gagyi weboldalak elárasztják a világot. Ezeknek az oldalaknak csak egy esélyük van: A hirdetés! Akkor miért ne húzzon le Google bácsi minél több pénzt tőlük? „Gondolhatják” Nekik nem érdekük, hogy egy weboldal jó legyen! A cikkben említettétek a „negatív szemléletű hozzászólókat”: Nekik csak annyit üzennék: A SEO nem itt kezdődik! Más: Lassan új világ köszönt be (Panda fejlesztés)! Saját vélemény: Itt az ideje visszanyúlni az alapokhoz, egyben követni a trendeket! Készítsetek minőségi weboldalakat egyedi tartalommal, ahol a cikk nem -vel kezdődik. Igen, a kulcsszó kutatás nehezebb lesz, de ezért szép a SEO!
Szia!
Köszi a hozzászólást. egy dologra reagálnék, sajnos a SEO-nak valóban elég rossz a híre, amit elsősorban a Pingvin előtti linképítésnek köszönhet. Ugyanakkor aki erről lemond annak hosszú távon igen nehéz lesz boldogulni az online piacon.
Üdv!
Nem ez volt az első olyan lépése a google-nak sajnos, amit fizetőssé tett.
A linkkatalógusok és webkatalógusok kora már úgy tűnik lejárt, vagy nagyon a végét járja.
Természetesen ezzel a lépésükkel sok embert hoznak nehéz helyzetbe, főként a SEO terén.
Mindenesetre a kárörvendők álláspontját sem igazán értem. Mire jó ez?
Azt remélik, hogy több ügyfelük lesz, és csak ezt látják. Azt nem hogy ez másoknak káros.