Részletes elemzés jelent meg a moz.com oldalán arról, miért érdemes mindenkinek a mobilos korszakra készülni, és hogy mindez hogyan hat ki a keresőoptimalizálásra is.
Akinek az angol nyelv nem okoz gondot, annak érdemes az eredeti cikket átolvasnia, én csak egy nagyon kivonatos összefoglalóját adom, a legfontosabb tudnivalókkal.
Nem ez az első év, hogy a mobilinternet fontosságára figyelmeztetnek szakértők, de ez az év már valóban meghozta azt az áttörést, amit évek óta várunk. A hazai adatok szerint már 3 millió okostelefont használnak a hazai felhasználók, és a weboldalmegtekintések 10-15 százaléka már mobilos. A növekedés elképesztő ütemű, évente nagyjából egymillió új okostelefon kerül forgalomba Magyarországon.
A mobilnézet kiemelten fontos a Googlenak
A másik ok, hogy a Googlenak a mobil kiemelten fontos. A cikk szerzője Dr. Peter J. Meyers a Google vezető grafikusát idézi, aki a márciusi váltásnál tett közzé egy bejegyzést. Ebből világosan kiderül, hogy a Google főoldalának átalakításánál a mobilra figyeltek, majd ezeket vitték át az asztali gépekre. Tehát a mobil volt a lényeg. Korábban a mobilnézet csak átvette az asztali gépek megjelenítését. Most már ez épp fordítva van.
Ezt jól példázza a szerzőség esete is. A Google beáldozta az arcképeket a mobilosok miatt.
A másik nagyon fontos dolog, amit látnunk kell, hogy a Google fél a mobiltól. A Google fő bevételi forrása ugyanis a hirdetések, ezek megjelenítése ugyanakkor nehézkes mobilnézeten. Az asztali gépekhez képest a Google bevételei jelentősen csökkentek a mobil esetén, amire a Googlenak valamit reagálnia kellett. Ezért lett kiemelt projekt a mobil a Googlenál. A cég igyekszik előre menekülni.
A harmadik, hogy a mobilos keresések aránya drámaian növekszik. A Google adatai szerint ha információt keresünk, akkor a keresések 2/3-a mobilról indul, ami óriási szám. Ez várhatóan csak növekedni fog, hiszen a mobil mindig kéznél van, és bármi információnak először itt nézünk majd utána.
Ma már a weboldalak negyedét mobilon nézzük meg. 2013-ban ez az arány 14% volt, ma 25%. A kontinensek között Ázsia és Afrika vezet 37 és 38%-kal, és meglepő módon az utolsó Európa, de a növekedési ütem itt is 100%-os. 2013 májusában a weboldal megtekintések 8%-a érkezett mobilról 2014 májusára ez a szám már 16%.
Weboldalak oldalmegtekintése – mobileszközök
A mobil használata természetesen a keresési szokásokra is kihat. A Google találati listája teljesen másképp néz ki mobil alatt, mint asztali gépen. A természetes találati lista már szinte meg sem jelenik gördítés nélkül. És természetesen a mobil csak az első lépés, nyomában jönnek a hordozható okoseszközök, a Google Glass, az okosóra és a többiek.
Hogy mindez mit jelent a weboldaltulajdonosok számára, azt mindenkinek magának kell kitalálnia, általános recept nincs. Az alap azonban, hogy a weboldalnak rendelkeznie kell mobilnézettel is, ami nem egyszerűen a régi oldal lekicsinyítése, hanem valóban a felhasználók igényeihez illeszkedő weboldal.
Érdemes elolvasni a Google mobil marketinges javaslatcsomagját is a témában!
Fel kellene találni a mobil nézet alkalmazást minden nem mobil képes oldalnak és nem lenne ebből gond 🙂