Egyedi, új designnal, találati listával és új logóval jelentkezik mától a Bing, amely az újításokkal komoly vetélytársa lehet a Google-nek. Az új bing itthonról egyelőre nem elérhető.
Új logó
A Bing teljesen új logót kap, amely jobban kötődik a Microsoft márkájához. A kiválasztott arany szín harmonizál azzal a színnel, amely a Microsoft négyszínű logójában is megtalálható. A kiválasztott betűtípus a Segoe-val rokon, és kis betűvel kezdődik. A hírek szerint a cég több száz logót tesztelt, mielőtt a végső választást meghozta. Az elmúlt héten egyébként a Yahoo is új logóval jelentkezett, amely igen sok kritikát kapott a designerektől.
Teljesen új keresőfelület
De nem csak a logó újult meg, hanem a teljes kezelőfelület. A hírek szerint a Bing az alapoktól egészen a támogatásig mindent megújított, és az új kereső responsive designt kapott, amely minden eszközön elérhetővé vált.
Az egyik legnagyobb újítás a „Page Zero”, aminek lényege, hogy ha a keresőmezőbe elkezdjük beírni a keresett kifejezést, a Bing azonnal találatokat mutat, mielőtt a teljes találati listát lehozná. Ha két hasonló nevű emberre keresünk rá, felkínálja a választási lehetőséget is.
Szintén jelentős újítás az un.”Pole Position”, amely a találati lista tetején található, és igyekszik közvetlenül megadni a választ a feltett keresésre. Ez csak abban az esetben jelenik, meg ha a keresés egyértelmű. Így például ha New York időjárására vagyunk kíváncsiak, vagy Kate Perryről keresünk képeket.
A közösségi média most már teljesen része a Bingnek. Az oldalsávban most már nem csak ténybeli információk jelennek meg, hanem ismerőseink Facebook és Twitter bejegyzései is, amelyek a témához kötődnek.
A megújulásnak ezzel még nincs vége. Az oldal továbbfejlesztése jelenleg is folyamatban van, az újabb designelemek a felhasználók visszajelzései alapján változnak majd.
A Bing ezzel a megújult designnal szeretne versenyre kelni a Googleval. A Bing vezetője szerint, míg a Google teljes birodalmat épít ki, amiben levelező rendszer, saját videócsatorna és közösségi média is megtalálható, addig a Bingnek nincs ilyen célja, ő ezeket a feladatokat a partnereire bízza.
A megújulással a fő cél az volt, hogy a Bing túllépjen a hagyományos keresőmezőn alapuló információ szolgáltatáson.
Az új Bing hazánkból egyelőre nem elérhető, ezért csak képekről ismerhetjük meg az új designt.
A Bing leginkább az IE miatt ismert Magyarországon. Mivel az USA területén ezt a keresőt használják majdnem 1/5 arányban, ott van némi piaca. A Google mellett viszont a hírek letöltődése jelentősen lassítja egy frissen elindított böngésző betöltődését, és emiatt én is elkerülöm. Ez egy hatalmas hiba. A Google a letisztult stílust foglalta le, a Bing az infógazdag megjelenést pártolja. Amikor elindítom a gépem, windows feláll, de még 1-2 percig futnak az indítást követő háttérfolyamatok, amelyek lassítják a gépet. Ekkor nyitok egy IE böngészőt, és még vagy 20-30 másodperc, mire akadva megnyílik a mondjuk egy MSN híroldal, helyette 5 másodperc alatt betölt a Chrome és rajta egy Google, aztán irány az index.